NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: 600 150 585 NÁZEV: VY_32_INOVACE_184_Energie AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 8.,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proč se tělesa zahřívají při tření?
Advertisements

Mechanická práce a energie
KINETICKÁ TEORIE STAVBY LÁTEK.
KALORIMETR.
Vnitřní energie, práce, teplo
Teplo jako fyzikální veličina
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
IDEÁLNÍ PLYN Stavová rovnice.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_178_Tekutiny AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 7.,
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Molekulová fyzika a termika
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
První termodynamický zákon
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_10 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Teplo Ing. Radek Pavela.
zpracovaný v rámci projektu
Teplo.
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_187_Látky a tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_173_Deformační účinky síly AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK,
KINETICKÁ TEORIE LÁTEK
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_194_ Elektrický proud a napětí AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_167_Látky AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_182_Mechanická energie AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_165_Čas AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_175_Těžiště tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
KRUHOVÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Struktura a vlastnosti plynů
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_Slova opačného významu AUTOR: Zdeňka Buchtelová ROČNÍK,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_57_Co lidé umí AUTOR: Zdeňka Buchtelová ROČNÍK, DATUM: 1.,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_166_Látky AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_09_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Vnitřní energie.
Vnitřní energie tělesa. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Vnitřní energie, teplo, teplota. Celková energie soustavy Kinetická energie – makroskopický pohyb Potenciální energie – vzájemné působení těles (makroskopicky)
T EPLO A TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Na jednoduchých pokusech popis a vysvětlení přenosu části své pohybové.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
Změna vnitřní energie.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_184_Energie AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 8., VZDĚL. OBOR, TÉMA: Fyzika, VET- vnitřní energie tělesa ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4

ANOTACE V materiálu se prezentuje vnitřní energie tělesa, čím je tvořena a na čem závisí její velikost, jakým způsobem dochází ke změně její velikosti, příklad na doplnění veličin, zápis. Určeno pro osmý ročník.

Vnitřní energie tělesa /VET/ Čím je tvořena vnitřní energie tělesa. Na čem závisí vnitřní energie tělesa. Jak dochází ke změně vnitřní energie tělesa? Úkol Zápis

Čím je tvořena vnitřní energie tělesa Každé těleso má svou vnitřní energii. Z kinetické teorie látek víme, že se částice kterékoliv látky neustále pohybují. Proto vnitřní energii tvoří z velké části právě kinetická energie pohybujících se částic. Vzhledem k tomu, že mezi částicemi existují vazebné síly a částice jsou v látce uspořádány, je druhou složkou vnitřní energie tělesa potenciální energie polohy těchto částic.

Na čem závisí vnitřní energie tělesa ? Vnitřní energie závisí na- počtu částic v tělese a- energii jednotlivých částic, která je ovlivněna zejména teplotou.

Jak dochází ke změně vnitřní energie tělesa ? Víme, že mnutím rukou se ruce ohřejí, že od radiátorů topného tělesa jde v zimě teplo, že se snadno spálíme nad plynovým hořákem nebo ohněm, naopak v lednici se potraviny ochladí apod. Všemi těmito ději se mění vnitřní energie těles.

Jak změnit VET- vnitřní energii tělesa ? Ke změně vnitřní energie dochází těmito způsoby: Konáním práce Tepelnou výměnou Současně konáním práce i tepelnou výměnou.

1. Termodynamický zákon Teplo, které tělesu dodáme, se tedy spotřebuje na zvýšení vnitřní energie tělesa a na práci, kterou těleso vykoná. Nemůžeme vyrobit stroj, který by konal stejně velkou práci, jako je teplo, které mu dodáme. /viz. účinnost/ Takový stroj by se nazýval perpetuum mobile.

Doplň, ve kterém případě se zvýší a kdy se sníží vnitřní energie ? tělesoVnitřní energie Zvýší seKlesneNezmění se Nelze určit Horký čaj v termosce po 3 minutách Horký čaj v termosce po 3hodinách Horký čaj na stole Nanuk vytažený z mražáku na vzduch Nádoba s vodou u teplého ústředního topení Uzavřená nádoba položená na teplé ústřední topení Horký čaj, do kterého ponoříme studenou lžičku

zápis Každé těleso má svou vnitřní energii, kterou tvoří kinetická energie všech částic tělesa a potenciální energie spojená s polohou částic. Ke změně vnitřní energie dochází: Konáním práce. Tepelnou výměnou. Současně konáním práce i tepelnou výměnou. Nemůžeme vyrobit perpetuum mobile 1. druhu, to je stroj, který by vykonával stejně velkou práci, jako je teplo nebo energie, kterou mu dodáme.

Použité kliparty – kolekce PowerPoint 2007, microsoft.com