17..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhel Úhel je část roviny
Advertisements

ÚHEL.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_UHEL Název materiálu: Úhel Předmět:
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Rozdělení úhlů podle velikosti
Úhel, rozdělení úhlů podle velikosti
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Přímka je nekonečně dlouhá, tenká křivka, která je dokonale rovná
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
POZNÁMKY ve formátu PDF
SEMINÁRNÍ PRÁCE MATEMATIKA Created by Petr Nohejl Copyright© 2005 Fšechna práva vyhrazena..
Množinová symbolika.
ÚHEL OPAKOVÁNÍ UČIVA (5. ročník) Eva Pallová Miroslava Machovská
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/
Dvourozměrné geometrické útvary
IV/ Polorovina, úhel Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Dvourozměrné geometrické útvary
Geometrické značky a zápisy
Porovnávání přímek v rovině
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
* Rozdělení úhlů Matematika – 6. ročník *
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Vyvození a procvičení učiva
MIROSLAV PYTLÍK KATEŘINA KŘIVÁNKOVÁ PETRA SOCHŮRKOVÁ TEREZA VYHNALOVÁ
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úhly; porovnává úhly pomocí průsvitného papíru; nachází v realitě.
Digitalizace výuky Příjemce
Hilbertův poloformální axiomatický systém
ÚHLY.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Úhly – definice, značení
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
6.ročník Bc.Martina Kamená
* Úhel Matematika – 6. ročník *.
POLOPŘÍMKA.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
Lucie Rendlová 9.B 2.ZŠ Plzeň 2015
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
25.
POJMENOVÁNÍ ÚHLŮ Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Základní geometrické rovinné útvary 3 - úhly.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Dvourozměrné geometrické útvary
ÚHLY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Dvourozměrné geometrické útvary
Dvourozměrné geometrické útvary
Dvourozměrné geometrické útvary
Základní konstrukce Osa úhlu.
Dvourozměrné geometrické útvary
VY_32_INOVACE_geometricketvary-trojuhelnik_20
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Bodu a přímky. Dvou přímek.
Dvourozměrné geometrické útvary
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Dvourozměrné geometrické útvary
Základní konstrukce Osa úhlu.
Dvourozměrné geometrické útvary
Úhly Názvosloví Rozdělení úhlů Jednotky velikosti Dvojice úhlů
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Úhly NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_304_Úhly Téma: Geometrie Číslo.
Transkript prezentace:

17.

Body značíme vždy velkými tiskacími písmeny, např A, X, M. Přímky značíme buď malými psacími písmeny, např. a, q, u nebo pomocí dvou bodů, kterými je přímka dána, tj. např. AB, XY, KM. U polopřímky (značíme →) záleží na pořadí bodů! Polopřímka má počátek. →AB (má počátek v bodě A) →BA (má počátek v bodě B), proto →AB a →BA není totéž.

ÚHEL Úhel je část roviny vymezená dvěma polopřímkami se společným počátkem.

Společný počátek polopřímek, bod V, je vrchol úhlu AVB. Značíme AVB nebo ∠ BVA KONVEXNÍ ÚHEL Značíme ∢ AVB nebo ∢BVA NEKONVEXNÍ ÚHEL Společný počátek polopřímek, bod V, je vrchol úhlu AVB. Polopřímky VA a VB jsou ramena úhlu. Písmeno, které označuje vrchol úhlu, píšeme vždy uprostřed, tj. AVB.

Úhly můžeme označit pomocí tří bodů ∢AVB nebo je často označujeme písmeny řecké abecedy. Běžně používáme písmena: α …alfa β … beta γ ….gama δ ….délta

Body H, C, B, A, G, E a F patří (náleží) úhlu α. Značíme: H∊ α, C ∊ α, B ∊ α, A ∊ α, G ∊ α, E ∊ α, F ∊ α. Body ležící na ramenou úhlu (včetně vrcholu) tomuto úhlu náleží. Body D, K, J a I nepatří (nenáleží) úhlu α. Značíme: D∉ α, K ∉ α, J ∉ α, I ∉ α.