1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, 09.06.2011 Expertní skupina Rozhraní v období 2010 - 2011 Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Technické a ekologické aspekty železniční dopravy
Advertisements

SYSTÉM KONTROLY PŘI TĚŽBĚ DŘEVA Tisková konference
PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Vybrané otázky aplikace TSI „Řízení a zabezpečení“
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
ZKOUŠKY BRZDY.
MECHANIKA KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Martin Král POSTA - V. Workshop Univerzita Pardubice Národní Technologická platforma interoperabilita železniční infrastruktury.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost projekt POSTA PODPORA STÁŽÍ A ODBORNÝCH AKTIVIT PŘI INOVACI OBLASTI TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ NA DFJP A FEI UNIVERZITY.
Zkušenosti akreditované zkušební laboratoře pro kolejová vozidla z pohledu posuzování rozhraní s technickými podsystémy evropské železniční interoperability.
Aktuální stav v oblasti interoperability
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Ministerstvo dopravy České republiky
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Externí hodnocení kvality Kontrolní materiály
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Dopravní a liniové stavby
Conference Interoperability of Railway Infrastructure Prague - March 12th, 2009 Sdružení právnických osob,,Interoperabilita železniční infrastruktury“
Obnova vozového parku v České republice
Petr Horník školitel: doc. Ing. Antonín Potěšil, CSc.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Ing. Jaroslav Vašátko Aktivity VUZ v projektu POSTA Přenos znalostí a zkušeností z aktivit projektu POSTA Pardubice,
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA
Vysokorychlostní vlaky AGV. Počátky vlaků AGV První studie vztahující se k vlakům s obchodním názvem Automotrice Grande Vitesse (dále jen AGV) se datují.
Alternativní řešení vysokorychlostního železničního systému v ČR
Měření a simulace zatížení trakčních měníren a
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Prevence závažných havárií Ing. Libuše Sedláková 2006.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
AKTUÁLNÍ INFORMACE MINISTERSTVA ZDRAVOTNICTVÍ („MZ“) – „Bílý dům“ Mgr. Aleš Kapucián Oddělení vědy a výzkumu (odbor VLP/1)
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Zkušenosti z aplikace TSI subsystému energie V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. 1 Autor: Ivan Dobeš Datum: Místo : Vládní salónek - žst. Praha.
Ceny za projednání mimořádných zásilek Jiří Brunner 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Workshop „Příklady dobré praxe“ 22. června Váhy pro kontrolní (úřední) vážení vozidel Váhy pro obchodní vážení vozidel a materiálu Představení společnosti.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Větrání podzemních staveb. Rozdělení větrání Během výstavby –přirozené –nucené foukací sací kombinované Během užívání podzemního díla –provozní přirozené.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Tabulky traťových poměrů
Odborný seminář: Vliv čerpání finančních prostředků z OP PIK na konkurenceschopnost české ekonomiky Čerpání dotací z Operačního programu Podnikání a.
SDP tramvajová sekce OSTRAVA 22. –
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Výukové a výzkumné centrum v dopravě
Modernizace odborného vzdělávání OLOMOUC - pondělí 14. května 2018
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Oblasti, kterým je nutné věnovat zvýšenou péči ŘÁDNÉ PLNĚNÍ POVINNOSTÍ
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Ing. Jiří Kolář, Ph.D., ředitel Drážního úřadu
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova 1314/ Praha 5

2 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Skupina Rozhraní v době od 8. zasedání Správní rady TP 2Aktuální připravované a řešené projekty 3Vybrané otázky aplikace požadavků TSI na železniční vozidla

3 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Skupina Rozhraní v době od 8. zasedání Správní rady TP -Účast na setkání zástupců expertních skupin s vedením TP hlavní téma – práce na dokumentu IAP (i průběžně v uvedeném období) -Setkání skupiny Rozhraní s hodnotiteli a vedením TP seznámení se zaměřením skupiny účast zástupců ze Západočeské univerzity, EŽ a.s., VUZ a.s., ČVUT - Fakulta strojní příspěvek od zástupce Univerzity Pardubice diskuse o zaměření projektů ve skupině, náměty, názory

