TÉMA: VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Středisko podpory poradenských služeb
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Management Ing. Jan Pivoňka.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Modul II - Příprava lektora na výuku
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Analýza a popis pracovního místa
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Podniková ekonomika Personální činnost.
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Úvod do managementu 1. seminář
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
1 Ja “Zaměstnanec přichází kvůli firmě, ale odchází kvůli manažerovi“ Jak efektivně vzdělávat manažery Mgr. Petra Voráčová INC Consulting spol. s r.o.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Rozhodovací procesy.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Hodnocení pracovníků.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Vzdělávání zaměstnanců
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Assessment centrum.
aneb Assessment Centre a Development Centre
Didaktické metody Androdidaktika.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Osnova výuky_únor 2011 MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková.
Personální plán pro podnikatelský plán
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Didaktické prostředky
Assessment centrum.
Kontrola. Kontrola Kontrola Kontrola je proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí.
České Budějovice, červen 2016
Manažerský koučink MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
Didaktické metody Androdidaktika.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Assessment centrum.
Kariérové poradenství a podnikavost
Volnočasová pedagogika
Transkript prezentace:

TÉMA: VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ Cyklus vzdělávání pracovníků identifikace potřeby formování pracovních schopností pracovníků firmy, fáze plánování vzdělávání ( rozpočet, časový plán, výběr pracovníků, oblasti, osnovy, metody školení apod.), vlastní proces školení – realizace vzdělávacího procesu, vyhodnocení výsledků vzdělávání a vyhodnocení účinnosti vzdělávacího programu.  

Identifikování potřeb Při identifikování potřeb vzdělávání musíme začít zjišťováním a porovnáváním dvou úrovní výkonnosti: požadované optimální – plánované výkonnosti, současné ( existující - reálné) úrovně výkonnosti.

Struktura potřeb Organizační výkonnost – potřeby vzdělávání by měly být pokud možno vyjádřeny tak, aby z nich byly patrné požadované změny úrovně organizační výkonnosti. Individuální chování a výkonnost – tato úroveň se týká manažerského chování v nejširším smyslu tohoto slova t.j. přesahujících oblasti mezilidských vztahů a komunikace Kompetence – úroveň kompetence jednotlivce -potřeby vzdělávání se zpravidla definují jako rozdíly mezi existující a požadovanou kompetencí  

Přístupy k zjišťování potřeb Nejobecnější přístupy, mezi něž patří: a) identifikace a analýza problému, b) srovnání c) stanoviska expertů.  

Identifikace a analýza problému Problém můžeme určit 5 základními charakteristikami: podstata: nízká výkonnost, rostoucí náklady, nedostatek kvalifikovaného personálu, místo: úseky, oddělení, závody, kanceláře…, vlastníci problému: manažeři specialisté, dělníci sekretářky, celá organizace, velikost problému, časové hledisko – od kdy je problém, opakuje se, zvětšuje se.

Kroky při řešení problému uvědomění si problému, specifikace a popis problému, hledání a analýza faktů, stanovení a ověření skutečných příčin, vypracování alternativních řešení, výběr optimálního řešení, realizace vybraného řešení.  

Srovnávání Nejlépe se srovnává, máme-li standardy vůči nimž srovnáváme současnou kvalifikaci nebo výkonnost. Jako standardy mohou sloužit popis práce, kvalifikační profil, technické výkonnostní normy či plán výkonů. Důležitou pomůckou při srovnávání je měření dovedností, vědomostí, postojů, chování atd.  

Stanoviska expertů Stanoviska expertů jsou svou podstatou subjektivní a vycházejí jak z racionálních, tak z intuitivních myšlenkových procesů. Výběr vhodných expertů je mnohem důležitější než výběr technik, které budou použity pro práci s experty.  

Nástroje a techniky pro hodnocení potřeb a) individuální techniky b) skupinové techniky, c) techniky na úrovni organizace.  

Individuální techniky Analýza pracovní náplně a popis pracovní náplně. Testy a zkoušky Dotazník Rozhovor Pozorování Development center, assessment center  

Skupinové techniky Techniky na úrovni organizace Porady manažerských týmů Techniky kolektivní tvořivosti Simulace, případové studie Techniky na úrovni organizace  Analýza evidence a zpráv Benchmarking Audit

Vzdělávací program Hlavními součástí programu jsou: analýza potřeb, analýza posluchačů, stanovení cílů, sestavení učebních osnov, výběr technik, výběr prostředků.  

Příprava školení Příprava musí vycházet hlavně z těchto zásad: má odpovídat potřebám podniku v současnosti i perspektivně, musí vycházet z podnikové vzdělávací strategie, má být zaměřena na výsledný efekt, má být zaměřena k praktickým cílům, ale se zřetelem k teoretickým východiskům, musí odpovídat úrovni, znalostem a dovednostem účastníků, jejich profesi a dále je rozvíjet, musí být projednána s kompetentními místy v podniku.  

Potřeby podniku Potřeby podniku a jejich určení závisí především na: rozhodnutích TOP managementu konzultacích s poradci konzultacích se vzdělávací organizací firemní strategii  

Obsahová náplň školení Vytyčení obsahové náplně kurzu je při přípravě školení zásadní prioritou. Metodická příprava školení závisí na jeho cíli, na tom, zda se obsahová náplň zaměřuje na znalosti, dovednosti nebo rekvalifikaci. Závisí i na úrovni účastníků.

Volba lektora Nezastupitelnou roli i po stránce metodické má lektor   Nezastupitelnou roli i po stránce metodické má lektor Zvolení externího lektora má své výhody a nevýhody, stejně jako volba lektora interního. Závažnou součástí přípravy je i poznání podnikové reality, vztahů, řídicích aktivit, sociálního i tvůrčího klimatu, prosperity a dalších významných faktorů důležitých pro zaměření i vedení výuky. Rozhovory s vedoucími i podřízenými pracovníky, přípravná“ exkurze“ do provozu jsou velmi vhodným přípravným postupem. Volba lektora

Příprava posluchačů Příprava posluchačů v školicích akcí přímo v podnicích záleží na jejich motivaci, protože učit lze jen ty, kteří se učit chtějí. Je také třeba se seznámit s odbornou, profesní stránkou účastníků Je také vhodné zjistit, které podnikové problémy účastníky “pálí“, protože ty je zajímají a na ně by měla se výuka orientovat

Organizační příprava Organizační příprava je realizační součástí školící akce. Je nutné zajistit vhodnou místnost Vybavení didaktickou technikou Kromě audiovizuální techniky je třeba připravit pracovní listy (sylaby) Je nutné dohodnout i rozvrh hodin a oddechový čas  

Zpětná vazba Hodnocení lektora Hodnocení posluchači Písemný záznam o průběhu školení Sdělení poznatků lektora vedení firmy