K plavebnímu stupni Děčín Doc. Ing. Josef Seják, CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PPP a klasická veřejná zakázka
Advertisements

Ing. Dan Jiránek primátor Statutárního města Kladna.
F INANČNÍ PLÁNOVÁNÍ Jakub Novotný 3. září 2009 Hranická rozvojová agentura, z.s.
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
MAKROEKONOMICKÁ SITUACE V ČESKÉ REPUBLICE
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky IQ INDUSTRY Výsledky plnění klíčových aktivit projektu.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
„Finanční gramotnost jako nejlepší prevence předlužení občanů“ S ENÁT P ARLAMENTU Č ESKÉ REPUBLIKY 31. března 2009.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
1 Mezinárodní konference 80 let sociálního pojištění „Současnost sociálního pojištění“ Svaz průmyslu a dopravy ČR Ing. Zdeněk Liška generální.
Podmínky zápočtu VFA Docházka 50% Docházka 50% Prezentace referátu Prezentace referátu Test Test.
Makroekonomie I ( Cvičení 6 – Hospodářské cykly a ekonomický růst)
Státní rozpočet Rozpočet přebytkový Rozpočet vyrovnaný
Makroekonomie I ( Cvičení 1 – Úvod do studia ekonomické teorie )
Vodní doprava v ČR  Patří historii, nebo…..  se stane platným oborem dopravy?
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 29 -DopravaAnotace Prezentace se zabývá světovou dopravou a jejími druhy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný.
Stát a ekonomika Petr Machala. ekonomie je věda (teorie) ekonomika je praxe 1.Co vyrábět 2.Jak vyrábět 3.Pro koho vyrábět Víte jaký je rozdíl mezi ekonomií.
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Ing. Karel Tyll ředitel odboru státního rozpočtu 2. prosince 2010
CZ.1.07/1.3.45/ Ekonomické kompetence v občanském životě pro učitele Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název.
O kolik přijdeme, pane Nečasi? Aktuální čerpání peněz z fondů EU Praha,
Silnice nebo železnice
KI ISVS MSK pilot spolupráce
Zvýšení vědeckovýzkumného potenciálu pracovníků a studentů technických vysokých škol v oblasti dopravy a nových dopravních technologií Registrační číslo:
„Realistický pohled na stav veřejných financí“ Ministerstvo financí ČR Praha květen 2010 Jan Zikl.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Financování kapitol státního rozpočtu II
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Novela zákona o daních z příjmů JUDr. Ing. Michal Radvan.
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě Ředitelství vodních cest ČR Ing. Jan Skalický pověřen řízením ŘVC ČR Aktuality ke splavnění Labe.
Ředitelství vodních cest ČR Organizační složka státu zajišťující rozvoj infrastruktury vodních cest v České republice Dopravní konference Pardubice 2015.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceNástroje.
Národní základna humanitární pomoci Logo vaší společnosti vložíte na snímek následujícím způsobem: V nabídce Vložit vyberte příkaz Obrázek. Najděte soubor.
Ing. Luděk Tesař ekonom Ekonomika ČR v souvislostech rozpočtů.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
1 Odpovědi na otázky Dočasné komise PSP ČR pro řešení majetkových otázek mezi státem a církvemi V Praze
Rozpočtová a fiskální politika 27. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 27.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Hospodaření obcí v roce 2016
Tisková konference ČMKOS
Rozpočtová a fiskální politika
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Úvod do finanční vědy a financí
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Systém vodních staveb v Evropě
Tisková konference ČMKOS
Rozpočtová a fiskální politika
Autor: Mgr. Helena Nováková
Rozpočtová a fiskální politika
Daně.
Průběžné výsledky přípravy VRT
RODINNÝ ROZPOČET (PŮJČKA, HYPOTÉKA)
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

K plavebnímu stupni Děčín Doc. Ing. Josef Seják, CSc.

Pohled sociální ekonomie Každá seriozní studie proveditelnosti jakéhokoliv ekonomického projektu, tedy i projektu plavebního stupně Děčín (jezu na Labi), musí odpovědět na tři základní otázky: 1.kdo projekt zaplatí 2.zda je projekt ekonomicky návratný 3.kdo bude mít z realizace projektu prospěch

ad 1. Kdo projekt zaplatí Projekt Plavební stupeň Děčín (PSD) o rozpočtu asi 4,2 až 5 mld. Kč (+1 až 1,5 mld. Kč MVE) má být zaplacen z veřejných prostředků ze státního rozpočtu, s případnou spoluúčastí peněz rozpočtu EU. Podstatné tedy je, že má být uhrazen z veřejných prostředků.

ad 2. Je výdaj na jez sociálně- ekonomicky návratný? Předkladatelem projektu PSD je Ředitelství vodních cest (ŘVC) České republiky, které bylo zřízeno Ministerstvem dopravy a spojů ČR 1.dubna 1998 a je organizační složkou státu. Podle tvrzení manažerů ŘVC je návratnost projektu PSD odhadována na přibližně 10 let, (zlevnil by prý nákladní dopravu a ulehčil přetížené silniční a železniční síti). O podrobnostech propočtu doby návratnosti neposkytuje ŘVC žádná data. Jakou spolehlivost lze odhadu předkladatele přisoudit, o tom prozradil více on sám, když v dokumentaci k EIA píše: „Spolehlivá vodní doprava by díky své roli cenového regulátora v konkurenčním prostředí snížila náklady na český export i import o několik miliard ročně“. Znamená-li slovo několik aspoň dvě, potom návratnost PSD by měla být cca dva roky!? Podstatné ale je, že nic z toho nevrací prostředky českému daňovému poplatníku či státnímu rozpočtu

ad 3. kdo bude mít z realizace projektu skutečný prospěch? V prvé řadě rejdaři. Kdo je to a jak splatí investici? Rejdaře ČR zastupuje sdružení AVP CZ. V současné době reprezentuje AVP cca 95% všech nákladních říčních plavidel registrovaných v ČR, kterých je cca 200. Členové: ČSPL, a.s.; Evropská Vodní Doprava, s.r.o.; České přístavy, a.s.; C-Port, s.r.o.; SAV Servis, s.r.o.; Jiří Kučera Takže v souhrnu: ekonomický prospěch má plynout pro pět soukromých firem (dvě a.s., tři s.r.o., fyzická osoba) s celkovým počtem asi 200 privatizovaných lodí (za 20 let se nepostavila ani jedna nová) A ještě prospěch pro někoho dalšího?

Kdo nás skutečně zadlužuje? Od roku 2002 do roku 2010 vzrostly výdaje státního rozpočtu na vzdělávání o nuzných 38%, zatímco rozpočet výdajů na dopravu se zvětšil více jak čtyřikrát (4,19krát) !!!. Uvážíme-li k tomu i přemrštěnost cen české dopravní infrastruktury (ceny stavebních prací „kmotrovsky“ táhnou dlouhodobě inflaci nahoru: inflace v období činí 449%, ale ceny stavebních prací vykazují 479%!!!), musí nám být jasné, že to nebyl a není český občan, kdo Kalouskův dluh vytvořil a projedl.

Místo závěru Takže odpověď na otázku, kdo vedle rejdařů v době trvale schodkového státního rozpočtu může mít prospěch z dalšího zadlužení české společnosti a ze znehodnocení přirozeného toku Labe, nám jasně dává současná praxe partajně-kmotrovského „odklánění“ veřejných prostředků.