ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Heslo/motto Datum
Advertisements

HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
2. téma: INOVACE, KVALITA A PRODUKTIVITA
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Management a rozvoj obcí
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
X36SSP Dokumentace a prezentace Ing. Martin Molhanec, CSc. ČVUT – FEL, K13113.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Projekt CZ / /0052 Komplexní program Univerzity Karlovy v Praze pro vzdělávání v řízení přenosu znalostí a výchovu v inovačním podnikání.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí
ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Kombinované studium
2. Úloha marketingu ve firmě
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Přednáška č. 9 Hodnocení veřejných zakázek Úvod do veřejných zakázek a věcné hodnocení Ladislav Kavřík
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Seminární práce – splněná docházka
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
Projekty MARSL.
Název společnosti Obchodní plán.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Tradiční metodiky vývoje softwaru
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Tradiční metody vývoje softwaru
Bid-rent křivka Cvičení 10.
Prezentace obchodního plánu
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová patricia.jakesova@mail.vsfs.cz

ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Obsah : Rekapitulace - http://www.idea-bmc.eu Inovační projekt – skupiny, konzultace Přednášky č. 2 Vybrané pojmy k opakování ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová patricia.jakesova@mail.vsfs.cz

ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Inovační projekt : http://idea-camp.eu/wp-content/uploads/2013/09/innovation-camp-modules-1-5.pdf Překlad na IS (zip file) Využijte http://www.idea-bmc.eu (Business Model Creator) pro vytvoření konkrétního podnikatelského modelu (komercializace inovace) a použijte výstup ve Vaší závěrečné prezentaci. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová patricia.jakesova@mail.vsfs.cz

ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Inovační projekt : Zvolte libovolnou inovaci produktu nebo služby, se kterou jste se setkali nebo případně vytvořte svou virtuální inovaci a popište ji. Proveďte rozbor jejího charakteru v duchu přednášené látky: 1. spojitá – nespojitá a proč 2. odhad, zda jde o univerzální nebo spíše modulární architekturu a pravděpodobné důvody její volby 3. grafické znázornění konkurenčního profilu a jeho změny 4. mapa užitečnosti produktu pro zákazníka a její vývoj 5. hodnotová inovace a tvorba ceny pomocí ziskového modelu 6. cena a její poloha v cenovém koridoru a důvod volby této polohy V případě nedostatku informací doplňte svými předpoklady, odhady a myšlenkovými experimenty. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn]

ŘÍZENÍ OBCHODU METODIKA ZPRACOVÁNÍ ZÁPOČTOVÉ PRÁCE OBSAH práce: Titulní list (předmět, téma, jméno studenta, UČO, příslušnost zápočtového období) Obsah práce Popis zvoleného tématu Vlastní zpracování Vlastní názor na problematiku a shrnutí / závěr Konkrétní zdroje (literatura) použité pro zpracování zápočtové práce ROZSAH práce: Celkem min. 6 stran včetně případných tabulek a grafů (A4, písmo: Times New Roman, velikost: 12, řádkování: 1,5) FORMA práce: Elektronicky, dle pravidel pro psaní akademického textu, před prezentací na posledním cvičení ODEVZDÁNÍ práce: Na e-mail pedagoga Prosím pozor: v případě výskytu identických prací budou všichni tito autoři požádáni o zpracování zcela jiného tématu, přičemž nejzazší možný termín odevzdání práce dle studijního řádu není možné prodloužit ŘÍZENÍ OBCHODU [RIn] Ing. Miloš Krejčí milos.krejci@mail.vsfs.cz

Prezentace a skupinové diskuse „Přesvědčte potenciální investory o úspěšnosti Vaší inovace“ – skupinová prezentace výstupu z „Business Model Creator“   Termín prezentace, po dohodě ve dnech – poslední a předposlední seminář Práce musí být odevzdána před prezentací Prezentuje celý tým ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn]

Prezentace a skupinové diskuse ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn]

Prezentace a skupinové diskuse ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn]

Pojmy k opakování Společná diskuze Kdo jsou vyzyvatelé a kdo váhavci – uveďte příklady Jak členíme inovace – uveďte příklady, které znáte Pro jaké dvě možnosti se vedení firmy musí rozhodnout v oblasti svého podnikání v případě, že nechce ukončit činnost – uveďte příklad Inovační postupy – uveďte příklady. Zúčastnili jste se některého z nich? Byly uvedené postupy pro danou situaci vhodné? Je vynález inovací? Kdy lze procesní nebo technologickou změnu označit jako inovaci – pokuste se uvést příklad? ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová patricia.jakesova@mail.vsfs.cz

