Chemie Čím se zabývá Druhy chemie Chemická laboratoř Konec

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_01 - ČÍM SE CHEMIE ZABÝVÁ?
Advertisements

Christina Bočáková 3. ročník
Soubor prezentací: CHEMIE PRO I. ROČNÍK GYMNÁZIA
Úvod do studia biochemie
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE 1 Stavba atomu
BIOCHEMIE.
Základy laboratorní techniky
Zkušenosti s aplikací metody CLIL na SPSČH Brno
VY_32_INOVACE_G LABORATORNÍ SKLO
Bezpečnost práce v chemii
FYZIKA VÝZNAM FYZIKY METODY FYZIKY.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Laboratorní práce č. 1 Filtrace Mgr. Helena Roubalová
VY_32_INOVACE_10_CHEMICKÉ NÁDOBÍ
Chemie technické lyceum 1. ročník
Předmět studia chemie, historie
Obecné zásady bezpečnosti práce v chemické laboratoři
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Chemie a její obory.
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE.
LABORATORNÍ POMŮCKY, CHEMICKÉ SKLO
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
I. ZÁKLADNÍ POJMY.
Bezpečnost práce v chemii
Bezpečnost práce v chemické laboratoři
Vybavení školní chemické laboratoře
Chemie jako věda, bezpečnost práce v laboratoři,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
RF 1.1. Klasifikace jaderných reaktorů Podle základního jaderného procesu, který probíhá v jaderném zařízení, lze jaderné reaktory rozdělit na dvě základní.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Laboratory glassware Picture dictionary. Desiccator.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Jak zkoumáme přírodu?.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Biochemie, složení živých organismů.
Základní pojmy organické chemie
MYŠLENÍ A ZPŮSOB ŽIVOTA LIDÍ
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
Základní chemické pojmy
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Chemické riskuj! Opakování – chemických prvků, laboratorního skla, směsí a oddělování složek ze směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Ch_013_Bezpečnost při práci Ch_013_Chemická laboratoř_Bezpečnost při práci Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
Chemické složení organizmů. Mezi přírodní (organické) látky patří: cukry (sacharidy) tuky (lipidy) bílkoviny (proteiny) nukleové kyseliny.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 29 Anotace.
Zařízení chemické laboratoře Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Chemie Čím se zabývá Druhy chemie Chemická laboratoř Konec
Chemické nádobí a pomůcky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Bezpečnost práce v chemii
1. Obsah a význam fyziky, struktura látek
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Laboratorní sklo Kádinka – neslouží k odměřování objemů !!!
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Chemie Aneb: Proč se ji učíme?!.
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_05-01 Úvod do studia chemie
FYZIKA Čím se budeme další čtyři roky zabývat?
Částicové složení látek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-10
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Chemie Čím se zabývá Druhy chemie Chemická laboratoř Konec R.Z. - 14.11.2006

Věda, která se zabývá změnou jedné látky v jinou látku Chemie - definice obilí Věda, která se zabývá změnou jedné látky v jinou látku koláč těsto mouka

Druhy chemie Každý druh chemie se zabývá jako ve fyzice určitými látkami: Chemie obecná Chemie anorganická Chemie organická Chemie fyzikální Biochemie Chemie jaderná Chemické inženýrství

Zabývá se obecnými pojmy, vztahy a zákonitostmi mezi látkami Chemie obecná Zabývá se obecnými pojmy, vztahy a zákonitostmi mezi látkami

Věda o vzniku, složení a chemických změnách základních látek Chemie anorganická Věda o vzniku, složení a chemických změnách základních látek

Věda o vzniku, složení, vzhledu a přeměnách látek živé přírody Chemie organická Věda o vzniku, složení, vzhledu a přeměnách látek živé přírody

Ke studiu chemických látek jsou používány fyzikální metody Chemie fyzikální Ke studiu chemických látek jsou používány fyzikální metody

Biochemie Zabývá se složením organizmů a jejich biologickými funkcemi po chemické stránce

Chemie jaderná Předmětem jsou chemické jevy spojené s přeměnami a reakcemi atomových jader

Nauka o technice důležitých postupů při různých výrobách Chemické inženýrství Nauka o technice důležitých postupů při různých výrobách

Chemická laboratoř Nábytek – stoly, … Přívod plynu Přívod vody Odtah plynů Chemické nádobí Chemický řád

Chemické nádobí kádinka hodinové sklo

Chemické nádobí krystalizační miska odpařovací miska

Chemické nádobí nálevka zkumavka

Chemické nádobí Odměrný válec pipeta

Chemické nádobí Varná baňka kuželová baňka

Chemické nádobí Chemické kleště Křížová svorka držák stojan

CHOVÁNÍ V CHEMICKÉ LABORATOŘI Pracovat na vyhrazeném místě Své místo na počátku zkontrolovat, na konci uklidit Závady a úrazy hlásit vyučujícímu Nic bez dovolení neočichávat a neochutnávat Při práci nejíst, nepít, nežvýkat žvýkačku

K*O*N*E*C