Optika je věda, která zkoumá zákonitosti světelných

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světelné jevy a jejich využití
Advertisements

=NAUKA O SVĚTLE A JEHO VLASTNOSTECH
Základy Optiky Fyzika Mikrosvěta
Světlo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Světelné jevy Optická prostředí Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
CO UŽ VÍME O SVĚTLE Téma: Pár obrázků Studijní text
O základních principech
Světelné jevy Optika I..
Rychlost světla a Šíření světla
Světelné jevy a jejich využití
Zákon lomu a odrazu světla - opakování
19. Zobrazování optickými soustavami
OPTIKA.
18. Vlnové vlastnosti světla
Zpracovala: ing. Alena Pawerová
OPTIKA II.
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Světlo Richard Brabec.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_601_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Optika.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Přímočaré šíření světla
Světlo.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Paprsková optika hanah.
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
Základní zákony geometrické optiky
S VĚTELNÉ JEVY. S VĚTELNÉ ZDROJE Vidíme jen ty předměty, ze kterých přichází do našeho oka světlo. Světelné zdroje – světlo vyzařují (Slunce, žárovka)
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Aneta Trkalová Petra Košárková
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA
Polarizace světla Světlo – elektromagnetické vlnění.
38. Optika – úvod a geometrická optika I
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Digitální učební materiál
OPTIKA 04. Šíření světla OPTICKÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Optická prostředí Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Název projektu: Škola a sport
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:únor 2012 Určeno:7. ročník ZŠ.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o světle a světelných zdrojích. Světlo a světelné zdroje Název.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín Číslo DUM: III/2/FY/2/3/4 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing. Markéta.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
Světlo, optické zobrazení - opakování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
19.1 Světelné jevy – šíření světla
Spektroskopie.
Světlo jako elektromagnetické vlnění
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
ŠÍŘENÍ SVĚTLA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_08_32.
Princip konstantní rychlosti světla
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Přímočaré šíření světla
Co už víme o světle, odraz světla, kulová zrcadla
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Světlo, světelné zdroje
Světlo Jan Rambousek jp7nz-JMInM.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Přímočaré šíření světla
Třída 3.B 3. hodina.
Druhy optických prostředí
Fyzika 7.ročník ZŠ Světelné jevy I. Optika Creation IP&RK.
Transkript prezentace:

Optika je věda, která zkoumá zákonitosti světelných - při šíření světla v prostředích, na jejich rozhraních, - při vzájmném působení světla a látky, studuje podstatu světla. Světelný zdroj: je každé těleso, které vysílá světlo. Světelné zdroje: - přirozené (Slunce a další hvězdy) - umělé (žárovky, zářivky).

Optické prostředí může být: - je každé prostředí, kterým se světlo šíří. Optické prostředí může být: 1. průhledné, Průhledné prostředí světlo propouští bez podstatného zeslabení, přes toto prostředí vidíme.

Optické prostředí může být: - je každé prostředí, kterým se světlo šíří. Optické prostředí může být: 1. průhledné, 2. neprůhledné, Neprůhledné prostředí světlo nepropouští, pohlcuje ho, nebo odráží.

Optické prostředí může být: - je každé prostředí, kterým se světlo šíří. Optické prostředí může být: 1. průhledné, 2. neprůhledné, 3. průsvitné. Průsvitné prostředí světlo propouští, ale rozptyluje ho všemi směry.

Za jak dlouho dopadne světlo ze Slunce na Zemi, jestliže průměrná vzdálenost Země od Slunce je 149 500 000 km? t=498 s = 8 min 18 s

Základní principy šíření světla: 1. Princip přímočarého šíření světla Z Ve stejnorodém optickém prostředí se světlo šíří pří- močaře.

Základní principy šíření světla: 2. Princip nezávislosti chodu světelných paprsků Pokud se světelné paprsky protínají, neovlivňují se a postupují prostředím nezávisle jeden na druhém.

Základní principy šíření světla: 3. Princip záměnnosti chodu světelného paprsku A B Po stejné trajektorii může světlo projít oběma směry.

Základní principy šíření světla: 4. Princip konstantní rychlosti světla ve vakuu Rychlost světla ve vakuu je univerzální konstanta. c = 299792458 m.s-1 c = 3.108 m.s-1 c = 300 000 km.s-1 V jiných prostředích závisí rychlost světla na fyzikálních vlastnostech prostředí (např. teplotě, tlaku, druhu látky).

Svisle postavená tyč 1,5 m vysoká vrhá stín 2 m dlouhý Svisle postavená tyč 1,5 m vysoká vrhá stín 2 m dlouhý. Tovární komín vrhá ve stejném čase stín dlouhý 50 m. Jak je komín vysoký? h= 37,5 m