NázevInternet Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly Klíčová slovaArpanet,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informatika Počítačové sítě.
Advertisements

Historie a princip INTERNET.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
1 Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Internet - historie.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských Hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_08.
Internet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Název Informace a média Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast
VY_I/2_INOVACE_37_Internet Internet Miroslav Kaňok.
NázevSoftware – soubory a složky Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly.
Informatika Internet.
NázevZálohování, komprimace a vypalování dat Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
David Škaroupka S49 FSI VUT Brno Systém DNS (Domain Name System) (v rámci cvičení VPN)
NázevOperační systém Windows Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly.
Název Ovládání počítače – klávesnice a myš Předmět, ročník
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: EU Název: Seznámení s internetem Autor:
Informatika - prezentace
NázevSložení počítače Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly Klíčová.
Internet Eva Suchardová. Co je to internet Internet je celosvětová síť (WAN). Prakticky se skládá z mnoha menších sítí, jež jsou vzájemně propojeny. Pro.
Protokoly a adresy na internetu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název Digitální reprezentace dat Předmět, ročník ICT, sekunda
NázevWindows – práce v oknech a nastavení Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky.
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public 1 Application Layer Functionality and Protocols Network Fundamentals – Chapter 3.
INTERNET – struktura, fungování a přehled využití
NázevDigitální zařízení – druhy počítačů Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: říjen.
NázevDigitální zařízení – ostatní – pracovní list Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií Anotace Pracovní list pro.
Základní informace o síti Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Internet.
Internet.
Internet Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Jan Anděl, Jakub Konečný
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_04.
Úvod do informatiky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
INTERNET.
NázevThe Czech Republic – Basic facts Předmět, ročník Anglický jazyk, roč., kvinta - oktáva Tematická oblast Reálie – Česká republika, Olomoucký.
Principy fungování sítě Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
INTERNET INFORMATIKA 5. TŘÍDA. Internet si volně můžeme vyložit jako sít, která vzájemně propojuje počítače po celém světě. Někdy se také internet označuje.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Přenos snímků do počítače Číslo DUM: III/2/VT/2/3/50 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
9. ročník SÍTĚ. OSOBNÍ POČÍTAČ Počítač jednotlivce Soukromá data a soubory.
INTERNET Mgr. Petra Toboříková. Internet = celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí –WWW (text, grafika a multimédia - hypertextové odkazy)
Počítačové sítě ● Síťové architektury ● Internet – historie a současnost ● Místní a rozsáhlé sítě ● Síťové prvky ● Adresace v sítích TCP/IP ● URI ● Síťové.
INTERNET Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Internet. je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů.
 = jedná se o vzájemné propojení lokálních počítačových sítí pomocí vysokorychlostních datových spojů  vznikl spojením mnoha menších sítí  v každé.
Inf WWW – World Wide Web. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Zdenek Laski Název šablonyIII/2 – inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvým.
Jak funguje internet. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Internet Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny.
Pojmy internetu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum vytvoření2012.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_18_POCITACOVA_SIT.
IP adresa Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum vytvoření2012 Ročník2.
Internet Historie, adresy serverů
Internet – pojmy, služby
Inf Elektronická komunikace
AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_11
Internet - historie.
Základní pojmy při používání Internetu
CHARAKTERISTIKA INTERNETU
VY_32_INOVACE_1_10_Internet
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Informatika INTERNET ISŠ SEMILY Zpracoval: Vít Rutkovský
Předmět: Informatika Ročník: VI.
Informatika Internet.
Transkript prezentace:

NázevInternet Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly Klíčová slovaArpanet, server, paket, IP adresa, URL adresa. doména AutorMgr. Zdeňka Hanáková DatumListopad 2013 ŠkolaGymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/

INTERNET Mgr. Zdeňka Hanáková

Co je to Internet  Celosvětová síť (Síť) počítačů, propojených mezi sebou různými způsoby  je svobodný, nikomu nepatří  není závislý pouze na jednom hlavním počítači Zdroj obrázku: Od Jcarranza (Vlastní dílo) [Public domain], prostřednictvím Wikimedia Commons. [cit ]. Dostupné z:

Výhody a nevýhody  Informace  Komunikace  Nakupování  virová nebezpečí ( , červi, spam)  nelegální činnost (dětská pornografie, zbraně, rasová nesnášenlivost)  porušování autorských práv  anonymita

Historie Internetu  Myšlenka stabilní počítačové sítě nezávislé na jednom centrálním uzlu vznikla jako vojenský projekt v USA  V roce 1969 vznikají první 4 uzly sítě ARPANET.  Obliba mezi vědci a studenty univerzit, kteří ji užívají ke komunikaci.  V 70. letech přesahuje ARPANET státní hranice a stává se z něj INTERNET (INTER ‑ mezinárodní, NET-síť).  V roce 1991 (1992 v ČR) vzniká WWW – komerční využití Internetu.  Dnes více než 2 miliardy uživatelů.

Najděte podobný, ale novější graf a porovnejte údaje. Uživatelé Internetu Zdroj obrázku: Od Lobizón at en.wikipedia [Public domain], z Wikimedia Commons. [cit ]. Dostupné z:

Jak funguje Internet  Paketový (balíčkový) přenos informací mezi počítači, které jsou určeny svými jednoznačnými adresami 2 druhy počítačů: a) servery (např. gjo.cz) - poskytují služby, jsou na nich uloženy www stránky b) klienti (např. náš pc) - počítače, které se k serverům připojují a stránky si prohlížejí Zdroj obrázku: Od The people from the Tango! project (The Tango! Desktop Project) [Public domain], prostřednictvím Wikimedia Commons. [cit ]. Dostupné z:

IP adresa  číselná adresa počítače nebo zařízení v síti  slouží k identifikaci každého pc v síti (jako poštovní adresa nebo tel. číslo)  je vždy jedinečná  skládá se ze 4 čísel od 0 do 255 (IPv4->IPv6)  např je adresa počítače seznam.cz (příkazový řádek: ping seznam.cz)

URL adresa  jmenná adresa, skládá se z jednotlivých doménových názvů  např. youtube.comwww.gjo.cz  URL adresu na IP adresu převádí DNS server (je jich v Internetu mnoho)

Doménové názvy   doména prvního řádu: cz  doména druhého řádu: spoluzaci  doména třetího řádu: www  domény 1. řádu – národní princip přidělování (cz, eu, com, org, edu)  registrace domén v ČR ( - poplatekwww.nic.cz