Tembuilding 3 Rychlé začátky pro víceoborové projektové týmy Řešení konfliktu Synchronizace strategií Obnovení důvěry Rychlé intervence Podpora týmu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Organizace řízení společnosti
Projektové řízení Modul č.1.
Zlepšování jakosti.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
V e d e n í l i d í.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Hodnocení škol a školských zařízení
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
1 OD PROJEKTOVÉHO ZÁMĚRU KE KVALITNĚ PŘIPRAVENÉ AKCI 3 témata a) Přehled požadavků financující instituce b) Fáze přípravy akce c) Kritéria úspěšnosti akce.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
Kdy jej uskutečnit Závazek Teambuilding 1
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Kurz teambuilding worhkshop Hodnotící feedback. Řešení problému Definice cíle Analýza současného stavu příčin Možnosti řešení Výběr a realizace řešení.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Personální strategie mezinárodní firmy
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Million Leaders Mandate
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Strategie regionu, obce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Transkript prezentace:

Tembuilding 3 Rychlé začátky pro víceoborové projektové týmy Řešení konfliktu Synchronizace strategií Obnovení důvěry Rychlé intervence Podpora týmu

Rychlé začátky pro víceoborové projektové týmy Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně řešit zásadní problémy Úspěšné projektové týmy čelí třem výzvám: 1.Být úspěšní (podpora organizace) 2.Využívat dobrou techniku projektového řízení 3.Efektivní spolupráce s klíčovými podílníky

Silná podpora organizace  Je založená na týmech  Projektové cíle musejí být propojeny se strategiemi a cíli organizace v širším smyslu  Je vyžadován podpůrný systém projektu (informační technologie, sponzorství vyšším managementem, školení)  Existuje plán na rozvoj schopností současných i budoucích projektových manažerů

Vývoj víceoborových projektových týmů Jedinci vybraní pro projektový tým nemusejí být zvyklí spolupracovat, ale vnášejí do týmu chování a zvyky ze svých původních pracovišť Začínáme teambuldingem: Smlouva týmu Mise, cíle, vize a úspěchy týmu Role a odpovědnosti členů v týmu a další klíčové role investorů Pracovní přístup a dohody o vzájemné zodpovědnosti Fáze projektu a klíčové milníky Vzdělávací a zdrojový plán Komunikace s investory a plán budování vztahů

Proces teambuildingu 1.Získání závazku (pozice, např. vedení) 2.Objasnění smlouvy týmu (vedoucí x sponzor) 3.Sběr informací od členů týmu (školitel – pracovní listy) 4.Vytvoření a vedení dvoudenní lekce teambuildingu 5.Realizace výsledků 6.Zhodnocení vlivu teambuildingu

Pracovní listy Zjišťují: -míru, do které členové týmu chápou, jak projekt podpoří strategii a cíle oganizace -otázky a obavy vztahující se k důvodu vytvoření týmu, záměru a mise týmu -návrhy, jak by měl být měřen úspěch, které podporují návrhy uvedené ve smlouvě, nebo které se od nich liší. Také je důležité zjistit obavy z toho, co se od nich očekává. -role a odpovědnost každého člena týmu musí být jasná a odsouhlasená

Řešení konfliktu v týmu Vytváření důvěry a řešení konfliktů jsou dva nejnáročnější aspekty budování výkonného týmu 1.Určení potřeby (konflikt prohlubuje neshody – křik, nadávky, apod.) 2.Získání závazku (ano, chci to řešit) 3.Sběr dat a určení problému (co je příčinou) 4.Lekce teambuildingu 5.Dokumentace výsledků a realizace plánů 6.Zhodnocení efektivity lekce teambuildingu

Příklad: asertivní vyjadřování Sdělte druhému, co si myslíte Popište, co si o jeho chování nebo činech myslíte Myslím, že pro mě bude těžké s tebou nadále v tomto projektu spolupracovat. Potřebuji tvoji pomoc, ale chci, abychom si vyjasnili způsob naší spolupráce. To, že projdeš můj návrh, je pouze první fáze projektu. Myslím, že se musíme dohodnout, jak budeme postupovat dál.

Synchronizace týmu se strategií Cíl, který má organizace musí být jasně zřetelný v projektových návrzích a členové týmu jej musí znát Členové potom porozumí, jak jejich práce přispívá k dosahování cílů Synchronizace pomáhá vybírat priority, když tým čelí mnoha požadavkům Synchronizace organizace a týmu způsobuje, že se každý zaměřuje na nejdůležitější práci, která musí být vykonána

Příklad synchronizace: 1.MU– dlouhodobý záměr – FSpS – dlouhodobý záměr (vědeckovýzkumná instituce) – katedry – cíle plnění V a V a konkretizace cesty (Sport a kvalita života) – doc., prof. – studenti DSP (konkrétní projekty na zvoleném tématu), konzultanti – pomoc při řešení 2.Částečná synchronizace – částečná podpora společného cíle 3.Žádná synchronizace – chaos ve výběru projektů

Obnovení důvěry  Dodržování vzájemných závazků  Konzistentní jednání  Projevování soudržnosti  Ochotné sdílení informací  Naslouchání a porozumění  Respektování rozdílných názorů  Čestné a nestranné komunikace  Přebírání aktivní role v týmu  Víra, že ostatní mají na mysli nejlepší zájmy týmu  Ochota požádat o pomoc a přijmout ji

Příklad – individuální podávání zpětné vazby Petr si mě při mnoha příležitostech stěžoval na ostatní členy týmu. Namísto aby si přímo s nimi promluvil, chodí za mnou a kritizuje jejich práci, názory atd. Není mi to příjemné poslouchat, i když vím, že jiným se o tom nezmínil. V poslední době na schůzích nebo různých setkáních, když mluví Alena nebo Karel, dívá se na mě a přitom „dělá obličeje“. Myslím, že to je jeho způsob, jak mi dát najevo, že nesouhlasí s jejich příspěvky. Jsou to totiž dva členové týmu, na které si stěžuje nejvíce. Protože jsem mu neřekl, co si o jeho kritice myslím, je přesvědčený, že s ním souhlasím.

Rychlé intervence Pokud nemůžete uspořádat dvoudenní teambuilding, lze některé problémy řešit i takto: Časový limit minut Školitel a pracovní listy Konkrétní cíl Řešení v malých skupinách Diskuze Hodnotící feedback Závěry a přijatá opatření

Příklad – vyjasnění rolí  Popsat přínos každého člena  Porozumět, jak role každého člena podporuje ostatní role  Dohodnout se na vzájemných očekáváních  Eliminovat konflikty a nedorozumění  Zajistit, aby byly role členů týmu synchronizovány s misí a cíli týmu a podporovaly je

Literatura: Payne, V. (2007). Teambuilding worskshop. Brno: Computer Press. 339 s. Vlastní zkušenosti – projekt MZ Pohybem proti civilizačním chorobám. Brno: FSpS MU, 2008, 2009 (Blahutková, Hrnčiříková)