Trénink týmu porodního sálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

Mezioborová komunikace na OCSS ve FN Hradec Králové
Císařský řez z pohledu porodní asistentky
Kvalifikace v praxi Bezpečnost a ochrana zdraví při práci.
přednosta doc. MUDr. Milan Košťál, CSc.
Refluxní choroba jícnu
Time management.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Komunikační dovednosti
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
C lékařská fakulta – Univerzity Karlovy v Praze Sylabus pro prezentační dovednosti – individuální (IV.) Lektoři: PhDr. Jana Kasalová, PhDr. Jiří.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Školní poradenské pracoviště
Diagnostika ve sportovních hrách
VÝVOJ JEDINCE.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Ročník Lenka Miketová ZSF OU v Ostravě
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Taktická příprava Michal Lehnert.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
Aktivizující prvky při výuce F na ZŠ
1 Vážení studenti, vítejte v atraktivním studijním oboru Podnikání a management v životním prostředí.
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí
Cílová skupina Děti, dospívající a mladí dospělý, kteří se připravují na svůj odchod do samostatného života. Mladí lidé, kteří již opustili náhradní péči.
Přehled metod porodnické analgezie.
ORGANIZACE PRÁCE SESTER
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Práce s pacienty s duální diadnozou v ambulantím programu ESETU v letech MUDr Lucie Jurkovská.
Pomoc policistů u porodu v krizové situaci
Fakulta zdravotnických studií
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Vítáme všechny na Zámku Štiřín
Kurz pro výchovné poradce Právní rámec výkonu poradenské činnosti
Time management.
Traumatologický plán ÚSZS
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Gynekologicko-porodnická klinika 1. LF UK a VFN
Úvod do klinické medicíny I.
MAN 1. Seminář sociální psychologie se zaměřením na sport Marie Blahutková.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Styl vedení, komunikace, týmová práce
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Intervenční programy, poradny podpory zdraví
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
Škodlivé faktory v těhotenství Anotace: Prezentace je I. částí tématu – Škodlivé faktory v těhotenství. Zaměřuje se pouze na chemické faktory. Zaměřuje.
ÚSKALÍ SPOLUPRÁCE S RODINOU KLIENTA ,JIRKOV PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ.
HORIZONT ZLÍN Workshop
Fakulta zdravotnických studií
Onkologie v ČR v roce 2017 a dále?
URGENTNÍ MEDICÍNA CO UMÍME NABÍDNOUT PACIENTŮM?
Konflikt, koření života
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
Studijní obor Fyzioterapie
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Transkript prezentace:

Trénink týmu porodního sálu doc. MUDr. Antonín Pařízek, CSc. MUDr. Jan Bláha, Ph.D.

Těhotenství… …fyziologický proces …žena postupně přizpůsobuje své fyziologické funkce a vytváří rezervy pro vývoj plodu a pro zvládnutí porodu

Porod… …fyziologický proces …specificky exponované období v životě ženy (i v případě, že předchází plné zdraví těhotné)

Porod… … jakmile žena není schopna zvládnout fyziologické nároky … přechází exponované období v období rizikové nebo dokonce kritické

Katastrofa na porodním sále Hrozí… …časová prodleva, chybná komunikace, nesouhra mezioborové spolupráce, nesprávně/chybně vedená dokumentace Důsledky: diagnosticko-léčebné forenzní

Katastrofa na porodním sále Trénink týmu: teoretické znalosti praktické dovednosti

Katastrofa na porodním sále 1. vyhodnocení situace 2. komunikace 3. diagnosticko-terapeutický zákrok

Vyhodnocení situace Kdo (ne)vzdělaný, (ne)zkušený, (ne)unavený Kdy včas/prodleva, den/noc, „nešťastný“ víkend Kde terén, typ zařízení

Komunikace Technika telefon pevný/přenosný(mobilní) Způsob jasný, přesný, zřetelný

Diagnosticko-terapeutický zákrok Velení pod vlivem stresu Racionální postup Časové pořadí úkonů Vedení přehledná dokumentace Týmová koordinace Mezioborová koordinace

Jak trénovat…?