Pojmy k opakování Společná diskuze Znáte příklady společností, které uvízly v pasti technického rozvoje? – uveďte příklady Základem pro zvolení vhodné strategie je business plan – pakliže se firma rozhodne pro Spojitou inovaci jaká je její strategie a jakého zákazníka oslovuje Nespojitou inovaci jaká je její strategie a jakého zákazníka oslovuje Životní cyklus – pojmenujte jednotlivé části a co je jejich součástí? Inovace jako konkurenční výhoda – uveďte příklad ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová patricia.jakesova@mail.vsfs.cz

Spojitá vs. nespojitá inovace „NĚCO JINÉHO – NĚKOMU JINÉMU – JINAK“ zacílena na náročné zákazníky, požadující vysokou kvalitu produktu a ochotné za ni zaplatit vyšší cenu orientace na segmenty, kde lze získat prémii za kvalitu většinou bez obrany proti vstupu nových producentů na méně výnosné segmenty trhu NESPOJITÁ inovace hodnotově orientována zacílena na méně náročné zákazníky na stávajících trzích nebo na nové zákazníky, kteří o koupi produktu dosud neuvažovali „NĚCO JINÉHO – NĚKOMU JINÉMU – JINAK“ ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová patricia.jakesova@mail.vsfs.cz

Spojité a nespojité inovace organizace nabízí vylepšené produkty stávajícím cílovým skupinám zákazníků při aplikaci stále stejného modelu podnikání Nespojité inovace organizace mění model svého podnikání oslovuje nové cílové skupiny zákazníků nabízí levnější a/nebo jednodušší produkty Základem pro vhodnou strategii (business plan) ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová patricia.jakesova@mail.vsfs.cz

Užitek pro zákazníka (životní cyklus) NÁKUP: Za jak dlouho dokáže zákazník vyhledat produkt, který potřebuje? Je místo prodeje snadno dosažitelné a příjemné? DODÁVKA: Za jak dlouho je produkt dodán tam, kde si to zákazník přeje? Jak obtížné je produkt vybalit a instalovat? UŽÍVÁNÍ: Vyžaduje využívání produktu zácvik a expertní podporu? Jak účinné jsou funkční vlastnosti produktu a jak působí jeho vnější vzhled? DOPLŇKY: Je nutné pořídit další produkty a služby aby bylo možné produkt používat? ÚDRŽBA: Vyžaduje produkt externí údržbu? Jak obtížná je údržba nebo modernizace produktu? LIKVIDACE: Jak snadno je možné produkt zlikvidovat po skončení jeho životnosti? xxx ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová patricia.jakesova@mail.vsfs.cz

Zvyšování kvality v konkurenční soutěži Nenaplněná očekávání: Konkurenční výhody z vysoké kvality a provozní spolehlivosti Vývoj potřeb a očekávání zákazníků Unikátní řešení, integrovaná produkce Provozní vlastnosti produktu Modulární řešení, kombinovaná produkce Přesah očekávání: Konkurenční výhody z DOPLŇKŮ (rychlosti dodávky, snadné dostupnosti, výhodné ceny a jednoduchosti obsluhy). Rozdíl v kvalitě mezi unikátním a modulárním řešení Čas ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová patricia.jakesova@mail.vsfs.cz

Pojmy k opakování Společná diskuze Modulární architektura a unikátní architektura – uveďte příklady hlavních výhod Značka jako symbol kvality – jak rozumíte pojmu kvalita? ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová patricia.jakesova@mail.vsfs.cz

Unikátní a Modulární architektura Unikátní architektura a integrovaná produkce zajištění produkce z vlastních zdrojů Modulární architektura a kombinovaná produkce zajištění produkce z cizích zdrojů (modulů) ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová patricia.jakesova@mail.vsfs.cz

Model působení inovačních změn SPOJITÁ INOVACE zvyšování kvality produktů nabízených na stabilním trhu Provozní výkonnost Vývoj požadavků zákazníků i jejich schopnosti absorbovat inovační změny Provozní výkonnost (jiné měřítko) 1 1. Oslovení méně náročných skupin zákazníků Čas 2 2. Oslovení nových zákazníků - vytvoření nového trhu Čas ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová patricia.jakesova@mail.vsfs.cz

Mapa užitečnosti produktu pro zákazníka Dodávka Doplňky Likvidace Nákup Užívání Údržba Využitelnost zákazníkem Jednoduchost obsluhy Pohodlí při užívání 6 faktorů užitečnosti produktu pro zákazníka Provozní rizika Přitažlivý vzhled Ohleduplnost k okolí 6 stupňů cyklu zákaznických zkušeností ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová patricia.jakesova@mail.vsfs.cz