Základy regionální geografie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přirozená retence a akumulace (RaA) vod
Advertisements

Vliv rekreace a cestovního ruchu na životní prostředí
ZRG - Cvičení 5 Jaro SE charakteristiky  Pro daný okres zpracujte referát o vybraných ukazatelích. K potřebným datům je možné se dostat přes tuto.
Hydrosféra = vodní obal Země
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING C IV Další zdroje pro popis zájmového území.
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING C III Další zdroje pro popis zájmového území.
Geologie a pedologie - cvičení č. 1
Obecná Limnologie 02: Hydrosféra
Členění zemského povrchu
bioregion geologické podloží půdní typ, půdní druh
POVODŇOVÉ PLÁNY Ing. Jiří Baloun
1.lekce TEZE: Terminologie k popisu oběhu vody v přírodě Schematizace povodí v rámci srážko-odtokového procesu, hlavní složky bilanční rovnice Klimatické.
Autor: Mgr. Ilona Nováková
POVRCH ZEMĚ JAKO VÝSLEDEK PŮSOBENÍ PŘÍRODNÍCH ČINITELŮ
Česká republika-1 poloha, rozloha…
VLIV VNITŘNÍCH A VNĚJŠÍCH SIL. ► Na vývoji zemského povrchu vytrvale spolupracují přírodní síly.  Příklady jejich projevů….??? ► sopečný výbuch, zemětřesení,
REGIONÁLNÍ GEOGRAFIE ČESKÉ REPUBLIKY I
Charakteristika kraje
Základy hydrauliky a hydrologie
Lokalizační faktory (druhá část)
Integrované terénní vyučování Geografie
KARTOGRAFIE = nauka o mapách Mapa - zmenšený, zjednodušený
Hydrosféra – vody pevnin
GEOMORFOLOGIE KRAJINA V ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Modelování stoku přívalových srážek v povodí
Hydrosféra Anotace Prezentace zpracovává informace o vodstvu na Zemi, jejím významu, seznamuje se základními pojmy z oblasti hydrosféry, oběhem vody na.
Řeky Mgr. Petr Králík.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Hydrosféra (XIII. Část)
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Podnebí ČR Igor Dostal.
Přírodní předpoklady cestovního ruchu
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING C IV Další zdroje pro popis zájmového území.
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING C VII Monitoring vod, počasí, biodiversity.
PŘÍRODNÍ POMĚRY Zpracovala: Klára Schindlerová
Olomoucký kraj přírodní poměry
Ekologie krajiny.
Jezera Mgr. Petr Králík.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
VODSTVO NA PEVNINĚ Vítek Urban prima.
Tvary zemského povrchu
PŮDY.
Původ jezer - tektonická – zlomy, j. příkopové propadliny - vulkanická
Hydrosféra (VIII. Část)
Srážky • Creek, vádí Odtok či vsakování Pramen Potok říčka řeka
ZÁKLADY HYDROGEOLOGIE
Dvacet let hydrologického a biogeochemického výzkumu povodí Červík v Beskydech Filip Oulehle1, František Zemek2, Zora Lachmanová3, Oldřich Myška1, Jan.
VY_32_ INOVACE_ 11_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou VODSTVO ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o kartografii Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: získá nové informace a základním.
Metody geografického výzkumu Fyzicko-geografická část Pedogeografie a pedologie Lukáš Dolák.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Dopady změn klimatu na hydrologické poměry v povodí Rakovnického potoka Sestavil L. Kašpárek.
POČASÍ A VODSTVO. Vzdělávací cíleŽák je schopen porozumět synoptické mapy, vytvořit klimadiagram. Dokáže definovat a interpretovat hydrologické charakteristiky.
Protierozní ochrana 2. cvičení Téma: Protierozní ochrana 2. cvičení Téma: Analýza území - morfologie terénu, odtokové dráhy 143YPEO ZS 2015/ ;
Myšlení ve fyzické geografii A.Hynek, Geografický ústav PřF MU, březen 2004.
Komplexní fyzicko-geografická charakteristika regionu
N. Petrovičová, A. M. Šimková, T. lányiová, M. MATUŠKOVÁ
Základy regionální geografie – jaro 2013
Z0047 Geografie průmyslu a zemědělství
Nabídka témat referátu – modul Řízení povodní
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Vodstvo ČR Číslo: EU DUM 6_09 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Vodstvo České republiky
4. seminář Podzim 2013 Jaroslav Biolek
Plánované rozšíření na dole Turów Podzimní setkání těžařů Seč, 14. – 16. listopadu 2018 Mgr. Petra Bachtíková odbor ochrany vod
Hydrosféra – vody pevnin
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Půdy.
Transkript prezentace:

