Úhly – grafické přenášení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Advertisements

Druhy trojúhelníků VY_32_INOVACE_31
Pythagorova věta – využití VY_32_INOVACE_38-1-2
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Pythagorova věta – úvod
VY_32_INOVACE_26 Osa úhlu Matematika a její aplikace pro 6. třídu – Geometrie v rovině a prostoru – Úhly Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 ZŠ a MŠ.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Výšky trojúhelníku VY_32_INOVACE_35
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
Rozšiřování a krácení zlomků
Sčítání a odčítání zlomků
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Dosazovací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Vánoční matematický kufr
Těžnice trojúhelníku VY_32_INOVACE_34
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Střední příčky trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Rovnoběžníky VY_32_INOVACE_29
Nejmenší společný násobek – teorie a procvičování
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Autor výukového materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_17 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Celá čísla – základní pojmy
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Úhly – definice, značení
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Znaky dělitelnosti – teorie
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
VY_32_INOVACE_33-17 XVII. Obrazec v rovině.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Šablona:III/2 – Inovace.
Složený zlomek – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_10-1-2
Thaletova věta Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jiří Šmíd NÁZEV:VY_42_INOVACE_29_Kvádr_objem TÉMATICKÝ CELEK:Geometrie.
Autor: Mgr. Věra Martincová
THALETOVA VĚTA VY_42_INOVACE_13_02.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MATEMATIKA Odchylka přímek a rovin 1.
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Úhly – grafické přenášení VY_32_INOVACE_23 Úhly – grafické přenášení Matematika a její aplikace pro 6. třídu – Geometrie v rovině a prostoru – Úhly Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. únor 2011 ZŠ a MŠ Křenovice

ANOTACE VY_32_INOVACE_23 – Úhly – grafické přenášení autorka: Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. Materiál připomíná žákům přenášení trojúhelníka a analogicky odvozuje přenášení úhlu. Podle vzorového příkladu se žáci seznámí s postupem konstrukce a následně pak podle dalšího vzorového příkladu konstrukci procvičí.

Přenášení v geometrii ABC = A´B´C´ A C B C´ + A´ B´ = přesunutí daného útvaru - při přenášení se daný objekt nezmění – „tvar“ i velikost se zachovají Př. Přeneste trojúhelník ABC do bodu A´. A C B C´ + A´ B´ ABC = A´B´C´ ~

Přenesení úhlu obrázky převzaty z Odvárko O., Kadleček J.: Matematika pro 6. ročník základní školy, 3. díl. Prometheus 1999, ISBN 80-7196-144-2

Přenesení úhlu < < UVZ = U´V´Z´ ) ) Y Y´ U U´ X Z V V´ X´ p Z´ = přenesením úhlu získáme úhel o stejné velikosti Př. Přeneste UVZ k přímce p. < ) Y Y´ U U´ X Z V V´ X´ p Z´ UVZ = U´V´Z´ ~ < )

Cvičení < < ABC = A´B´C´ ) ) Y Y´ A A´ X C B B´ X´ q C´ Př. Přeneste ABC k přímce q. Pracujte samostatně do sešitu, postup si ověřujte podle prezentace. < ) Y Y´ A A´ X C B B´ X´ q C´ ABC = A´B´C´ ~ < )