Srovnání automatického řízení s manuálním řízením Pozorování z telematických záznamů a podkladových ortofotomap Pavel Milata, Leading Farmers CZ, a.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pneumatické secí stroje s čelním zásobníkem
Advertisements

Doprava Skalský Dvůr Renata Štěpničková.
Webkamera A její využití.
ZÁKLADY PRÁCE S PC PRÁCE S MYŠÍ. Ovládání tlačítek na myši.
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
„SPIREX“ Kontinuální třmínek SCHNELL
<. DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4
Optické vlastnosti oka
Klubový materiál. Zjednodušený multilevelmarketing cesta za finanční nezávislostí je naše Naše.
Obecně můžeme řešit takto:
Mechanizačí prostředky na setí a sázení
Proces řízení projektu
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
Oko jako optická soustava, optické přístroje
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 2. Téma: Pěstování Rostlin zahrada
AgGPS® EZ-Guide® Plus Lightbar Guidance System
s dotykovou obrazovkou
Dynamické bloky AutoCAD® 2006 Projektování v elektroenergetice
GPS.
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 2. a 3. Téma: Pěstování rostlin
Korekční signály pro GPS přijímače Trimble AgGPS
Pavel Milata, Leading Farmers CZ, a.s.
EZ-Guide 500.
AgGPSÒ EZ-Map Představujeme
23. září 2009, Ústí nad Labem, Odborný seminář 1 Vysoké učení technické v Brně Fakulta stavební Ústav vodního hospodářství krajiny Doc. Ing. Miroslav DUMBROVSKÝ,
ČESKO-POLSKÝ EXPRES aneb spolupráce ZŠ a MŠ Zdíkov s Gymnaziem Jana Pavla II. v Rakowě.
Technické prostředky aktivní bezpečnosti automobilů
3 senzory - 1 jízda – 3 mapy MSP3 technologie mapování půdních vlastností pro 21. století.
EUROTOP 421 / 461 A S minimální energetickou náro č ností! J e d n o r o t o r o v é t a ž e n é s t r a n o v é s h r n o v a č e.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
ISO PROGRAMOVÁNÍ Frézování
Paretův diagram Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D. prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
Metody geoinženýrství Ing. Miloš Cibulka, Ph.D. Brno, 2015 Cvičení č. 3 Vytvořeno s podporou projektu Průřezová inovace studijních programů Lesnické a.
C) Slovní úlohy o pohybu
PROSO SETÉ (Panicum miliaceum L.).
Sněhuláci z papírových koleček
Seminář IDS Martin Zemek. Obsah přednášky Obsah přednášky 1.Změny ve společnosti EM TEST 2.Nové funkce a inovace systémů 3.Standardizace –
Tvorba mapy pro orientační běh s použitím GPS
Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.
Videokamera 05 Jak natáčet ?.
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Bezpečnostní předpisy RRuční stroje musí být nastaveny tak,aby bylo možné rychlé vypnutí bez nutnosti puštění držadla. ZZ ruky se smějí odložit pouze.
Zpracování záznamů GPS dispečerských vozů DPO Vedoucí projektu : doc. Ing. Petr Rapant, CSc. Zpracovává : Radim Balon, G363 Vysoká škola báňská – Technická.
Navigace a mapování pomocí GPS vedoucí: Doc. Petr Rapant Jiří Hanslian.
Technologie - snímkové orientace
KOULE objem a povrch.
Rovnoměrný otáčivý pohyb
Textový editor (další nástroje textového procesoru, export a import dat, PDF formát – čtení a tvorba)
Optické vlastnosti oka
Ročník: 2. a .3 Vzdělávací obor: Strojírenská technologie , DIC
Elektropříslušenství Autoelektrikář – 3. ročník OB21-OP-EL-ELP-VAŠ-U Záznam o pohybu vozidla.
Nákresný jízdní řád Grafické znázornění jízdy vlaku v nákresném jízdním řádu NJŘ = grafické znázornění časových poloh - jízdy vlaků na dané.
Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
IS KADR Praha, Miloš Futera Setkání s dopravci.
AGENDA DOPRAVA Skalský Dvůr AGENDA DOPRAVA K čemu slouží ? k vedení deníku jízd nebo puťovky k evidenci strojů k plánování jízd k evidenci a přehledu.
ORIENTACE V KRAJINĚ. Světové strany Hlavní světové strany jsou: sever (S) jih (J) východ (V) západ (Z) Pro přesnější určení směru používáme vedlejší světové.
Problematika dopravy na Rychnovsku
Pracovní skupina CROSS COMPLIANCE
Modulární secí stroj FALCON
Frézování pomoci dělícího přístroje
Města Moravské Budějovice Město Moravské Budějovice
MĚŘENÍ KVALITATIVNÍCH UKAZATELŮ ORBY PLUHEM 2 PN 30
Města Jemnice Město Jemnice
GeoGRAFICKÁ KARTOGRAFIE
Největší stavba světa v Pekingu..
Novinky v produktech OLTIS Group
Vážení vozidel za jízdy WIM
BEZPEČNOST NA KŘÍDLECH TECHNIKY
MONIKA DVOŘÁKOVÁ AŽD Praha s.r.o..
Transkript prezentace:

Srovnání automatického řízení s manuálním řízením Pozorování z telematických záznamů a podkladových ortofotomap Pavel Milata, Leading Farmers CZ, a.s.

