Ing. Hana Kročová EKONOMIKA
Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn výkladem. Umožňuje použití pro samostatnou práci. Je možné jej poskytnout nepřítomným žákům. AutorIng. Hana Kročová (Autor) JazykČeština Očekávaný výstup65–42-M/01 Hotelnictví Speciální vzdělávací potřeby- žádné - Klíčová slovaNabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivityKombinované Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníodborné vzdělávání Typická věková skupina let Vazby na ostatní materiály Je součástí studijních materiálů pro výuku předmětu EKO 2. ročník
= množství statků a služeb, které jsou prodávající schopni prodat za určitou cenu, na určitém místě v určitém čase Nabídku rozlišujeme: a) Agregátní – nabídka veškerého zboží na trhu od všech výrobců b) Individuální – nabídka jednoho výrobce c) Dílčí – nabídka jednoho výrobku od více výrobců
Cena 1 bagety Nabízené množství 5 Kč 3 10 Kč 9 15 Kč14 20 Kč17 25 Kč21 30 Kč24 35 Kč28 40 Kč30 - znázorňuje, jak se mění nabízené množství zboží v závislosti na ceně - s rostoucí cenou stoupá nabídka = zákon rostoucí nabídky
cena prodávaného zboží výrobní náklady změny cen substitutů (alternativních výrobků) počet výrobců či dodavatelů specifické faktory (počasí v zemědělství, móda) hospodářská politika státu zvláště v oblasti ZO
---- pokles nabídky (neúroda) – posun doleva ---- růst nabídky (pokles výrobních nákladů)– posun doprava
poptávané a nabízené množství je závislé na ceně, ale současně platí cena je závislá na N a P
Jak rozlišujeme nabídku? Agregátní Individuální Dílčí Co je to rovnovážná cena? Cena kdy nabídka = poptávce Jaké je znění zákona rostoucí nabídky? S rostoucí cenou stoupá nabídka
ŠVARCOVÁ, Jena. Ekonomie: stručný přehled : teorie a praxe aktuálně a v souvislostech : učebnice : [2012/2013]. Zlín: CEED, 2012, 303 s. ISBN