Seznamovací kurz primy s výukou vybraných kapitol biologie a zeměpisu Gymnázium a SOŠ Hostinné
Proč jsme se rozhodli realizovat seznamovací kurz spojený s výukou biologie a zeměpisu?
Proč jsme se rozhodli realizovat seznamovací kurz spojený s výukou biologie a zeměpisu? a) Věcná a časová shoda části školního vzdělávacího programu biologie a vzdělávacího programu biologie a zeměpisu. zeměpisu. b) Žáci poznají, že se mohou mnoho naučit i mimo třídu – výuka může být i zábavnou mimo třídu – výuka může být i zábavnou hrou. hrou.
Proč jsme se rozhodli realizovat seznamovací kurz spojený s výukou biologie a zeměpisu? c) Vytvoření a stmelení kolektivu v nové třídě. d) Posílení kladného vztahu k pohybu a pobytu v přírodě. pobytu v přírodě.
Co žáci po kurzu zvládnou, dovedou, v čem jim kurz pomůže?
Co žáci po kurzu zvládnou, dovedou, v čem jim kurz pomůže? Vyjmenují a vysvětlí názory na vznik Země. Vysvětlí vznik vesmíru a Sluneční soustavy. Popíší základní objekty ve Sluneční soustavě. Vysvětlí důsledky pohybů Země.
Co žáci po kurzu zvládnou, dovedou, v čem jim kurz pomůže? Umí komunikovat s ostatními a spolupracovat v jednom týmu. Zvládnou si naplánovat práci a rozdělit úkoly v týmu.
Co žáci po kurzu zvládnou, dovedou, v čem jim kurz pomůže? Dokážou zdravě sebekriticky ohodnotit sebe samého (nebo práci kolektivu). Posílení sebedůvěry, důvěra v ostatní, umění požádat o pomoc ostatní. Podpora dětské fantazie.
Jak jsme kurz připravili a realizovali?
Kdy, kde? Čtyřdenní kurz v první polovině září Janovice u Trutnova
Náplň: Vznik a vývoj Země a naší Sluneční soustavy – výuka pomocí heuristického rozhovoru, výkladovou formou, exkurze (hvězdárna) Seznamovací a kontaktní hry Hry na rozvoj důvěry
Náplň: Hry na rozvoj komunikace a spolupráce Hry na rozvoj fantazie Hry na vybití přebytečné energie Hry na hodnocení kurzu
Hodnocení žáků na kurzu: Slovní – během celého kurzu a na jeho závěru Využití zpětné vazby (tvorba učebnice) Hry na hodnocení kurzu
Děkujeme za pozornost.