Programování – klíčová kompetence pro 21. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce Co nabízíme ve šk. roce MATEMATIKA Kroužek matematických.
Advertisements

Prostředí pro výuku programování
ZŠ a MŠ Frenštát pod Radhoštěm, Tyršova –2011 Letem ke klíčovým kompetencím aneb Pohádkou o Raškovi to nekončí Projekt je realizován v rámci Operačního.
Práce s PC MŠ MŠ Ing. Martin Dosedla.
HRAJEME SI S ČÍSLY SLOVNÍ ÚLOHA S KOLÁČI VY_32_INOVACE_13 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
SCIENTIX - online komunita pro vzdělávání v oblasti STEM The work presented in this document is supported by the European Commission’s FP7 programme –
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Další vzdělávání učitelů v oblasti ICT Aktivity Domu zahraniční spolupráce Pavla Šabatková vedoucí odboru primárního vzdělávání DZS.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
PŘEDSTAVENÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY VYUŽÍVAJÍCÍ ICT PRO ŽÁKY Vypracovala: Ilona Plocková.
Klíčové kompetence - u nás Jak jsme se s KK poprali –(1) (2) (3) Jaké problémy se objevily –(1) (2) Jak budeme s KK pracovat dál.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Informační a komunikační technologie jako klíčový nástroj třídy budoucnosti Lucie Laitlová (DZS)
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 2. VÝKONOST, KOMPETENCE A GRAMOTNOST PRACOVNÍKŮ Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
Moderní učitel.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Elektronická pošta Název školy
Nonverbální úlohy Jiří Tesař. Výuka fyziky na ZŠ - zamyšlení  Fenclová, J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky: „Jeden učitel položí v jedné.
JAK TVOŘÍME UČEBNÍ TEXTY PRO ŠVP NA ZŠ LIBEREC, LESNÍ
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ÚVODNÍ WORKSHOP Brno.  Cílem projektu je podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků základních škol s využíváním ICT ve výuce,
Martina Braunerová.  Trénovat řadu kompetencí z oblasti algoritmizace (oddálení vykonání příkazu, ladění programu, dekompozice problému…)  Naučit.
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Zadání: Seznámení s programovacím prostředím pro děti Baltík
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_454Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Informatika. Cíle výuky informatiky Studenti se mají seznámit se základními pojmy, problémy, postupy, výsledky a aplikacemi informatiky tak, aby je dokázali.
Počítač ve škole 2016 (Nové Město na Moravě) SKVĚLÝ NÁSTROJ PRO VÝUKU ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ Š TĚPÁNKA B AIERLOVÁ (SOŠ pro administrativu EU, Praha.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_19.
Počítačové hry, jejich dělení, vliv na žáky a možnosti uplatnění ve výuce.
Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Oddělení OVAVT Jestliže chcete oživit systém Vaší výuky, „online learning systém“ Vám nabízí? Jednoduché.
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_12_ČJ_Podstatná jména_píseň Téma Číslo projektu Anotace ČJ 4 – Podstatná jména - skloňování.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Zásady správné prezentace VY_32_inovace_01_infprezentace_06 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: prosinec 2013 Předmět:Informační technologie Ročník:7.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Škola: P11 ZŠ A MŠ, BRNO, HORNÍKOVA 1 Autor: JARMIL MULLER Předmět: VLASTIVĚDA Anotace: DUM je určen k seznámení.
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
PENTOMINO - HLAVOLAM NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., Mnichovická 62 AUTOR: Ing. Martina Šťastná NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_M8_PENTOMINO TEMA: PENTOMINO - HLAVOLAM.
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_16_ČJ_Podstatná jména_hrad Téma Číslo projektu Anotace ČJ 4 – Podstatná jména - skloňování.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
VY_32_INOVACE_110_Fyzika_elektrické_ energie Mgr. Václav Černý ZŠ Speciální, Šafaříkova 991, Litvínov Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_111_Fyzika_výpočet_ceny_spotřebované_elektrické_energie
MAPY VY_32_INOVACE_20 Sada 6 ZPRACOVÁNÍ A VYUŽITÍ INFORMACÍ
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Technické znalectví a pojišťovnictví
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVA
VELETRH TECHNICKÝCH POVOLÁNÍ
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_STREDNIHO
Šachový kroužek DDM Větrník
Název projektu: Ve škole po škole
VY_32_INOVACE_101_Fyzika_baterie
Konflikt, koření života
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Netvořice
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_12
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
MS EXCEL – tabulkový procesor
Název školy Autor: Název: Téma: Číslo projektu: ZŠ a MŠ Březno
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_31
Zdravý kraj Vysočina Marta Vencovská
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
VY_32_INOVACE_109_Fyzika_elektrárny_II
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Transkript prezentace:

Programování – klíčová kompetence pro 21. století Mgr. Martina Kupilíková martinakupilikova@seznam.cz ZŠ a MŠ Město Touškov

Proč programovat? Rozvíjí osobnost žáka Logické myšlení Schopnost řešit problémy Tvořivost Schopnost formulovat svůj požadavek Rozvoj kompetence k řešení problémů Systematičnost Programování žákům umožňuje pochopit, že správného výsledku mohou dosáhnout různými způsoby. Výuka programování může být využívána k podpoře mezipředmětových vztahů. Proč programovat? Proč? Škola v síti

Scratch http://scratch.mit.edu ve Scratchi je možné: naprogramovat vlastní interaktivní příběhy, hry a animace sdílet své výtvory v online společenství poskytován zcela bezplatně

Pracovní prostředí

Scénář

Ukázka 1 Zde

Ukázka 2 Zde