Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní finanční výkazy
Advertisements

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Bilance a bilanční princip
Základy účetnictví změny rozvahových položek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Základy účetnictví - rozvaha Označení.
Analýza peněžních toků – cash flow
Finanční řízení podniku
Účetnictví.
Autorkou materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jindra Germaničová. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava,
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Rozvaha banky.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
FINANCE 2014/2015.
Rozvaha.
Účetnictví – Rozvaha, její funkce, obsah a členění
ROZVAHA říjen 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070108
Rozvaha, rozpad rozvahy do účtů, účtová osnova, účtový rozvrh „12“
VÝSLEDKOVÉ ÚČTY říjen 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070113
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Rozvaha, změny rozvahových stavů, účet.
Finanční analýza.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VZDĚLÁVACÍ OBLAST:TEORETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Tematická oblast:Rozvahové účty Předmět:Účetnictví Název:Procvičování - vztahy v rozvaze Anotace: Digitální učební.
Holínská, E.: Základy účetnictví BIVŠ LS 2009/ Stručný obsah 2. přednášky předmět účetnictví majetek podniku - aktiva struktura aktiv vlastnický.
VZDĚLÁVACÍ OBLAST:TEORETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Tematická oblast:Rozvahové účty Předmět:Účetnictví Název:Procvičování – sestavení rozvahy Anotace: Digitální učební.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Msc. Marcela Vojáčková.
Autorkou materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.Jindra Germaničová. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Rozvaha – sestavení Střední odborná škola Otrokovice
Rozvaha – princip Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Vašíčková.
Položka Dlouhodobá aktiva Oběžná aktiva Vlastní zdroje Cizí zdroje
SOUVISLÝ PŘÍKLAD listopad 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070116
Rozvaha – řešení bilanční rovnosti
UC_A1_Základy účetnictví
Rozvahové a výsledkové účty
VZDĚLÁVACÍ OBLAST:TEORETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Tematická oblast:Rozvahové účty Předmět:Účetnictví Název:Procvičování – sestavení rozvahy 2 Anotace: Digitální.
Příklad Využijte níže uvedené účetní výkazy (v mil. Kč) k sestavení základních poměrových ukazatelů rentability (ROE, ROA a ROS), likvidity (L1, L2, L3),
Finanční výkazy obchodních společností
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Účetnictví pro ÚSC, PO a OSS
Obchodní společnosti a jejich finanční výkazy
Učetní souvislosti obchodního zákoníku
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_Úč25.01 Ročník1. ročník.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Výkazy ve finančním řízení I. Ing. Petra Koudelková.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Petra Kábrtová Máchová Název materiálu:
Bc. Jiří Švec 01_Rozvaha Bc. Jiří Švec
Aktiva a pasiva podniku
Procvičování sestavení rozvahy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Majetková a kapitálová výstavba podniku
Princip účtování.
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
Transkript prezentace:

Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Č. Budějovice, s.r.o., Jeronýmova 28/22, České Budějovice Kód materiáluKlíčová aktivita III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiáluDUM č. 5 Rozvaha AutorMgr.Andrea Sapíková Tematická oblastÚčetnictví - Rozvaha AnotaceDUM je určen pro výklad učiva pro předmět Účetnictví – oblast rozvaha - rozvahové účty. DUM je určen pro teoretickou i praktickou výuku rozvahy, druhů rozvahy a pravidel sestavování. Žák je seznámen s druhy aktiv a pasiv. Ročník1.a 2. ročník nástavbového studia obor Podnikání 1. a 2. ročník Obchodní akademie a Ekonomického lycea Datum tvorbyzáří – listopad 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

R OZVAHA DUM č. 5

R OZVAHA Rozvaha nám dává přehled o aktivech a pasivech k určitému dni. Rozvaha = základní výkaz účetní závěrky Rozvaha dává přehled o majetku podniku (aktivech) a zdrojích jeho krytí (pasivech). Rozvahu též nazýváme bilancí. Druhy rozvahy Zahajovací – při vzniku firmy Konečná - sestavuje se k poslednímu dni účetního období a při ukončení činnosti firmy Počáteční – sestavuje se na počátku účetního období Mimořádná – sestavuje se nečekaně při zvláštních událostech – např. při povodních, krádežích atd.

