ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
PRAVĚKÉ UMĚNÍ.
Pravěké umění Mezolit a neolit.
Registrační číslo projektu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Registrační číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_32_INOVACE_3D.6.07 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Dej 1 Počátky umění Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Pravěké umění.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
PRAVĚKÉ UMĚNÍ Kdy začíná umění? Dá se vůbec mluvit o umění?
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Pravěk I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Umění pravěku - Předhistorické umění
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Kateřina Poživilová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
mnohem jednodušší spíš adorantky se vzpaženýma rukama.
DUM Č.6 DUM Č.6 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_01_DĚJINY UMĚNÍ I. – pravěk Téma:
Českofalcká mohylová kultura – 1700 – 1300 př.n.l. - Plzeňsko.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Počátky umění na našem území
PRAVĚKÉ UMĚNÍ – let př.n.l..
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PRAVĚK).
PRAVĚK Starší paeolit Střední paeolit
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Pravěk - Doba kamenná Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Test - umění pravěku Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Ivan Nývlt TEMATICKÁ OBLAST: Dějepis NÁZEV DUMu: Umělecké slohy a směry – pravěké umění, oddíl II. POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:03 KÓD DUMu: IN_D_03 DATUM TVORBY: 10.10.2012 ANOTACE (3.ROČNÍK): Tento DUM obsahově navazuje na DUM „Umění pravěku, oddíl I.“ a studentům ukazuje, jak se dále vyvíjelo pravěké umění. Připomíná jim pojmy jako „venuše, kromlech, …“ a místa jako Altamira či Lascaux. Tím vytváří i mezipředmětové vztahy a vazby na zeměpis a další vyučovací předměty. Hlavním cílem je stručně, ale přehledně studentům poskytnout vývoj umění během pravěké éry a dojít k analýze předpokladů pro tento vývoj. METODICKÝ POKYN:

ČÁST 2. – PRAVĚKÉ UMĚNÍ, ODDÍL II. UMĚLECKÉ SLOHY A SMĚRY ČÁST 2. – PRAVĚKÉ UMĚNÍ, ODDÍL II.

Sochařství, keramika, stavby Období mezi 30.000 př.n.l.– doba římská (5.století n.l.) Tvůrčí činnost Homo sapiens sapiens – venuše, keramika, megalitické stavby, příbytky Změny v užitých materiálech – od kamene a kostí přechod k bronzu a železu, podstatně vyspělejší technologie – zejména v období mezolitu, neolitu a eneolitu Nerovnoměrný vývoj v různých částech Evropy, ale i světa Formování etnik a jejich nezaměnitelných rysů (např.Keltové a jejich kultura)

Sochařství Sošky se zoomorfními náměty (medvědi, bizoni,…) Venuše = sošky žen, kult ženy, ale i sexuální podtext Rytiny ve zvířecích kostech a v mamutovině Sošky s kultovními účely

Věstonická venuše

Keramika Pravděpodobně objev žen Rozlišení podle zdobení a tvarů: Volutová (zdobená spirálami) Vypichovaná (zdobená „vpichy“ do materiálu) Nálevkovitých pohárů Zvoncovitých pohárů

Keramika – lineární, zvoncovitý a nálevkovitý pohár

Stavby Užitné stavby – příbytky – z jeskyně do obytného (obyvatelného) domu (zemnice, polozemnice, chatrče,…) Vznik ucelených sídlišť – např.nákolní sídliště (sídliště postavená na kůlech zaražených do dna jezer), oppida (Keltové),… Vznik megalitických staveb: Menhiry = vysoké kamenné bloky volně stojící v krajině, někdy tvořící „aleje“ Kromlechy = kamenné kruhy, astronomicky orientované Dolmeny = místa pohřebního charakteru (šachtové kamenné hroby)

Menhiry, kromlechy a dolmeny

Shrnutí Čím větší rozvoj abstraktního myšlení, tím širší škála uměleckých projevů Umění a duchovno a víra úzce spjaty Neexistuje jednotný umělecký sloh, ale lze sledovat typické znaky jednotlivých kultur Existuje značná nejednota v kulturním i duchovním vývoji v jednotlivých oblastech

Zdroje Vlastní práce autora.

Obrázky CHE. wikipedia [online]. [cit. 24.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vestonicka_venuse_edit.jpg IHLE. wikipedia [online]. [cit. 24.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Beakerculture.jpg WIGLAF. wikipedia [online]. [cit. 25.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Funnelbeaker2.JPG MACTOGRAPHER. wikipedia [online]. [cit. 25.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stonehenge-Green.jpg STEVAGE. wikipedia [online]. [cit. 25.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Dolmen_Roch-Feutet.JPG ODEDR. wikipedia [online]. [cit. 25.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kermario_Carnac.JPG