Základy regionální geografie Pavlína Lesová, 2013

Cvičení 4: Pro daný okres zpracujte referát o: geologické stavbě území reliéfu území klimatických poměrech území vodstvu, hydrologických poměrech území půdách na území okresu rostlinstvu a živočišstvu území

Cvičení 4: U geologické stavby se zaměřte na základní horninové složení, litostratigrafické jednotky, tektoniku, resp. neotektoniku území a další. http://www.geology.cz/extranet/mapy/mapy-online/mapserver http://mapy.geology.cz/geocr_25/ Současný reliéf (povrch) území, jeho tvary, se pokuste interpretovat v souvislosti s geologickou stavbou a působením exogenních faktorů (voda, vítr,...). Charakterizujte území okresu z hlediska zařazení do vyšších i nižších geomorfologických jednotek (pohoří, nížiny, jejich části...). Také charakterizujte vertikální členitost území. http://www.arcdata.cz/produkty-a-sluzby/geograficka-data/digitalni-model- reliefu-cr/

Cvičení 4: U klimatických poměrů se zaměřte na zařazení území okresu a jeho částí do klimatických oblastí, povšimněte si rozdílů v hodnotách klimatických ukazatelů – (průměrné) teploty, srážky atd. Pokuste se zamyslet a popsat, jaký vliv na místní klimatické poměry má například reliéf území (tzn. např. nadmořská výška). http://www.chmi.cz/portal/dt?portal_lang=cs&menu=JSPTabContainer/P1_0_Home U hydrologických poměrů si povšimněte zejména zařazení (částí) území do různých povodí, vodní toky, které protékají územím (a jejich charakteristiky jako směr a délka toku, pramen, přítoky atd.) a vodní nádrže (přirozené, umělé). Pokuste se také vyhledat informace o specifickém odtoku, režimu odtoku území a podzemních vodách. Pokuste se ve stručnosti analyzovat vazbu mezi lidskou činností a hydrologickými poměry území (uměle vybudované vodní nádrže, hráze, problém povodní, využití pro rekreaci apod.). http://voda.gov.cz/portal/cz/aplikace/sap_toky.htm

Cvičení 4: V další části se zaměřte na půdní typy (subtypy) a druhy a jejich prostorové rozložení na území okresu. Zejména u půdních typů se také pokuste určit důvody jejich daného prostorového rozložení. Pokuste se také zamyslet nad vazbou mezi půdou a lidskou činností, zejména zemědělstvím. http://nts5.cgu.cz/website/pudni_mapy/ U rostlinstva a živočišstva se zaměřte na dominantní, ohrožené druhy, přítomnost endemitů a pod. Povšimněte si zařazení, resp. vnitřní členění území okresu z hlediska fytogeografického členění a také potenciální přirozené vegetace. http://geoportal.gov.cz/web/guest/home Referát doplňte mapami nebo obrázky zobrazujícími popisované jevy a jejich prostorové rozložení na území okresu.

Cvičení 4: odevzdání: 14 dní – 4.4.2013 část prezentovat příští týden okresy do dvojic z minulého týdne