4 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Aktuální připravované a řešené projekty Simulace spolupráce sběrač – trakční vedení při vyšších rychlostech -připravovaný projekt -záměr je na projektu pracovat v rámci programu ALFA – 2. výzva (TAČR) -projekt se připravuje v rámci skupiny EŽ a.s., VUZ a.s., Univerzita Pardubice -hlavní zaměření práce: matematický model soustavy ověření zkušebních vzorků trakčního vedení ověření výsledků simulací reálným měřením na zkušebním sběrači při jízdách na Zkušebním centru Velim rychlostí do 230 km/h při vyhovujících výsledcích ověření je možné uvažovat o nové sestavě trakčního vedení pro rychlost do 300 km/h

5 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Aktuální připravované a řešené projekty Hlukové emise a vibrace v systému železnice - NOVIBRAIL -přijatý projekt v rámci programu ALFA – 1. výzva (TAČR) -příjemce dotace VUZ a.s., v období další účastníci: VÚKV a.s., Univerzita Pardubice -hlavní zaměření práce: emise hluku a vliv vibrací v systému železnice akustická drsnost jízdní plochy koleje a vliv na emise hluku efektivita současných protihlukových opatření možnost modelování hlukových vlastností kolejových vozidel

6 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Vybrané otázky aplikace požadavků TSI na železniční vozidla 3.1 Délka zkušební soupravy pro aerodynamické zkoušky lokomotiv TSI HS RST 1. revize je odvozena od 1. vydání TSI z roku 2002 Ty byly zaměřeny prakticky pouze na vysokorychlostní jednotky Platná 1. revize se ale týká i lokomotiv. Mnohé z požadavků jsou však stále formulovány pouze z hlediska jednotek a u lokomotiv se obtížně naplňují. Příklad ? Důsledek ?

7 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Vybrané otázky aplikace požadavků TSI na železniční vozidla Příklad: Kapitola : Aerodynamické zatížení působící na pracovníky pracující podél trati Zde se požaduje zkouška s vlakem dosahujícím „plné délky“ Definice „plné délky“ je nejasná, dopravce není často schopen stanovit maximální délku vlaku Podle zkušeností VÚKV a.s. se však již při více jak čtyřech vozech za lokomotivou neměří vliv aerodynamiky pouze lokomotivy, ale částečně i vliv vozů Důsledek: V případě, že by bylo nutné zkoušky dělat s nejdelší předpokládanou vlakovou sestavou, je nutné počítat s tím, že se: - buď nepodaří sehnat potřebný počet vozů - nebo pronájem vozů bezprecedentním způsoben zvýší náklady na zkoušku - částečné ovlivnění výsledků dalšími vozy

8 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Vybrané otázky aplikace požadavků TSI na železniční vozidla 3.2 Problematická možnost naplnění všech požadavků na prokázání jízdních vlastností Pro prokázání jízdní bezpečnosti a stanovení účinků vozidla na trať jsou předepsány zkoušky v souladu s EN Zde uvedené požadavky však u vozidel v kategorii rychlostí 190 až 230 km/h nelze beze zbytku splnit Příklad ? Důsledek ?

9 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Vybrané otázky aplikace požadavků TSI na železniční vozidla Příklad: Není k dispozici potřebná infrastruktura v kategorii velkých oblouků. Nově stavěné tratě nebo tratě modernizované umožňují sice jízdu rychlostí o 10% vyšší, než je maximální rychlost vozidla podle TP, ale často není možné dosáhnout potřebného příčného nevyrovnaného zrychlení Někteří provozovatelé dráhy nechtějí ani za úplatu poskytnout potřebné informace o tratích tak, jak je to vyžadováno v EN Důsledek: Vozidlo není schopné prokázat že splňuje všechny požadavky v TSI HS RST

10 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Vybrané otázky aplikace požadavků TSI na železniční vozidla 3.3 Otázka možnosti naplnění požadavků na aerodynamické zkoušky v tunelu Pro prokázání vlastností vozidla při průjezdu tunelem jsou předepsány zkoušky v souladu s TSI HS RST Naplnění zde uvedených požadavků je problematické Příklad ? Důsledek ?

11 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Vybrané otázky aplikace požadavků TSI na železniční vozidla Příklad: Je obtížné prakticky zajistit provedení zkoušek v tunelu požadovaných vlastností Pro možnost hodnocení je dále nutné provádět doplňující počítačové simulační výpočty Otázkou je potom nutnost dodržení rychlosti jízdy tunelem při zkoušce, např. 200 km/h Důsledek: Výrazné zvýšení nákladů na zkoušku, komplikace při organizaci zkoušky (její zajištění)

12 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Děkuji za pozornost