„Blick über den Zaun“ Austausch Zürich – Prag 2012 / 13.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_20 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. –
Reforma systému péče o ohrožené děti a služby pro rodinu
ROZVOJOVÉ PARNTERSTVÍ HEDERA Systémová podpora pracovního uplatnění azylantů a cizinců dlouhodobě žijících v České republice Work in Czech Mgr. Hana Solařová.
Kvalitní vzdělání pro každé dítě v každé škole Konference SKAV 2013.
Služba péče o děti v dětské skupině
MÉĎA – MINI ŠKOLKA NEMOCNICE TGM HODONÍN,p.o.
Různé role zástupce ředitele školy
DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE
Kvalitní vzdělání pro každé dítě v každé škole
Školní poradenské pracoviště
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
KLADNO LITOMĚŘICE PRAHA ŠKOLA, KTEROU MÁM RÁD.
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
Projekt Asistentky v předškolní péči Marcela Machačková Osobní výpověď o absolvování kurzu a praxi v obecních MŠ.
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Horáčkova 1095/1 Praha4.  Jsme speciální mateřská škola se speciálně pedagogickým centrem.  Poskytujeme péči dětem se speciálními vzdělávacími potřebami,
Lidé kolem nás…….. Speciální mateřská škola Blanická 16 Olomouc
Individuální výchovný plán
Information für Gäste Vzdělávací systém Švýcarska Podpořeno z Programu švýcarsko – české spolupráce.
Výstupy z Úvodního semináře
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Tříleté zkušenosti se zapojením do paliativní péče v rámci psychické podpory pacientů i rodinných příslušníků Mgr. Milena Malá, Zdravotní klaun, o. p.
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Yeovil NEJMENŠÍ FOTBALOVÉ MĚSTO V BRITÁNII. Yeovil MĚSTO Malé, hezké město jihovýchodně od Londýna Malé, hezké město jihovýchodně od Londýna Městečko.
P. P Cílem projektu je na základě zkušeností zahraničních partnerů a odborných znalostí našich expertů připravit inovativní vzdělávací program Asistent.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
v rámci projektu Mentoring a Magistrát Ing. Zbyněk Nejezchleba
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Centrum sociálních služeb Ostrava, o. p. s
Mise Londýn Golden Lane Campus, 101 Whitecross Street, London.
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Místní akční skupina Rakovnicko
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Domov pro osoby se zdravotním postižením v Horním Benešově
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Prezentace služeb Komunitní plánování Litomyšl
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Školní stravování Mgr. Eva Martinková odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje tel.:
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Vzdělávací systém ve Walesu 2-3 ROKY / ČAS MĚDVĚDA 3-7 LET / ÚŽASNÁ LÉTA 7-11 LET / NEJLEPŠÍ PŘÁTELÉ WELŠANÉ SI VYTVOŘILI SVŮJ JEDNOTNÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ.
Počet odevzdaných dotazníků: 40.  Kvalitní pedagogický sbor – 2x  Netřeba cokoli měnit  Skvělá úroveň výuky  Pohodové prostředí školy,
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLY
ZŠ Třebíč ŠKOLA OTEVŘENÝCH DVEŘÍ CHCEME ŽÍT S VÁMI ŠKOLA OTEVŘENÝCH
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Sdílené radosti a strasti škol ze správního obvodu ORP Český Brod
Projekt Učitel - Mentor CZ.1.07/1.3.00/
Slaďování pracovního a rodinného života podle dat VŠPS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VITICE, okres KOLÍN
Aktuální informace o stavu
Téma: Spolupráce MŠ a ZŠ v rámci jednoho právnického subjektu
Projekt Impuls / Seminář
Slučitelnost zaměstnání a rodiny
Projekt Impuls / Seminář
3 ROKY ZKUŠENOSTÍ NA ŠKOLÁCH
Pedie Co mají společné?.
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Poznámky z pohledu rodiny Ing. arch. Jan Florian
Podpora implementace dětských skupin CZ /0.0/0.0/15_009/
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
Význam a přínos šablon pro málotřídní školy
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Setkání kariérových poradců oblasti LOUNY, MOST a CHOMUTOV
Hledáme tajemství nebo zdravý selský rozum?
Operační program potravinové a materiální pomoci
Pracovní stáž Malta 2019.
Transkript prezentace:

„Blick über den Zaun“ Austausch Zürich – Prag 2012 / 13

Obsah 1.Od pohledu cizince k vlastnímu pohledu 2.Stravování 3.Využití prostoru 4.Sebevědomí učitelů a vedení škol 5.Pohostinnost Podpořeno z Programu švýcarsko – české spolupráce

1. Návštěvníci z jiných zemí ostří náš vlastní zrak! Návštěvy z Japonska, Polska, Finska, Nizozemska, Dánska a nyní Česka nás podněcují přemýšlet o vlastní škole a jejím vývoji Každá návštěva má jiné zaměření a vyvstvávají z ní nové otázky – Co je důležité? – Co se můžeme naučit?

Pořád se učíme! Fyzika a matematika atraktivněji udělaná! Společné využití pečovatelské služby a školky

Návštěvy v jiných školách a státech Švýcarsko:Alternativní školní modely Německo: Laboratorní škola v Bielefeldu Finsko: PISA grüsst Česko: Péče o děti v průběhu dne Změnit postoj z:  „U nás to tak nebo jinak nefunguje!“ na „Jak by se to mohlo u nás implementovat?“

Naučili jsme se! Alternativní školní modely ve Švýcarsku: – Kompetenční mřížka – Společné hodnoty Laboratorní škola v Bielefeldu: – Školy myslí nově! – Škola jako Polis – Vzdělávání přes zkušenosti Finsko: – Podpora od ranného dětství, zacházení s gramotností – Důvěra, autonomie Praha:

2. systémy stravování ve škole Před 10 lety: 20% dětí potřebuje místo! Dnes: Cca. 60% dětí potřebuje místo! 8 Škola, cca. 200 dětí Jídelna 1, cca. 20 dětí Jídelna 2, cca. 20 dětí Škola, cca. 200 dětí Jídelna 1, cca. 35 dětí Jídelna 2, cca. 30 dětí Jídelna 3, cca. 30 dětí Jídelna 4, cca. 20 dětí

Vývoj pohledu na stravování ve škole Do nyní: – Stravování ve škole se chápe jako náhada za rodinu! – Vedoucí jídelny poskytují stravování individuálním doprovodem a obsluhou každého jedného dítěte Nově: – Nové chápání zaměstnání: péče o dítě chápe jako náhrada za školu! – S rostoucím počtem dětí není možné udržet rodinnou atmosféru

Idey z Prahy 4! Stravování ve škole je samozřejmostí pro děti, rodiče a personál školy! Kvalita péče a atmosféra jsou vynikající !

Možnosti přenosu do Curychu Stravování přes oběd ve velkých skupinách Žádné velké kuchyně, ale personál do kuchyně navíc Na oběd navazující odpolední hlídání nahrazeno volitelnými předměty Spolupráce školního personálu a pečovatelského personálu

3. Využití místa Idey z Prahy: – Oáza (vnitřní prostor) pro děti, děti potřebují klid přes přestávky – Pracovní místa / místnosti pro pedagogy Work – Life- balans! – Jídelny a školky jsou rozděleny do částí prostřednictvím koberců

4. Sebevědomí pedagogů a vedení škol! V Praze: Jsme hrdí na naši školu!

V Curychu: Můžeme být lepší?! Ale my jsme samozřejmě nejlepší!

5. Pohostinnost Srdečně děkujeme! Jste super! Srdečně děkujeme! Jste super!