Ing. Hana Kročová EKONOMIKA www.zlinskedumy.cz. Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VEŘEJNÁ OBCHODNÍ SPOLEČNOST
Advertisements

ACCESS IMPORT TABULKY Z EXCELU- 04 Ing. Jana Horáková IKT MS Office
Statika Vazbové síly na nosníku 15
MS OFFICE - WORD ŠABLONY Ing. Petr Hanáček
EKONOMIKA Státní podnik Ing. Hana Kročová
EKONOMIKA AKCIOVÁ SPOLEČNOST Ing. Hana Kročová
SPOLEČNOST S RUČENÍM OMEZENÝM
Smlouva o tichém společenství
EKONOMIKA OBCHODNÍ BANKY Ing. Renata Slaná
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA PROGRAMY A NÁSTROJE PRO PRÁCI S VEKTOROVOU GRAFIKOU 2 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
EKONOMIKA DLOUHODOBÝ MAJETEK Ing. Hana Kročová
ŽIVNOSTENSKÉ PODNIKÁNÍ Ing. Hana Kročová EKONOMIKA
Excel úpravy grafu, karta Návrh
Pružnost a pevnost Kvadratické momenty složených průřezů 07
ACCESS SESTAVY, CVIČENÍ Ing. Jana Horáková IKT MS Office
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Nabídka na trhu výrobků a služeb  Nabídka.
EKONOMIKA ZÁSOBOVÁNÍ Ing. Hana Kročová
Sdružení Ing. Hana Kročová EKONOMIKA
EKONOMIKA MAJETEK podniku Ing. Hana Kročová
KOMANDITNÍ SPOLEČNOST Ing. Hana Kročová EKONOMIKA
Trh, práva spotřebitele - poptávka
EKONOMIKA Družstvo Ing. Hana Kročová
Procentový počet Prezentace_12
OBCHODNÍ BANKY – ŠEKY Ing. Renata Slaná
ROZLOŽENÍ STRÁNKY Ing. Petr Hanáček MS OFFICE - WORD
EKONOMIKA FINANČNÍ TRH-KRÁTKODOBÉ CENNÉ PAPÍRY Ing. Renata Slaná
ILUSTRACE VE WORDU Ing. Petr Hanáček MS OFFICE - WORD
PRVKY ELEKTRONICKÝCH OBVODŮ
ACCESS DOTAZY Ing. Jana Horáková IKT MS Office
EKONOMIKA TRH Ing. Hana Kročová
Kalkulace zboží Prezentace_16 Mgr. Silva Vaňková OPČ_Kalkulace zboží
ÚVOD DO ELEKTROTECHNICKÉHO MĚŘENÍ
MĚŘENÍ S ANALOGOVÝMI MĚŘICÍMI PŘÍSTROJI Ing. Petr Hanáček ELEKTROTECHNICKÁ MĚŘENÍ
Statika Vazbové síly na páce 11
EKONOMIKA FINANČNÍ TRH – PODÍLOVÉ LISTY Ing. Renata Slaná
ACCESS ÚVOD DO PROGRAMU - 02 Ing. Jana Horáková IKT MS Office
EKONOMIKA OBĚŽNÝ MAJETEK Ing. Hana Kročová
MS OFFICE - WORD VYTVOŘENÍ TABULKY Ing. Petr Hanáček
Programovatelné automaty AD převodníky 11
EKONOMIKA OBCHODNÍ SPOLEČNOSTI Ing. Hana Kročová
ACCESS DOTAZY Ing. Jana Horáková IKT MS Office
Rozdělovací počet Prezentace_14
ÚPRAVA TABULKY VE WORDU
Ing. Bohuslava Vitekerová
Aritmetický průměr Prezentace_18
Hydromechanika Měření přetlaku a podtlaku 13
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
PROGRAMOVATELNÉ AUTOMATY CV OBRAZOVKY 05 Ing. Jana Horáková Elektrotechnika
IKT MS Office Access Formuláře Ing. Jana Horáková
Statika Moment silové soustavy, nahrazení síly silou 07
IKT MS Office Access Sestavy Ing. Jana Horáková
Hydromechanika Hydrostatický tlak, síla na dno nádrže 05
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
EKONOMIKA FINANČNÍ TRH - OBLIGACE Ing. Renata Slaná
EKONOMIKA OBCHODNÍ BANKY Ing. Renata Slaná
Hydromechanika Síla na dno uzavřené nádrže 07
TEXTOVÉ OBJEKTY Ing. Petr Hanáček MS OFFICE - WORD
OBCHODNÍ BANKY – PLATEBNÍ KARTY Ing. Renata Slaná
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
EKONOMIKA BANKOVNÍ SOUSTAVA Ing. Renata Slaná
EKONOMIKA BURZY III Ing. Renata Slaná
EKONOMIKA BURZY I Ing. Renata Slaná
ODSTAVEC Ing. Petr Hanáček MS OFFICE - WORD
EKONOMIKA FINANČNÍ TRH-POJMY Ing. Renata Slaná
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO 15 Název.
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Transkript prezentace:

Ing. Hana Kročová EKONOMIKA

Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn výkladem. Umožňuje použití pro samostatnou práci. Je možné jej poskytnout nepřítomným žákům. AutorIng. Hana Kročová (Autor) JazykČeština Očekávaný výstup65–42-M/01 Hotelnictví Speciální vzdělávací potřeby- žádné - Klíčová slovaNabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivityKombinované Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníodborné vzdělávání Typická věková skupina let Vazby na ostatní materiály Je součástí studijních materiálů pro výuku předmětu EKO 2. ročník

= množství statků a služeb, které jsou prodávající schopni prodat za určitou cenu, na určitém místě v určitém čase Nabídku rozlišujeme: a) Agregátní – nabídka veškerého zboží na trhu od všech výrobců b) Individuální – nabídka jednoho výrobce c) Dílčí – nabídka jednoho výrobku od více výrobců

Cena 1 bagety Nabízené množství 5 Kč 3 10 Kč 9 15 Kč14 20 Kč17 25 Kč21 30 Kč24 35 Kč28 40 Kč30 - znázorňuje, jak se mění nabízené množství zboží v závislosti na ceně - s rostoucí cenou stoupá nabídka = zákon rostoucí nabídky

 cena prodávaného zboží  výrobní náklady  změny cen substitutů (alternativních výrobků)  počet výrobců či dodavatelů  specifické faktory (počasí v zemědělství, móda)  hospodářská politika státu zvláště v oblasti ZO

---- pokles nabídky (neúroda) – posun doleva ---- růst nabídky (pokles výrobních nákladů)– posun doprava

poptávané a nabízené množství je závislé na ceně, ale současně platí cena je závislá na N a P

Jak rozlišujeme nabídku? Agregátní Individuální Dílčí Co je to rovnovážná cena? Cena kdy nabídka = poptávce Jaké je znění zákona rostoucí nabídky? S rostoucí cenou stoupá nabídka

 ŠVARCOVÁ, Jena. Ekonomie: stručný přehled : teorie a praxe aktuálně a v souvislostech : učebnice : [2012/2013]. Zlín: CEED, 2012, 303 s. ISBN