Robotika a historie informatiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Robotika a Roboti.
Advertisements

ÚVOD DO EKOLOGIE 1. lekce.
Odtud vznikl název kalkulačka.
Umělá inteligence. Dva přístupy Technický – formální systémy, modely, konkrétní aplikace Filosofický – definice inteligence, vztah k mysli, vědomí a navíc.
Základy informatiky přednášky Kódování.
Historie automatizace
Historie PC Zpracoval: Mgr. Tomáš Rajnoha
Metody zkoumání ekonomických jevů
Dynamika.
1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastZáklady informatiky a hardware DUMVY_32_INOVACE_ODB_525.
Základní pojmy 1. Informatika  Matematická disciplína Zabývá se – strukturou, zpracováním a využitím informací ○ Zpracování = získávání, ukládání, zobrazení,
Historie počítačů A) Předchůdci počítačů a) Abakus
Elektrické spotřebiče - bezpečnost
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ÚVOD DO KYBERNETIKY Norbert Wiener ( )
STÁT A PRÁVO.
T1 Východiska. Řízení širší pojem než management chápeme jako vztah mezi prvkem, který řídí (řídící subjekt) a prvkem, který je řízen (řízený objekt)
Dominik nedzbala Svět TECHNIKY A JÁ Můj pohled na věc
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
AUTOMATIZACE - ÚVOD (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Úvod.  Ekonomie = interdisciplinární věda zkoumající zejména chování ekonomických subjektů = dále také hospodárnost, úspornost, dobré hospodaření  Obecná.
Návrh a realizace autonomního robota Jan Čermák.
G) Roboty a manipulátory
Ústav technických zařízení budov MĚŘENÍ A REGULACE Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2003/2004 cv.-1.
Kulturní dědictví Monotematický den. UNESCO Organizace OSN pro výchovu, vědu a kulturu (UNESCO) byla ustavena v roce UNESCO plní úkoly v oblasti.
U MĚLÁ INTELIGENCE Lucie Ježková O3.B. C O TO VLASTNĚ JE ? Obor informatiky, který se zabývá vytvářením strojů, které se dokážou „inteligentně chovat“
Informatika akademický rok 2012/2013 Historie, sou č asnost, budoucnost.
Digitální učební materiál
Umělá inteligence Minského definice: UI je věda o vytváření strojů nebo systémů, které budou při řešení určitého úkolu užívat takového postupu, který –
INFORMATIKA 9 Software a zákony II. III2 – I9- 04.
SCI - FI.
Úvod do ekologie.
Kybernetika Jakub Ježek 3IT.
Člověk a společnost Dějepis Světové války Isaac Newton VY_52_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
NAIL028. Úvod  Kdo David Obdržálek  Co algoritmy software hardware  Jak přednáška, cvičení 2/2 Z+Zk.
Subjekty trestního řízení
Historie počítačů.
VY_52_INOVACE_PRV.3.35 _Lidské tělo_pracovní list
Úvod do informatiky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Reaktorová fyzika I pro 3. ročník zaměření TTJR, JEŽP a JZ
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Norbert Wiener Zakladatel kybernetiky
22.. * biodiverzita Ekologická přizpůsobivost teplota množství světlamnožství potravy množství soli množství 0 2 nepříznivé podmínky vedoucí ke.
OBCHODNÍ JMÉNO PODNIKU. Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1161 Ročník:1. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh:Právní formy podnikání.
Základní pojmy v automatizační technice
Umělá inteligence Robin Horniak. Definice Umělá inteligence (Artificial Intelligence), zkráceně UI (AI) věda, která se zabývá tím, jak přinutit stroje.
INFORMATIKA Historie pc.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Úvod do učiva Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Inf Historie počítačů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
1 HR ve věku změn: výzvy trhu práce a Průmysl 4.0 Bohdan Wojnar, člen představenstva ŠKODA AUTO
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_05_HISTORIE_VYPOCETNI_TECHNIKY.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceTechnické.
Základní pojmy informační činnosti Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření říjen 2011 Ročník 3. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační.
Historie počítačů. Jednoduchá počítadla  Abacus  praděpodobně 600 let staré  umožňuje počítat základní matematické oprace.
Science fiction (1) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: ICT ve výuce
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Chronologický přehled vývoje médií
Algoritmizace – základní pojmy
Základní pojmy v automatizační technice
Historie výpočetní techniky
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Název školy: Základní škola Městec Králové
Vědní obory zabývající se informacemi
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_13_20_životní prostředí.
Člověk a příroda Fyzika.
Historie výpočetní techniky
Transkript prezentace:

Robotika a historie informatiky 10. 11. 2013, Brno Připravil: František Ostřížek Robotika a historie informatiky

Definice Robotiky strana 2 Robot je stroj pracující s určitou mírou samostatnosti, vykonávající určené úkoly, a to předepsaným způsobem a při různých mírách potřeby interakce s okolním světem a se zadavatelem Slovo automat (z řeckého automatos, samohybný) označuje technické zařízení, stroj nebo přístroj, který je zařízen tak, že na nějaký spouštěcí impulz samostatně a spolehlivě vykonává předem určené činnosti, a to bez přímého lidského zasahování. Kybernetika (z řec. Kybernétes, Kormidelník) je věda, která se zabývá obecnými principy řízení a přenosu informací ve strojích, živých organismech a společenstvích. K popisu používá zejména matematický aparát.

Zákony robotiky strana 3 1) Robot nesmí ublížit člověku nebo svou nečinností dopustit, aby bylo člověku ublíženo. 2) Robot musí poslechnout člověka, kromě případů, kdy je to v rozporu s prvním zákonem. 3) Robot se musí chránit před poškozením, kromě případů, kdy je to v rozporu s prvním nebo druhým zákonem.

… mechanické hračky 1833 turingovské počítače 1920 Čapek robot Timeline strana 4 … mechanické hračky 1833 turingovské počítače 1920 Čapek robot 1933 Turinguv stroj 1938 Releovy PC Z1 1940 Asimov zákony 1944 Mark I – balistika 1945-51 generace I 1951-65 generace II 1965-80 generace III 1980-? generace IV

Závěr strana 5 Budoucnost?