Psychologie trhu Úvod.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Advertisements

Trh a jeho zákonitosti.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Ekonomická gramotnost
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Cena v pojetí marketingu
Mikroekonomie I Člověk ekonomický a tržní systém
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
MAKROEKONOMIE – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření: Klíčová.
Ekonomie, trh Uč. Str Ekonomie Ekonomie je věda, která zkoumá podstatu a fungování hospodářských vztahů.
Mikroekonomie I Formování trhu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
Formování trhu Základní elementy trhu.
Mechanismus hospodářské koordinace
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
2. září 2013VY_32_INOVACE_100206_Trh_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Zsv. Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův.
EKONOMIKA TRH Ing. Hana Kročová
Trh Pavel Šuranský.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Trh Božena Genrtová.
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
1. Úvod Základní pojmy Obec, sídlo Definice venkova
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Ekonomie, makro a mikroekonomie Ekonomie je věda, která se zabývá společenskou realitou zvanou ekonomika. Ekonomie je věda, která se zabývá společenskou.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.10 Ročník1. ročník.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Seznámit žáky s pojmy ekonomie, ekonomika, konkurence, monopol. Vysvětlit odvětví a sektory NH, fungování výroby. Zopakovat význam peněz. Materiál slouží.
Trh a tržní mechanismus Trh, rozdělení trhu. Trh  je základní prvek tržního hospodářství  je schopen za určitých podmínek koordinovat či přímo řídit.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Finanční a kapitálový trh VOKT (P-1)
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Trh a tržní mechanismus TNH 1 (S-2)
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST
Transkript prezentace:

Psychologie trhu Úvod

Psychologie trhu je to aplikovaná psychologická disciplina odráží potřeby ekonomické reality vychází z pojetí trhu Trh = „sféra oběhu zboží, souhrn koupí a prodejů včetně jejich objektivních a subjektivních podmínek“ (Ekonomická encyklopedie, 1984)

Třídění trhů - z hlediska územního Trh místní (regionální) Trh národní Trh světový

Třídění trhů - z hlediska věcného Trh práce Trh půdy Trh peněz Trh zboží

Třídění trhu - z hlediska druhu zboží Trh dílčí (např. surovin, potravin, …) Trh celkový (tj. veškerého zboží) Trh má vždy svojí dynamiku, která je dána A) vztahem nabídky a poptávky B) existencí konkurence

Směna zboží z pohledu psychologie = interakce mezi prodejcem a spotřebitelem, která probíhá za specifických podmínek Tyto specifické podmínky mohou být objektivní nebo subjektivní

Co samotná ekonomie nepostihne: U zboží nemá význam jenom jeho užitná hodnota nebo účel, ale například i image Lidé nemají totožné potřeby, motivační profily, stejný styl života Lidé vytvářejí vztahy jako např. partnerství, soupeření, spolupráce apod. Tyto vztahy významně ovlivňují chování lidí (i na trhu …)

Základní pojmy základní pojmy v rámci psychologie trhu jsou: A) TRH B) ZBOŽÍ C) SPOTŘEBITEL D) PRODEJCE E) VÝROBCE

Základní pojmy zamyslete se nad základními pojmy a pokuste se je blíže vymezit Nezapomínejte na dva úhly pohledu: A) ekonomický B) psychologický

Úvodní hodina otázky - diskuse