1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doporučení pro přípravu žádosti;
Advertisements

METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
MARKETINGOVÝ VÝZKUM.
Marketingový výzkum.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
* 1. přednáška prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_02.
Personální řízení a jeho úloha v podniku
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Marketingový informační systém
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Personální informační systém
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Dramaturgie dotazníku
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Spotřebitelský výzkum
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_11.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_07.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Marketingový informační systém MIS. MIS  systém činností, vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací, nezbytných pro kvalitnější.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_06.
Reforma systému výzkumu, vývoje a inovací v ČR  změny v pravidlech pro podporu VaV v právu ES  reforma VaVaI v ČR Inovační potenciál ČR Praha,
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
1.Obsah marketingového řízení
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
MIS = marketingový informační systém
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_01.
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Tvorba dotazníku Stanovení problému, stanovení cílů Sestavení plánu
Marketing sportu obecná část
Základy pedagogické metodologie; seminář Mgr. Zdeněk Hromádka
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Marketingový informační systém
Workshop pro tazatele Bc. Petr Pavlíček Bc. Artem Vartanyan
MARKETING Přednáška P
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Marketingový výzkum v určité vybrané firmě Obhajoba Bakalářské práce
Marketingový informační systém
Osm dobrých rad, jak dělat doktorský výzkum
MARKETING Přednáška P
Dotazník a výzkumná šetření
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

1 Marketingový informační systém

2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější plánování, organizování, řízení a kontrolu marketingových aktivit

3 Marketingový výzkum  Je souhrn aktivit, které zkoumají všechny části marketingové praxe, včetně trhů, výrobků, distribučních cest, chování zákazníka

4 Proces marketingového výzkumu  Cíl výzkumu  Metody výzkumu  Příprava výzkumného projektu  Sběr dat  Statistické zpracování  Interpretace výsledků výzkumu a doporučení

5 2. Metody výzkumu  Předběžný výzkum  Popisný výzkum  Kauzální výzkum

6 3.Příprava výzkumného projektu  Vytvoření podrobného plánu sběru: kde, kdy, kdo se bude dotazovat, jaká bude velikost vzorku  Výběr vzorku:  Náhodný výběr  Záměrný výběr  Typický výběr  Panelový výzkum  Omnibusový výzkum

7 4.Sběr dat Sekundární Sekundární Vnější: státní statistiky, knihy, periodika, noviny, Internet výroční zprávy, výroční zprávy, Vnitřní: rozpočty, časové řady, tržby, zprávy obchodních prac., kontakty se zákazníky PrimárníPozorování Dotazování - písemné - ústní - ústní - telefonní - telefonníExperiment

8 Otázky s uzavřeným koncem  Dichotomické  Mnohonásobný výběr  Likertova škála souhlasu  Významový diferenciál  Škála důležitosti  Hodnotící škála  Škála úmyslu koupit

9 Otázky s otevřeným koncem  Zcela nestrukturované  Slovní asociace  Dokončení věty  Dokončení povídky  Dokončení obrázku

10 Dotazník  Identifikační data  Klasifikační data  Data o subjektu: fakta „Hard data“ názory „soft data“ názory „soft data“

11 Návrh dotazníku  Srozumitelné, snadno zodpověditelné otázky  Důležité je řazení otázek  Souslednost a logická návaznost  Nesmí být složité, komplikované, nejednoznačné otázky  Nepoužívat vícevýznamové slova  Dát dotazníku úvod, rámec otázek, otestovat jej

12  5. Statistické zpracování  6. Interpretace výsledků a doporučení