Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_ L
Doporučení k sestavení účinné reklamy Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Marketing a management Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Reklama, doporučení k sestavení účinné tiskové a televizní reklamy Tematická oblast: Produkt a propagace
Reklama - doporučení k sestavení účinné tiskové reklamy např. reklama v časopisech, novinách, letácích často se používá také pro složitější produkty, ale naopak může působit i převážně emocionálně pravidla platí i pro bilboardy, plakáty Jedním z prvních tvůrců reklamních plakátů byl Alfons Mucha – zde reklama na sušenky z roku 1897
Reklama - doporučení k sestavení účinné tiskové reklamy pravidla (vychází z vnímání): pojem strategická úhlopříčka největší část obvykle ilustrace (fotografie, obrázek) titulek (90 % úspěšnosti reklamy) obchodní značka, logo tyto nejdůležitější prvky by měly být umístěny na strategické úhlopříčce text (čte pouze 5 % čtenářů)
Reklama - doporučení k sestavení účinné televizní reklamy obvyklá délka 30 vteřin název produktu (značka) – do 10 vteřin od začátku reklamy, několikrát zopakovat ukázat balení, jídlo v pohybu, detail jídla hudba – často odvádí pozornost ale zhudebněný slogan podporuje zapamatování jádro sdělení zopakovat psaným titulkem (mělo by doslovně odpovídat mluvenému slovu) netříštit scény ukázat způsob použití, výsledek činnosti
Reklama - typy účinných televizních reklam Reklama jako scéna ze života herci polemizují, druhý je přesvědčován Svědectví přesvědčivější jsou amatéři či odborníci Předváděcí reklamy ukazují, jakým způsobem produkt funguje, mohou být i delší (Teleshopping) Řešení problému divák je postaven před problém, reklama ukazuje, jak produkt pomůže v řešení Obchodní reklama monolog prodavače Emocionální reklama nostalgie, šarm, dnes často forma muzikálu
Reklama - úkol Shlédněte několik televizních reklam (např. na Youtube.com) různých značek u obdobného produktu (např. zubní pasta, šampon, nápoj, auto…) a určete: zda jsou dodržena pravidla pro účinnou televizní reklamu pokuste se zařadit konkrétní reklamy do výše uvedených typů televizních reklam
Zdroje Archiv autorky Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [ ]. Dostupné na: _Biscuits_Lef%C3%A8vre-Utile.jpg _TV.jpg Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992