Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
diskomfort cestujících
Advertisements

Řízení motorových vozidel
VODNÍ DOPRAVA.
Jak tunel Blanka promění okolí Pražského hradu
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Struktura projektu  Charakteristika oblastí, kterými trasa linky 213 prochází  Historie a současnost linky 213  Preference autobusů v síti městské.
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Uzavírky silnic II/476 a I/11
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
DOPADY ZPROVOZNĚNÍ MĚSTSKÉHO OKRUHU NA INTENZITY AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY LISTOPAD 2005.
1 Finanční situace Dopravního podniku hlavního města Prahy Praha, leden 2009.
Dispečerské řízení pražského metra
Charakteristické znaky MHD
Srovnávaná města: 1. Praha 2. Londýn 3. Paříž 4. Berlín 5. Athény 6. Budapešť 7. Vídeň.
DRUHY DOPRAVY Lodní doprava Železniční doprava Letecká doprava
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
Rolové hry na problematiku - přesun brněnského nádraží - výstavba R43 Filip Chvátal.
Největší stavba světa v Pekingu se otevírá.. Za pouhé čtyři roky byl navržen a postaven na původním hlavním mezinárodním letišti v Pekingu nový Terminál.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
DUBAJ.
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Nitra.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Dopravní síť České Republiky
Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Podpora ekologicky příznivé povrchové dopravy
Hana Škopková, VI.B Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Den otevřených dveří na stavbě Královopolského tunelu sobota Stavbu tvoří dva paralelní dvoupruhové tunely dlouhé cca 1,25 km, v projektu jsou.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Plánování a organizace veřejné dopravy
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
12ZADI (cvičení) Marián Svetlík ZS 2011/2012 ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ.
VLAKOTRAMVAJ V KARLSRUHE sestavil Michal Drábek pro Drážní společnost při ČVUT FD říjen 2007.
Vyšehrad Vytvořil Samuel Pechlát. Obsah Poloha a vznik Vyšehradu. Poloha a vznik Vyšehradu. Vyšehradský hřbitov. Vyšehradský hřbitov. Vyšehradský železniční.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-14 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474)“ 2. úsek: Bezbariérový chodník a autobusová zastávka 3. úsek: „Tunel – konec zastavěného území“
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Městská hromadná doprava ve Stockholmu Studentská konference Nedorost Jakub, DMŽ3.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Rozpočet hl. m. Prahy 2017 (Tisková konference dne ) prof. Ing. Eva Kislingerová, CSc. náměstkyně primátorky hl. m. Prahy
Problematika dopravy na Rychnovsku
Sdružení dopravních podniků ČR odborná skupina TRAMVAJE
VLAKY Od koněspřežky po super vlaky Autor: Eduard Špička.
Informace o stavu přípravy trasy metra I.D
Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?
Třídimenzionální radary Základní takticko-technické údaje radarů:
Navrhování tunelových staveb
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Pražské tramvaje Belgický podnikatel Eduard Otlet zahájil 23. září 1875 provoz na první trati pražské koňky, asi netušil, že toto datum se stane datem,
Sdružení dopravních podniků ČR Odborná skupina TRAMVAJE
Největší stavba světa v Pekingu..
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Tisková konference – Metro D
Lodní doprava jako součást MHD v ČR
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
Vlakem z Prahy na letiště
Transkript prezentace:

Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B DOPRAVA PRAŽSKÉ METRO Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B

Metro v Praze Metro tvoří v Praze základ sítě městské hromadné dopravy. Každý den přepraví více než milion cestujících. Je to jediná síť podzemní dráhy a zároveň jediná speciální železniční dráha v Česku. Provozovatelem dráhy i drážní dopravy na ní je Dopravní podnik hlavního města Prahy a. s. První úsek pražského metra byl otevřen 9. května 1974. Metro má v současné době tři linky značené písmeny a barvami: A (zelená), B (žlutá) a C (červená) . Dohromady měří jeho síť 54,7 km. Soupravy metra zastavují celkem v 54 stanicích, z nichž tři páry jsou přestupní. Linky podzemní dráhy na čtyřech místech procházejí pod řekou Vltavou.

Provoz Pražské metro zajišťuje dopravu od časného rána až do půlnoci. Stanice jsou navrženy na provoz s pětivozovými soupravami, které jsou nyní také na všechny tři linky nasazovány (poprvé na lince C ). Provozní rychlost v tunelech je 80 km/h, celková (tj. včetně stání ve stanicích) pak v roce 2004 dosahovala 34,6 km/h.

Ochranný systém metra Součástí stavby metra jsou i zvláštní prostory, které měly sloužit jako kryt zejména v případě války a ohrožení. Různé slepé štoly a rozsáhlé provozní místnosti, kam je běžným cestujícím vstup zakázán, se měly změnit v zásobovací, bezpečnostní i zdravotnická centra a poskytovat po dobu 72 hodin nezbytné věci evakuovanému obyvatelstvu. U tratí stavěných po roce 1990 byl rozsah OSM výrazně omezen. Jako ochrana proti povodni kryty nebyly projektovány a jak ukázalo zatopení metra při povodni roku 2002, nemohly být v takovém případě účinné.

Vandalismus První graffiti se začalo objevovat po roce 1989; souviselo to se změnou společenských podmínek po sametové revoluci. Po polovině 90. let začaly být mramorové obklady a některé další plochy opatřovány speciálním nátěrem, který může usnadnit čištění. Též i na soupravách metra se začaly vyskytovat různé obrazce a nápisy. Novější vlaky typů 81-71M a M1 sice již mají interiér navržený tak, aby byl snadněji omyvatelný a lépe odolával výtvorům graffiti, přesto i vozy těchto typů bývají často terčem writerů. Nejrozšířenější je však graffiti stále na nejstarších soupravách pražského vozového parku, 81-71. Kromě graffiti je také problematický i vandalismus, demolování vybavení podzemní dráhy či znemožňování jejího plynulého fungování; náklady na opravu poškozených věcí dosahují desítek milionů korun

Budoucnost Kromě rozšiřování existujících tras se plánuje výstavba nové linky D (označené modrou barvou), jež by měla být budována v letech 2009-2013 ve směru Hlavní nádraží – Náměstí Míru – Otakarova – Pankrác – Písnice. V případě výluky Nuselského mostu by odvážela cestující z Jižního Města. Už v 80. letech 20. století se uvažovalo o další trase E, která byla vzhledem k sovětské koncepci pražského metra plánovaná jako okružní. Na počátku 21. století se o ní opět nezávazně mluvilo v souvislosti s návrhy na pořádání olympiády. Nebyla však stanovena její trasa.

THE END