Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Učivo pro 5. ročník Michaela Eva Polášková Kalivodová
VY_32_INOVACE_KGE.4.55 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
autor: RNDr. Jiří Kocourek
POZNÁMKY ve formátu PDF
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
HYPERBOLA Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných pevných bodů – ohnisek F 1 a F 2 stálý kladný rozdíl vzdáleností, menší než vzdálenost.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Konstrukce obdélníku AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
Užití Thaletovy kružnice
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
THALETOVA VĚTA.
Kružnice – řešené příklady
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_32_INOVACE_KGE.4.52 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Osová souměrnost.
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Osová souměrnost.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematická oblast: Rovnice, nerovnice, výrazy Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Známe-li délku úhlopříčky.
Parabola VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
TÉMA: Obdélník a čtverec
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Geometrické konstrukce v technickém kreslení Bogdan Nogol
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Analytický geometrie kvadratických útvarů
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Jitka Křičková Téma: GEOMETRICKÁ ZOBRAZENÍ– užití geometrických zobrazení 2 Datum vytvoření: Přílohy: VY_32_INOVACE_KGE.4.48

Anotace 2 VY_32_INOVACE_KGE.4.48 Práce obsahuje dvě úlohy využívající zobrazení – stejnolehlost a posunutí. Úlohy jsou analyticky zadány a řeší se pouze graficky. Vyžaduje jednu vyučovací hodinu.

3 Příklad 1: Je dána kružnice rovnicí (x - 4)² + (y + 3)² = 25 a přímky p: 3x - 4y - 24 = 0 q: y + 3 = 0. Dvojice přímek rozdělí kruh na dvě výseče. V menší výseči sestrojte čtverec ABCD tak, aby strana AB ležela na přímce q, vrchol C na kružnici a vrchol D na přímce p. stejnolehlost VY_32_INOVACE_KGE.4.48

4 k: (x - 4)² + (y + 3)² = 25 a přímky p: 3x - 4y - 24 = 0 q: y + 3 = 0 VY_32_INOVACE_KGE.4.48

5 Příklad 2: Jsou dány kružnice k se středem S[-3;0] a poloměrem r=2, přímka p, která prochází bodem M [2;0] kolmo k ose x, a body O[0;0] a V [4;2]. Spojte kružnici a přímku úsečkou AB tak, že bod A leží na kružnici k, bod B na přímce p a úsečka AB má stejnou délku s úsečkou OV a je s ní rovnoběžná. posunutí VY_32_INOVACE_KGE.4.48

6 Jsou dány kružnice k se středem S[-3;0] a poloměrem r=2, přímka p, která prochází bodem M [2;0] kolmo k ose x, a body O[0;0] a V [4;2]. Spojte kružnici a přímku úsečkou AB tak, že bod A leží na kružnici k, bod B na přímce p a úsečka AB má stejnou délku s úsečkou OV a je s ní rovnoběžná. VY_32_INOVACE_KGE.4.48