Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Chování a rozhodování spotřebitele
MARKETING A MANAGEMENT
ÚVOD DO MARKETINGU.
Trh a jeho zákonitosti.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES Hospodářský proces je koloběh hospodářských činností. Zahrnuje fáze: Výroba Rozdělování Směna Spotřeba Zdroj obr. Wikimedia Commons.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Spotřebitelské chování
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Faktory chování spotřebitele Kupní rozhodování
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Základy marketingu šestá přednáška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Spotřebitelské chování SPOCH/ P4
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
4.Spotřebitelské chování
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingové prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový mix Produkt.
Situační analýza.
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
Kupní chování zákazníků
Zákazník v maloobchodě
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Nákupní chování spotřebitele
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
ANALÝZA TRHŮ A KUPNÍ CHOVÁNÍ ORGANIZACÍ
Nákupní rozhodování.
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Kupní chování a EU.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Chování spotřebitele Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace.
Chování spotřebitele Zákazníci, trhy, segmentace.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
6 Analýza trhů, segmentace trhů Analýza spotřebitelských trhů Analýza trhů organizací Cílený marketing.
Základy marketingu šestá přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
MARKETING 2.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
The customer journey AIDA Faktory ovlivňující chování spotřebitelů
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST
Transkript prezentace:

Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.

Kupující Individuální kupující Domácnost Organizace

Role kupujících Iniciátor Ovlivňovatel Rozhodovatel Kupující Uživatel

Podněty Marketing Vnější činitelé Produkt Ekonomické Distribuce Demografické Cena Politicko- právní Propagace Přírodní a technologické Spotřebitel Faktory určující chování Rozhodování při koupi spotřebitele Kulturní Zaznamenání problému Společenské Hledání informací Osobní Hodnocení alternativ Psychologické Rozhodnutí Chování po koupi Odezva Volba produktu Volba značky Volba prodejce Čas koupě

Šest otázek k chování zákazníka Kdo : Kdo je rozhodovací jednotkou, na jaký segment se zaměřit? Co: Jaký výrobek nabídnout? Proč:Jaká je motivace ke koupi? Jak: Jaký proces vede k výběru? Kdy: Kdy v roce, měsíci, dni se rozhodují? Kde: Kde dochází k rozhodnutí? Kde nakupují, kde se výrobek používá?

Rozhodovací proces 1. Fáze poznání problému 2. Hledání informací 3. Vyhodnocení informací, alternativ 4. Rozhodnutí o nákupu 5. Vyhodnocení nákupu

Využití výrobku spotřebitelem Zbaví se ho Pronajme ho Daruje ho dočasně Aby byl znovu prodán Půjčí ho Vymění ho Aby byl používán Přímo spotřebiteli Výrobek Zbaví se ho Prodá ho trvale Přes prostředníka Vyhodí ho Používá ho k pův.účelu Prostředníkovi Nechá si ho Používá ho k jinému účelu Uloží ho

Typy chování Automatické řešení Řešení omezeného problému Řešení extenzivního problému

Faktory působící na spotřební chování Kulturní :kultura subkultura společenská vrstva Sociální: rodina referenční skupiny role a statusy

4. Plné hnízdo III (starší manželé) - auta, celorodinné zájezdy Tradičně sledované fáze životního cyklu rodiny Fáze životního cyklu rodiny Některé specifické spotřební projevy 1. Mladí lidé - zábava,sport, cestování 2. Plné hnízdo I (děti do 6 let) - nezbytnosti, léky, pojištění, dětský nábytek 3. Plné hnízdo II (děti nad 6 let) - sportovní vybavení, hudební, jazykové lekce 4. Plné hnízdo III (starší manželé) - auta, celorodinné zájezdy 5.Prázdné hnízdo I (děti už z domova) - koníčky, cestování, znovu vybavování domácnosti 6.Prázdné hnízdo II (Důchodci) - léky, stěhování do menších bytů

Osobní: povolání příjem osobnost životní styl Psychologické: motivace vnímání učení postoje

Maslowova motivační teorie Potřeby seberealizace Potřeba uznání (prestiž) Společenské potřeby(rodina) Potřeby bezpečí (ochrana) Fyziologické potřeby (hlad, žízeň)

Proces rozhodování v organizaci 1.Poznání potřeb 2.Specifikace výrobků 3.Poznání dodavatelů 4.Výběr dodavatele 5.Vyhodnocení nákupu

Typy chování organizace Nový problém Modifikovaná koupě Přímá koupě