S CHÉMA ROZVAHY AKTIVAPASIVA Stálá aktivaVlastní zdroje  dlouhodobý nehmotný majetek  základní kapitál  dlouhodobý hmotný majetek  kapitálové fondy  dlouhodobý finanční majetek  fondy ze zisku  výsledek hospodaření minulý  výsledek hospodaření běžný Oběžná aktivaCizí zdroje  zásoby  závazky dlouhodobé  pohledávky  závazky krátkodobé  krátkodobý finanční majetek  bankovní úvěry dlouhodobé  peněžní prostředky  bankovní úvěry krátkodobé Přechodná aktivaPřechodná pasiva SUMA AKTIV =SUMA PASIV

R OZVAHA Rozvaha musí splňovat základní bilanční rovnici = AKTIVA = PASIVA Rozvaha nám umožňuje zjistit výsledek hospodaření (zisk nebo ztrátu). Den, ke kterému se sestavuje rozvaha = rozvahový den. Složky aktiv a pasiv v rozvaze se nazývají rozvahové položky. Peněžní částky u jednotlivých složek rozvahy vyjadřují rozvahový stav. Rozvaha nám poskytuje informace pouze k určitému dni, neposkytne nám informace o firemním vývoji.

R OZVAHA Rozvaha rodiny Každá rodina musí řešit, jak vyjít se svými finančními prostředky či jak finančně pokrýt své potřeby. Musí tedy počítat ….. Měsíční příjmy rodiny: - Otec ,-Kč - Matka ,-Kč Měsíční výdaje rodiny Bydlení ,-Kč Hypotéka 9.000,-Kč Potraviny ,-Kč Obuv + oblečení 7.000,-Kč Víkendové lyžování 5.000,-Kč Výdaje celkem ,-Kč ttp://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=rodina#pg:11|dne

R OZVAHA http// dne

R OZVAHA Sami vidíme, že příjmy této rodiny na její výdaje nestačí. Jak tuto situaci řešit? 1) V případě, že mají našetřeno, použijí úspory 2) V případě, že nemají našetřeno – půjčí si.Tak se chová i firma. I zde musí platit bilanční rovnice Aktiva = Pasiva Aktiva - potřeby Pasiva – peníze, zdroje Bydlení ,-KčPříjem otec ,-Kč Hypotéka 9.000,-KčPříjem matka ,Kč Potraviny ,-KčPůjčka 3.000,-Kč Obuv, oblečení 7.000,-Kč Lyžování 5.000,-Kč Celkem ,-Kč A = Celkem Kč P

R OZVAHA Sestavte rozvahu Firma ABC s.r.o. sestavila k rozvahu. Peníze na běžném účtu Kč Základní kapitál Kč Peníze v pokladně Kč Stroje Kč Závazky k dodavatelům Kč Materiál Kč com/cs-cz/images/results.aspx?qu=firma&ex=1#pg:3|dne

R OZVAHA Rozvaha k AKTIVAPASIVA Peníze na běžném účtu Základní kapitál Peníze v pokladně Závazky k dodavatelům Stroje Materiál Aktiva celkem Pasiva celkem

R OZVAHA Sestavte rozvahu: Bankovní úvěr Kč Bankovní účet Kč Výrobky Kč Základní kapitál Kč Stroje Kč Závazky k zaměstnancům Kč Závazky k dodavatelům Kč Pohledávky u odběratelů Kč Budovy Kč Mějte na paměti, že suma aktiv se musí rovnat sumě pasiv.

R OZVAHA Určete, zda se jedná o aktiva či pasiva, správnou odpověď označte X. PoložkaAktivaPasiva Základní kapitál Bankovní úvěr Bankovní účet Zisk Materiál Závazky Pohledávky

R OZVAHA Seznam použité literatury: Praktické účetnictví pro střední školy,V.Rubáková, D.Šlézarová, Computer Media s.r.o., Kralice na Hané,2010 Dále byly využity vlastní poznatky z praxe.