Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_TE2.09 Tabulové omáčky Vytvořeno: Ověřeno: Třída:SUS2
OMÁČKY Vzdělávací oblast:Odborné předměty Předmět: Technologie Ročník: 2. Autor: Mgr. Bc. Eva Štrosnerová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:notebook, projektor Klíčová slova:omáčky tabulové Anotace: Materiál je určen k seznámení se s jednotlivými tabulovými omáčkami a s jejich použitím.
TABULOVÉ OMÁČKY doplňují a zvýrazňují chuť pokrmů Druhy tabulových omáček: Cumberland – kambrlend – je nasládlá omáčka z brusinek, červeného vína pomerančové a citronové kůry a šťávy Hořčice a koření používá se k tmavému masu původem je z Anglie
TABULOVÉ OMÁČKY Worcester – je z 18 druhů koření sladu pálenky vinného octa má pikantní chuť je vhodný ke grilovaným pokrmům
TABULOVÉ OMÁČKY Kečup – je z rajčat, vinného octa cukru soli pepře a dalšího koření Použijeme k hranolkům, minutkovým pokrmům, uzeninám původem z USA
TABULOVÉ OMÁČKY Sojová omáčka – je ze sojových zkvašených bobů světlá se používá při vaření tmavá se používá k dochucování pokrmů používá se k dochucení specialit čínské kuchyně, rýže a dušených mas. původem z Číny
TABULOVÉ OMÁČKY Chilli sause – velmi ostrá omáčka je z rajčat chilli koření Používá se na pikantní dochucení pokrmů původem je z Jižní Ameriky
OPAKOVÁNÍ Proč se používají tabulové omáčky? Protože doplňují a zvýrazňují chuť pokrmů. Co patří mezi tabulové omáčky? Omáčky cumberland, worcester, kečup, sojová omáčka, chilli sause.
OPAKOVÁNÍ Napiš použití kečupu. K hranolkám, na míchaná vajíčka, k párku v rohlíku, k hamburgeru, na špagety, k langoši, na pizzu, na tousty, k uzeninám, na boloňskou omáčku, ke kroketám, na rajskou omáčku a polévku, na mexickou pánev, na čínskou masovou směs, na čufty.
Použité zdroje ČERMÁKOVÁ, Ludmila. Kuchařské práce – Technologie 2.díl.1.vyd. Praha: Parta, 2002, ISBN Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.