EZ-Pilot RTK VRS vs. setí dle znamenáků (jižní Morava)  Modré linie, červené číslování: záznam setí s použitím RTK EZ-Pilotu 85 záběrů po 6 m = 510 m  Podkladová mapa (Google) – ortofoto porostu zasetého bez automatického řízení, viditelné kolejové řádky v každém třetím záběru secího stroje. Meziřadí mezi kolejovými řádky číslováno žlutě. Na 85 záběrů EZ-Pilotu přesně po 6 m připadá 29 meziřadí mezi kolejovými řádky, což je 29x3=87 záběrů secího stroje bez EZ-Pilotu.  Při setí bez automatického řízení tedy činil pracovní záběr secího stroje 5,86 m, překrytí záběru činilo 14 cm, tj. 2,33 %

 Modré linie, červené číslování: záznam setí s použitím RTK Autopilotu 46 záběrů po 6 m = 276 m  Podkladová mapa (Google) – ortofoto porostu zasetého bez automatického řízení, viditelné kolejové řádky v každém třetím záběru secího stroje. Meziřadí mezi kolejovými řádky číslováno žlutě. Na 46 záběrů Autopilotu přesně po 6 m připadá 16 meziřadí mezi kolejovými řádky, což je 16x3=48 záběrů secího stroje bez Autopilotu.  Při setí bez automatického řízení tedy činil pracovní záběr secího stroje 5,75 m, překrytí záběru činilo 14 cm, tj. 4,17 %!!! Autopilot RTK VRS vs. setí dle znamenáků (východní Čechy)

EZ-Pilot RTK VRS vs. kolej. řádky vytvořené při setí dle znamenáků (jižní Morava)  Modré linie, červené číslování: záznam postřiku s použitím RTK EZ- Pilotu 14 záběrů po 24 m = 336 m  Podkladová mapa (Google) – ortofoto porostu zasetého bez automatického řízení, viditelné kolejové řádky s plánovanou roztečí 18 m. Meziřadí mezi kolejovými řádky číslována žlutě. Na 14 záběrů EZ-Pilotu přesně po 6 m připadá 19 meziřadí mezi kolejovými řádky, což je 19x3=57 záběrů secího stroje bez EZ-Pilotu.  Při setí bez automatického řízení tedy činil pracovní záběr secího stroje 5,89 m, překrytí záběru činilo 11 cm, tj. 1,83 %.

Autopilot RTK VRS vs. kolej. řádky vytvořené při setí dle znamenáků (jižní Čechy)  Modré linie, červené číslování: záznam setí s použitím RTK Autopilotu 58 záběrů po 6 m = 348 m  Podkladová mapa (Google) – ortofoto porostu zasetého bez automatického řízení, viditelné kolejové řádky s plánovanou roztečí 30 m. Meziřadí mezi kolejovými řádky číslována žlutě. Na 58 záběrů Autopilotu přesně po 6 m připadá 12 meziřadí mezi kolejovými řádky, což je 12x5=60 záběrů secího stroje bez Autopilotu.  Při setí bez automatického řízení tedy činil pracovní záběr secího stroje 5,80 m, překrytí záběru činilo 20 cm, tj. 3,33 %!

Setí v r dle znamenáků - kolejové řádky jsou blíže k sobě, než mají být (východní Čechy)  Setí podle znamenáků. Rozteč kolej. řádků má být 36m. Vzdálenost 15 kolej. řádků (14 záběrů postřikovače po 36 m) má být 504 m. Skutečná vzdálenost změřená z mapy je 494,4 m, tj. rozteč jízd při setí byla o 1,91 % menší než měla být.

Autopilot RTK VRS vs. man. řízení v průběhu přechodného stavu RTK float, (sev. Čechy) Na tomto záběru řídil traktorista ručně – nerovná jízda (žluté body).

Jízda přes jeden záběr s autopilotem Trimble (září 2014) Při manuálním řízení s použitím znamenáků při setí takto jezdit nelze. Systémy automatického řízení Trimble Autopilot, EZ-Pilot a EZ-Steer umožňují jízdu způsobem "přes jeden záběr" (anglicky skip-n). Tento způsob pohybu po pozemku se používá zejména u pracovního nářadí s malým záběrem (menším než minimální poloměr otáčení stroje/soupravy), u kterého je nemožné se otočit na souvrati po dráze půlkruhu při otáčení se do nejbližšího pracovního záběru. Jízda způsobem přes jeden záběr zdvojnásobí poloměr otáčení na souvrati a umožní tak otáčení po půlkruhové trase. Takovéto otočení je rychlejší, způsobuje menší poškození struktury půdy na souvrati a je šetrnější k tažnému prostředku i nářadí. Na tomto videu jsme zaznamenali takovýto způsob jízdy prostřednictvím telematického sledování pohybu vozidla. Podmínkou přesného navázání pracovních záběrů při způsobu jízdy přes jeden záběr je příjem přesných korekcí RTK (to platí zejména pro velké pozemky). Pozn.: Pro spuštění videa v černém rámečku vpravo je třeba tento soubor prohlížet v režimu „Prezentace“.