Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracování laboratorní práce SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal.
Advertisements

Zpracování laboratorní práce SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření objemu Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Měření teploty Teplota je fyzikální veličina, značí se t.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření teploty LC.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření objemu 6. ročník.
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Teplota a její měření.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření fyzikální veličiny
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
III/2Závislost teploty na čase Potřebné pomůckySešit, učebnice, pero Druh interaktivityVýklad, aktivita žáků Cílová skupina6. ročník Stupeň a typ vzdělání2.
Měříme délku s různou přesností
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Závislost hustoty kapaliny na teplotě Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Výpisky z fyziky − 6. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Teplota – souhrnná cvičení I.
VLASTNOSTI LÁTEK II teplota, čas.
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková zpracováno: ročník (obor)sekunda tematická oblastFyzikální veličiny PředmětCvičení z fyziky Anotace:Prezentace je vytvořena jako podpora k laboratorní práci Měření teploty chladnoucí kapaliny. V úvodu slouží několik otázek k opakování teoretických znalostí fyz. veličiny teplota a pravidel při měření. V závěru je studentům nabídnut návrh na protokol o vykonané laboratorní práci, který odevzdají dle domluvy s vyučujícím. Šablona číslo materiálu III/2-11 III/

Měření teploty &path=c:/abraeshop/web/userdata/images/8504 /8504.jpg

Co bychom měli vědět… 1.Jak se nazývá zařízení sloužící k měření teploty? teploměr 2.Na jakém principu pracují laboratorní přístroje k měření teploty? Na principu objemové roztažnosti 3.Vyjmenujte nejdůležitější části daného přístroje. Úzká uzavřená trubička naplněná kapalinou (lihem), která vychází z baňky (kde je zbytek kapaliny); stupnice

Co bychom měli vědět… 4.Jak správně odečítáme hodnoty ze stupnice? Okem se díváme kolmo na stupnici

Co bychom měli vědět… 5.Jak určíme měřící rozsah teploměru? nejmenší a největší hodnota na stupnici 6.Jak nalezneme hodnotu 1 dílku? ze zvoleného rozsahu určíme počet dílků a vydělením získáme jeho hodnotu 7.Jak zjistíme odchylku teploměru? polovina dílku

Pomůcky: Co budeme potřebovat? 2 teploměry horká voda 2 nádoby, jedna uzavíratelná stopky tyčinka na míchání

Postup práce: Jak budeme postupovat? Do nádob nalijeme horkou vodu Změříme počáteční teplotu, měříme čas, v jedné vodu promícháváme, druhou uzavřeme Teplotu měříme ve stejných intervalech (po minutě) a zapisujeme do tabulky Provedeme 10 měření Sestrojíme grafy závislosti teploty na čase

Tabulka: Jak zapíšeme změřené hodnoty? č.měření čas/min teplota/°C

Graf: Jak zpracujeme změřené hodnoty? Podle pravítka Na mm papír

Závěr: Zhodnocení výsledků Teplota chladnoucí kapaliny klesala stoupala setrvávala na jedné hodnotě v obou nádobách stejně - různě. Teplota chladnoucí kapaliny klesala v obou nádobách různě.

Protokol :

Zdroje : Obrázky: vlastní tvorba galerie z office.microsoft.com h=c:/abraeshop/web/userdata/images/8504/8504.jpghttp:// h=c:/abraeshop/web/userdata/images/8504/8504.jpg FYZIKA učebnice pro ZŠ a VG, K. Rauner, Nakladatelství Fraus 2004, ISBN