Podpora rozběhu inovačně orientovaných podnikatelských aktivit, podpora inovací Podpora rozběhu inovačně orientovaných podnikatelských aktivit, podpora inovací CZ / /0041 Žadatel: Žadatel: Prosperita, o.p.s. Vedoucí projektu: Ing. Pavel Komárek, , Ing.Kateřina Štanclová, , ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.2 Spolupráce výzkumných a vývojových pracovišť s podnikatelskou sférou, podpora inovací
2 1. Zdůvodnění projektu Podpora vzniku start-up firem Reálné zobrazení prostředí firem, autentické výpovědi podnikatelů Profesionální podnikatelský záměr pro dvě úrovně využití – vlastní a investora Inkubace v Poradenském středisku Prosperita, vazba na firmy a investory oNízký počet start-up firem oproti zahraničí, chybí odvaha začít podnikat, strach z neznámého oPodnikatelské myšlení a schopnost rozpracování podnikatelského záměru je na nízké úrovni oNedostatek financí pro zahájení podnikání, chybí vazba na firmy oNení nedostupný koučink začínajících podnikatelů praktiky z komerční sféry PROBLÉM ŘEŠENÍ
3 2. Cílové skupiny Absolventi VŠ, studenti, doktorandi… Zájemci o zahájení podnikání Zájemci o řízení inovačních projektů v podnicích – spin-off Přínosy pro cílovou skupinu –Zpřístupnění reálného prostředí firem, praktické zkušenosti z řady oblastí podnikání: marketing – mezinárodní expanze, internetový marketing, brandmanagement,… personalistika a management – výběr a motivace spolupracovníků, financování záměru – jednání s bankou, investorem, obchodním partnerem ochrana autorských práv v zahraničí, vymahatelnost náhrady, prevence –Možnost zpracovat konkrétní podnikatelský záměr na profesionální úrovni –U nejlepších podnikatelských záměrů možnost využít prostor poradenského střediska Prosperita pro rozvoj vlastní firmy a možnost poradenství a konzultací
4 3. Typy činností INKUBACE Inkubace nejlepších Podnikatelských záměrů ZNALOST Vytvoření webové aplikace pro přípravu vlastního Podnikatelského záměru pro vlastní i prezentační potřebu MOTIVACE Motivace mladých lidí začít podnikat pomocí filmových dokumentů o úspěšných českých podnikatelích
5 4. Vnitřní postupy řízení Realizační tým Koordinace všech činností, plánování Analýza podnikatelského prostředí a tržních příležitostí výběr podnikatelů s inspirativním nábojem přípravná schůzka před natáčením obsahový scénář s vyzvednutými tématy Produkční tým natáčení a režie rozhovorů Podpůrný tým Monitoring vývoje tržních odvětví průmyslu a služeb – informační management Grafické a programátorské práce Pozice: odborný garant projektu, projektový manažer, finanční manažer vedoucí produkce, kameraman, zvukař, fotograf, asistent produkce, pracovník postprodukce grafici, programátoři, asistenti
6 Společnost Blata
7 Společnost Linet
8 5. Zajištění publicity www adresa : tvorbou-motivacnich-filmu/ Po vytvoření webové stránky s multimediálním obsahem : Oslovení lektorů s možností využití multimediálních pomůcek při výuce, zajištění loginu Semináře na VŠ s výzvou k předkládání podnikatelských záměrů Tisková konference Tiskové zprávy Bannery
9 6. Přidaná hodnota Inovativnost, Multiplikace Přidaná hodnota financování projetu z ESF –Projekt zlepšuje podmínky pro začínající podnikatele nad rámec národních zdrojů (finanční úvěry Start), možnost vytvoření produktů (filmové rozhovory, internetová aplikace na tvorbu podnikatelského záměru) i služeb (inkubace) pro podnikatele. Inovativnost projektu –Myšlenka zpřístupnění a pochopení fungování procesů v podnicích prostřednictvím filmových reportáží –Využití nejnovější technologie DRM – ochrany autorských práv digitálních děl, použití 512 bitové šifry a princip veřejného a privátního klíče Multiplikační efekty projektu –Filmové rozhovory s případovými studiemi slouží jako multimediální výukové pomůcky –Podpora výuky podnikání s využitím webové aplikace podnikatelského záměru
10 7. Udržitelnost činností Synergie a návaznost projektů Udržitelnost činností projektu –Po skončení projektu budou nadále filmy k dispozici ke stažení na vzdělávacím portálu a bude možné jejich využití ve výuce –Inkubační středisko bude dlouhodobě hrát roli tréninkového centra pro zájemce o podnikání Synergie a návaznost projektu –Opatření 3.1. Zkvalitňování vzdělávání na školách –Zpracování případových studií z podnikatelské praxe jako multimediální podpora výuky, cílem je překlenout teoretické vzdělávání na SŠ a VOŠ a poskytnout vhled do firemní praxe
11 8. Výstupy a Výsledky Výstupy (podpořené osoby / organizace) – 500 studentů se na semináři seznámí s webovou aplikací nebo se budou dívat na filmový rozhovor podnikatelského vzoru, 2 podpořené organizace (realizátor a 1 partner) Výsledky (inovované produkty) - 20 nových vzdělávacích filmů a 1 webová aplikace na podporu tvorby BP Výchozí hodnota Plánovaná hodnota Současný stav PODPOŘENÉ OSOBY ORGANIZACE 262 PRODUKTY 21 5
12 9. Horizontální témata, Partnerství Horizontální témata –Projekt je zaměřen především na rozvoj informační společnosti prostřednictvím podpory rozvoje moderních internetových aplikací a širokopásmového internetu –Podpora místních iniciativ formou spolupráce soukromé sféry, škol a neziskového sektoru Partnerství –Produkce filmů vede k vytvoření zajímavých vazeb na komerční sféru a vznik novým projektovým záměrům do dalšího období např. v oblasti rozvoje zájmu o technické obory již na úrovni SŠ
Doporučení pro další programovací období Pracovní setkání zpracovatelů projektů ve stejné oblasti před vyhlášením výzvy