IMPERIALISMUS KOLONIALISMUS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zámořské kolonie - rozvoj světového obchodu.
Advertisements

8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Kolonialismus a imperialismus ve druhé polovině 19. st. (1850 – 1914)
Kolonizace v 19. a počátku 20. Století.
Mezinárodní situace na přelomu 19. a 20. století
Mezi revolucí 1848 a první světovou válkou I
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Hospodářský zeměpis ve výuce oboru Podnikání. Obecný cíl výuky předmětu: formování geografického myšlení porozumění hospodářství v jeho územních souvislostech.
 v roce 2012 žije na Zemi přes 7 miliard obyvatel.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Svět ve 2. polovině 19. století kolonialismus
Vývoj politické mapy světa
Vývoj politické mapy světa
Evropský kolonialismus
1. KOLONIZACE SVĚTA (uč.28-29)
Školní atlas světa ☺ fyzické a obecně zeměpisné mapy
Učebnice str ročník TĚŽEBNÍ PRŮMYSL
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století
ZAHRANIČNÍ OBCHOD Lucka Vrzalová, OB.
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
Ekonomická gramotnost Dělba práce „Tam, kde dělá každý vše, bída klepe na chýše.“
Světové hospodářství • propojení národních ekonomik prostřednictvím mezinárodních integrací • předpoklady rozvoje: světové ekonomické integrace světové.
REGION ZÁPADNÍ EVROPA.
Cesta k 1. světové válce 1. část
Znak Švýcarské konfederace Vlajka Švýcarské konfederace.
Celnictví Význam a druhy cel.
Migrace obyvatelstva Migrace (stěhování) a) vnitrostátní
VENKOVSKÁ SÍDLA SÍDLA:
VY_32_INOVACE_23-01 Zámořské objevy 1/ Obecná východiska.
EVROPA Martin VRZALA.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní rysy západoevropské, byzantské a islámské kultury
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
DEKOLONIZACE.
Francie po 30leté válce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Společnost na počátku 19. století
Velká řecká kolonizace
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Útok na Pearl Harbor ráno 7.prosince 1941 japonská letadla bez vyhlášení války zaútočila na americkou vojenskou základnu v přístavu Pearl Harbor na Havajských.
KANADA.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Jižní Afrika.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Makedonská říše Název sady: Staroorientální státy a.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_04_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Kolonizace světa Základní škola Libina, příspěvková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Velká řecká kolonizace Název sady: Staroorientální státy.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_35.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
EVROPA A SVĚT PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE – 2. část
Sídla.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_DĚJEPIS
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
SJEDNOCENÍ ITÁLIE.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Východní Afrika.
Zeměpis – objevování a kolonizace Afriky
Dekolonizace Dekolonizace je proces, při němž dochází k osamostatnění kolonií. Největší vlna dekolonizace proběhla po 2. světové válce. Týkala se hlavně.
ŠABLONA III/2 KONEC KOLONIÁLNÍCH ŘÍŠÍ Mgr. Lucie Opltová – 1
Kolonialismus 19. století
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Starověký Řím Povrch a obyvatelstvo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Kolonialismus.
První světová válka 8. třída.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
MEZI REVOLUCÍ A PRVNÍ SVĚTOVOU VÁLKOU
Kolonialismus.
Společnost na počátku 19. století
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

IMPERIALISMUS KOLONIALISMUS

IMPERIALISMUS - snaha politicky, hospodářsky a kulturně ovládnout cizí území nebo národ KOLONIALISMUS – systém ovládání a hospodářského využívání málo vyvinutých zemí některé státy vytvářely obrovské říše – skládaly se s mateřské země a jejích kolonií (dobytá území mimo Evropu – Afrika, Asie, Oceánie) při dobývání těchto území vyspělé země využívaly svou technickou a vědeckou převahu z kolonií dovoz levných surovin a naopak se tam vyvážely průmyslové výrobky z mateřské země v druhé polovině 19. století téměř všechny kolonie rozebrány >< ale vznik 2 nových států: jakých? nové státy chtěly také kolonie >< za cenu konfliktu s: kterými státy?

Samostatná práce Zjistěte, jaké státy se v 19. století podílely na kolonialismu a co všechno jednotlivé země ovládaly Dějepisný atlas strana 33, mapka 1 + učebnice strana 10