Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozdělení hudebních nástrojů
Advertisements

Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 06 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Charakteristiky.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 14 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Elektroakustické.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 18 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Zvuková.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 09 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Odraz.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 19 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Zvuková.
Hudební nástroje ve vážné hudbě
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 03 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Šíření.
Rozdělení hudebních nástrojů
Zvuk Zdroje zvuku.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 01 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Kmity.
Bicí nástroje 1. Samozvučné (tón vzniká chvěním hmoty, ze které jsou vyrobeny) – činely, zvony, gong, xylofon, triangl ad. 2. Blanozvučné (tón vzniká rozechvěním.
Fyzika Zvuk.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 17 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Elektroakustické.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Charakteristiky.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 02 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Podstata.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 12 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rázy.
Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Akustika.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 07 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Princip.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ47 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Zdroje zvuku Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
Nástroje symfonického orchestru
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vznik a šíření zvuku.
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
Hudební nástroje jako akustické zdroje
8. ročník Zvukové jevy Vznik a šíření zvuku.
Zvuk a hudba.
Systematiky hudebních nástrojů Mgr. Petr Kalina, Ph.D
Zvukové jevy. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15NE-8.
FYZIKA VY__III/2__INOVACE__216. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 7. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
AnotacePracovní list k procvičení základních poznatků o zvuku AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova k.
Člověk a příroda Fyzika Zvukové děje VII. ročník ZŠ (praktická) Zvuk a zdroje zvuku Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík Střední škola, Základní škola a Mateřská.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/15  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.04_Zvuk_šíření_zvuku.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_DREVENE_DECHOVE_NASTROJE
ZVUKOVÉ JEVY - AKUSTIKA
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
Zvuk a hudba.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Zvuk, šíření zvuku, zdroje zvuku
Kmity, vlny, akustika Část II - Vlny Pavel Kratochvíl Plzeň, ZS.
Hudební nástroje jako akustické zdroje
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Rozdělení hudebních nástrojů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jordánová Marcela 14. Mechanické vlnění
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_98_KVÍZ
Název školy Základní škola ,Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Třídění hudebních nástrojů na smyčcové, bicí, dechové.
Systematiky hudebních nástrojů
Hudební nástroje jako akustické zdroje
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A
Transkript prezentace:

Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: 04 Výstup číslo: 13 Datum: 19. 12. 2012 Autor: Autor: Petr Lukáš Vzdělávací oblast: Fyzika Výuková hodina: Zdroje zvuku, hudební nástroje Ročník: 8. Časová dotace: 1 h Anotace: – žák si připomene rozdíl mezi hluky a tóny – žák uvede různé zdroje zvuku – žák se seznámí s rozdělením hudebních nástrojů podle principu tvoření zvuku

METODICKÝ PŘEHLED Klíčové kompetence: – k učení – čtení s porozuměním, srovnávání informací, schémata Očekávané výstupy: – žák vysvětlí rozdíl mezi hlukem a tónem – žák rozdělí hudební nástroje podle principu tvorby tónu Výukové strategie: – komentovaná prezentace – samostudium, vzájemná konzultace Pomůcky: – počítač s prezentačním software Metodický postup: – prezentace s komentářem – samostudium – diskuze – domácí studium Zdroje: – Rozdělení hudebních nástrojů (Konzervatoř v Brně): http://hudebninastroje1.webnode.cz/rozdeleni-hudebnich-nastroju/

Zvuk – podstata – připomeňme si: Zvuk je mechanické vlnění molekul nosného prostředí, například vzduchu. Zvuk zkoumá věda zvaná akustika. Rozdělení zvuků: …. tóny – vznikají pravidelným kmitáním částic, mají svoje měřitelné charakteristiky …. hluky – vznikají nepravidelným kmitáním částic, určení jednoznačných charakteristik bývá obtížné

Zvuk – zdroje Zdroj zvuku = to, co je schopno mechanicky rozkmitat těleso v oblasti slyšitelných frekvencí Kmitat mohou – pevná tělesa – kovové desky, struny, tyče (vysoká rychlost šíření zpravidla příčného vlnění) – položte si někdy ucho na kovové zábradlí či plechovou vanu – kapalná tělesa – molekuly vody v bazénu (šíří se zpravidla podélným vlněním) – ponořte se v bazénu a zaposlouchejte se – plynná tělesa – šíření zvuku vzduchem již známe poměrně slušně (podélné vlnění, vlnoplochy, …) – lehněte si v létě na louku a užívejte si ten koncert

Hudební nástroje Hudební nástroje = zdroje zvuků, které lze hudebně využít (většinou jde o tóny, někdy i o hluky) Rozdělení hudebních nástrojů: – strunné (chordofony) – chvění struny … kytara, klavír, housle, harfa, cimbál, koto – dechové (aerofony) – chvěním vzduchu, plátku či jazýčku … flétna, píšťala, klarinet, saxofon, trubka, didgeridoo – samozvučné (idiofony) – vlastním chvěním … metalofon, xylofon, gong, činel, triangl, claves, – blanozvučné (membranofony) – chvění blány … tympány, bubny, djembe, conga, taiko – elektrofonické – mechanicky tvořený tón je elektricky snímán … elektrická kytara, basová kytara – elektronické – tón je tvořen elektronicky (generátor, samply) … syntézátor, keyboard, sampler, Hammondovy varhany

Hudební nástroje Úkol č. 18: Zamysli se, kam zařadíš tyto hudební nástroje: … varhany, boomwhackers, cemballo, vibrafon, pozoun, kontrabas, akordeon, loutna