Rozdíly v trénování dorostu a žactva. Školení trenérů 3.třídy Hradec Králové 7.-8.2.2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

Evaluace v mateřské škole
Základy sportovního tréninku mládeže
Organizace táborů a soustředění pro žactvo
CZECHMAN Kid‘s Team, SK OMT Pardubice
Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
METABOLICKÁ ADAPTACE NA TRÉNINK
TRÉNINK obecné principy úvodní sraz VD – Tři Studně.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Projekty ve sportu Brigita Stloukalová. „Pobytová“ – „rekreační“ akce 1.CO? 2.PROČ? 3.PRO KOHO? 4.KDE? 5.KDY? 6.S KÝM? 7.S ČÍM? 8.JAK? 9.ČÍM SE LIŠÍM?
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Diagnostika ve sportovních hrách
Taktická příprava Michal Lehnert.
Základy sportovního tréninku
Kondiční příprava hráče baseballu
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
Orientační sporty a jejich aplikace
Specifická příprava na závod Aneb jak porazit stavitele a ne sám sebe.
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Technická, taktická a psychologická příprava
Zpráva o činnosti komise rozhodčích ČSJ za rok 2007.
Personální management
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
CESTA VZHŮRU školení trenérů OBhotel Kouty OD ŽÁKŮ K JUNIORŮM ANEB(SNAD)
TAKTICKÁ PŘÍPRAVA Teoretická příprava.
Atletická průprava pro canicross
Zdravá škola.
Regenerace ve sportu pedagogické prostředky MUDr.Kateřina Kapounková.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Propedeutický seminář k bakalářskému projektu
ATLETIKA přednáška. Požadavky na ukončení studia atletiky 1.Ústní zkouška 2.Praktické splnění vícebojů a metodických výstupů 3.Splnění všech praktických.
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
STAVBA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
1 Největší Běžecký závod pro studenty středních škol v ČR 14 semifinálových závodů v centrech měst v celé ČR Finálový závod v rámci Volkswagen klasického.
Kondiční příprava a plánování ve volejbale
SEBEPOZNÁNÍ základ psychologické přípravy
Typy tréninku z hlediska fyziologie zátěže Školení trenérů licence A Fakulta tělesné kultury UP Olomouc Biomedicínské předměty Doc. MUDr. Pavel Stejskal,
Výkonnost srdečního oběhu Školení trenérů licence A Fakulta tělesné kultury UP Olomouc Biomedicínské předměty Doc. MUDr. Pavel Stejskal, CSc.
Řízení sportovního tréninku
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Psychologie pro sportovní praxi
Základy prevence sportovních zranění Školení trenérů licence A Fakulta tělesné kultury UP Olomouc Biomedicínské předměty Doc. MUDr. Pavel Stejskal, CSc.
Plavecká výuka v návaznosti na výkonnostní plavání Mgr. Daniel Jurák 2015.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
PLÁNOVÁNÍ SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
etail.htm?id= podle pravidel AACR2 -řešení popisné a inventární jednotky -chyby v evidenci a jejich řešení.
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
1 Mezinárodní inspirace pro hodnocení výsledků vzdělávání: Celostátní testování žáků v Evropě Studie EURYDICE Český překlad:
Šachy do škol 2016/17.
Program MŠMT VIII v roce 2017
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
ATLETIKA přednáška.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Plavecký klub Děčín.
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Jednotné principy klasifikace na GJKT
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Transkript prezentace:

Rozdíly v trénování dorostu a žactva. Školení trenérů 3.třídy Hradec Králové

Hlavní zásady tréninkového procesu Trénink = výukový proces Trenér = učitel sportovec = žák trénink = vyučování Cíle : vysoká výkonnost v juniorech a dospělých (platí jen pro některé) vytvořit „závislost“ na OB nebo alespoň sport jako součást životního stylu Trénink musí být : cílevědomý, plánovitý, systematický Je nutné dodržet hlavní pedagogické zásady (přiměřenost,uvědomělost, postupné zvyšování zatížení )

Vývoj úlohy trenéra podle věkových zvláštností Žactvo – základem společné tréninky, není třeba (až na vyjímky) individualizovat převážná část tréninků v „domácích“ terénech Společné tréninky ve skupině 2-3 x týdně + závody (stanovit předem) Dorost – postupný přechod k samostatnosti individuelní tréninkové plány individualizovat obsah i objem společných tréninků 50 % tréninků samostatně, 50% individuelně rozšiřování teoretických vědomostí o tréninku i regeneraci evidence tréninku a jeho pravidelné vyhodnocování rozlišit závody na důležité a tréninkové taktická příprava před závody důkladný rozbor chyb po každém závodě střídání různých terénů na mapovou přípravu (soustředění, výjezdy) postupné zvyšování % specielní přípravy na úkor všeobecné pravidelní testování běžecké výkonnosti Základem úspěchu je vzájemná důvěra mezi trenérem a závodníkem ! !

Plánování tréninkového procesu 1)Sestavit termínovou listinu pro svoji skupinu 2) Roční tréninkový plán včetně mapových výjezdů a soustředění (pro celý klub) 3) Plán na cyklus nebo měsíc pro celou skupinu i některé jednotlivé závodníky 4) Určení map a míst pro jednotlivé mapové tréninky dle cíle těchto tréninků 5)Příprava každého jednotlivého tréninku

Běžecká příprava Čím je závodník na vyšší výkonnostní úrovni, tím více rozhoduje o výsledku běžecká složka. Základ dobrých nebo vysokých výkonů v běžecké výkonnosti se vytváří již v žákovském věku (především správnou technikou běhu.) Skladba jednotlivých disciplin OB vede na mezinárodní úrovni k nutnosti stále rychlejšího běhu. Atletická příprava musí být součástí přípravy po celý rok. Aby základy správného atletického tréninku (rozcvičení, správná technika běhu, ABC, vyklusání, strečink) byly pro každého samozřejmostí, musí je trenér vyžadovat při každém tréninku (i mapovém). Účast orientačních běžců na závodech s atlety (zejména v terénu) je vhodná. Trenér musí mít pomocí testování běžecké výkonnosti zpětnou vazbu o úspěšnosti nebo neúspěšnosti svého tréninkového procesu.

Co se začátečníkem v dorosteneckém věku ? Hlavní zásady : -nespěchat, nestresovat -postupovat systematicky po jednotlivých etapách -na závody jen tam, kde to sportovec bez stresu zvládne (např. sprint), postupně do těžších terénů -Individuelně provádět rozbor každého mapového tréninku i závodu Co by měl ještě dělat trenér ? - s tanovit si cíl každého tréninku a jeho organizaci -pracovat na svém dalším sebevzdělávání (metodické materiály, semináře) -evidovat údaje o tréninku i závodech -pravidelně ověřovat úspěšnost tréninkového procesu stabilními testy -vyhodnocovat každý trénink z hlediska splnění stanoveného cíle