Trámové a žebrové žb. monolit stropy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma: Plošné základy POS 1
Advertisements

STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Ztužující věnce ST14 Ing. Naděžda Bártová.
Ocel jako stavební materiál
Název operačního programu:
Název operačního programu:
VY_32_INOVACE_36_02 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip dřevěných stropů
Princip monolitické konstrukce
Rozdělení stropních konstrukcí
Železobetonová stropní konstrukce vylehčená keramickými tvarovkami
STROPY 225 Katedra pozemního stavitelství, Fakulta stavební Ostrava
montované STROPY 225 Katedra pozemního stavitelství,
Název operačního programu:
VY_32_INOVACE_36_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Panel – montovaný železobetonový prvek
Prof. Ing. Milan Holický, DrSc.
NK 1 – Konstrukce Přednášky: Doc. Ing. Karel Lorenz, CSc.,
Název operačního programu:
VY_32_INOVACE_34_14 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_13 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Stropní konstrukce klenuté
Stropní konstrukce a ztužující věnec
Půda nebo podkroví Dříve nebyl častý požadavek na využití prostor pod střechou Proto zůstala půda bez provozu, nebylo nutno řešit omezení konstrukce krovu.
VY_32_INOVACE_34_08 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Síly v místě pozednice Od krokví zde vznikají jak svislé složky síly
Schéma krovu. Schéma krovu krokev Základní prvek krovu Osazeny v osové vzdálenosti 800 –1000 (1200)mm Osedláním připojené k pozednicím či vaznicím.
Fošnový strop Princip stejný jako u klasického dřevěného trámového stropu polospalného Masivní trámy jsou nahrazeny užšími a vyššími fošnami (80/160 –
VY_32_INOVACE_34_18 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip vložkových stropů (miako)
Princip zakreslování žb. monolit stropů
Princip spřažené konstrukce
VY_32_INOVACE_34_17 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Zobrazení ležaté stolice
VY_32_INOVACE_34_06 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE _34_01 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_02 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE 34_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_36_01 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Cíle zobrazení Stavební výkresy – zobrazení prostorové konstrukce stavebního objektu na výkres - do.
Zatížení a výpočet prvků ŽB monolitického stropu
Účel Základní spojení „dřeva“ – jednotlivých prvků krovu prostřednictvím správného vytvarování spojovaných prvků Tesařské vazby lze doplnit pro zvýšení.
Nosníkové stropy z hurdis desek
Nejdůležitější část střechy?
Keramika Keramické tvárnice jsou cihlářským výrobkem s pórovitým červeným střepem. Základní surovinou pro výrobu jsou vhodné cihlářské hlíny (jíly, slíny).
Prefa-monilitické žb stropy spřažené deskové
Definice pultového vikýře
Princip bedničkového stropu
VY_32_INOVACE_34_12 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_03 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip řešení Uvažujeme se střešními rovinami stejného sklonu
VY_32_INOVACE_34_07 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_14 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_09 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Výkres skladby stropních prvků
VY_32_INOVACE_34_15 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_09 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip stojaté stolice
VY_32_INOVACE_34_11 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Účel Architektonický – kombinace sedlové střechy s polovalbami zajímavě dotváří výraz objektu Konstrukční - valbové střechy se vyznačují větší tuhostí.
Zobrazení plné a prázdné vazby
Účel tesařských konstrukcí
VY_32_INOVACE_35_17 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_22-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Autor: Ing. Matějovičová Věra
Stropní konstrukce – III. část
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-03
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-11
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-05
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-16
Transkript prezentace:

Trámové a žebrové žb. monolit stropy Jdou předurčené pro zastropení větších rozpětí a více zatížených stropních konstrukcí Uplatnění především v objektech občanské a průmyslové výstavby Principem je překlenutí daného rozpětí prostřednictvím stopních trámů a monolitické žb. desky uložené (vetknuté do trámů)

Rozdíl mezi trámy a žebry Statické fungování je stejné – rozdíl není Přenos zatížení Pro velká zatížení (průmysl, sklady) trámy Pro menší (občanské objekty) častěji žebra Velikost prvku Trámy jsou masivnější Žebra méně mohutná – vždy obdélníkový průřez Vzdálenost Trámy 1200 – 2500 mm Žebra do 1200 mm

Předběžný návrh stropního trámu Podobně jako u desek lze použít empirické vzorce Vždy budeme navrhovat obdélníkový průřez orientovaný nastojato Výška trámu HT = (1/10 – 1/15 ) l ( rozpětí ve směru uložení trámu) Šířka trámu BT = (1/2– 1/3 ) HT Jiné hledisko BT = (1/10) a (a = vzdálenost trámů)

Předběžný návrh stropního žebra Podobně jako u trámu odhadneme průřez s pomocí empirických vzorců Výška žebra HT = (1/15 ) l Šířka žebra BT = (asi)1/2HT

Tradiční trámový strop s viditelnými trámy

Varianta provedení s podhledem

úkol Popište předchozí model stropní konstrukce Vytvoření legendy

Půdorys jednoduchého trámového stropu

Trámy v obou směrech – roštový strop

Jednoduchý žebrový strop

Žebra v obou směrech – kazetový strop

Návrh desky nad trámy, žebry Většinou je deska uvažována jako vetknutá (spojitá) do trámů či žeber Pro návrh tloušťky platí již uvedené empirické vzorce Nutno pochopit, že podpory desky tvoří trámy Proto za rozpětí považujeme vzdálenost mezi trámy Minimální tl. desky je 70 mm

Staticky výhodný „T“ - průřez Návrh trámových stropů přináší velkou úsporu materiálu, protože maximálně využívá vlastnosti použitých materiálů Tahové síly v konstrukci přebírá ocelová výztuž osazená ve spodní čísti trámů Naopak síly tlakové působící převážně v horní části stropní konstrukce jsou přebírány betonem

Zdroje Vlastní Antonín doseděl a kolektiv, Stavební konstrukce pro 2. a 3. ročníky SOU, Nakladatelství technické literatury 1998 Petr Hájek a kolektiv – Pozemní stavitelství II pro 2. ročník SPŠ stavebních; Sobotáles 2007