Vnímání BEREZNYAKOVA SOFYA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Psychické projevy a stavy
Advertisements

Stereofotogrammetrie FTG1 – stereofotogrammetrie
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Druhy smyslového vnímání
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VNÍMÁNÍ Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov04 Autor Mgr. et.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Optické vlastnosti oka
Lidská komunikace.
PSYCHICKÉ JEVY.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Optické klamy.
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
Zpracování senzorického materiálu a zrakové klamy
Psychické procesy a stavy osobnosti
Optické klamy a iluze Petr Vejsada. Optické klamy a iluze Petr Vejsada.
Moderní umění začíná postimpresionismem.
Mladší školní období.
GRAVITAČNÍ POLE.
VYVOZOVÁNÍ POJMŮ A PŘEDSTAV V PŘÍRODOPISE
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
Vypracoval: Karel Koudela
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
Teorie motivace Adéla Furiková.
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Rozdíl vnímání a představy
Oko.
VY_32_INOVACE_PSYPS12260ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Co je kognitivní psychologie?
Psychické jevy Psychologie = nauka o lidské psychice (duševním životě). = studuje psychické jevy Psychické jevy – jsou determinovány biologicky i sociálně.
D OPPLERŮV JEV Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 04 – Čití a vnímání NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Úskalí korekce sluchové vady u nejmenších dětí XX.celostátní foniatrické dny E.Sedláčkové a 7. česko-slovenský foniatrický kongres Liberec,
Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka I.
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
vnímání velikosti a prostoru zpracování zrakové informace v mozku
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
GRAVITACE. GRAVITACE Jak se gravitace projevuje tělesa puštěná z výšky nad zemí padají dolů kolem naší Země obíhá Měsíc a nikam neodletí planety naší.
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Psychické procesy - vnímání
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Sociální psychologie – CŽV 2012
Co je kognitivní psychologie?
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - 2. ročník - Fyzika
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Pozornost a paměť.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Vnímání BEREZNYAKOVA SOFYA VNÍMANÍ - Je složitý psychologický proces, kterým jedinec organizuje svoje počitky a poznává skutečnost.

Základní druhy vnímání vnímání tvaru vnímání prostoru vnímání hloubky (vzdálenosti) vnímání pohybu vnímání času 1)vnímání formy a velikosti 2)při vnímání tvaru dochází k vjemovým klamům 1)vnímání prostorových vztahů vnímaných objektů (vlevo, vpravo, nahoře, dole) 2)zrakový a pohybový analyzátor, zkušenost člověka 1)především akomodací čočky, která zaostřuje (zmenšuje, zvětšuje) 2)obraz na sítnici 1)pohyb vnímáme zejména zrakem, ale také sluchem 2)při přibližování máme dojem, že se výška zvuku zvyšuje, při vzdalování se jakoby snižuje (Dopplerův princip) 3)pohyb vnímáme nejdříve 1)nemáme zvláštní orgán – vnímáme na základě zkušenosti 2)vyvíjí se nejpozději 3)základem je vnímání následnosti, postupných změn na předmětech 4)vliv na vnímání času mají rytmické děje v našem těle (dýchání, puls, trávení)

individuální rozdíly při vnímání a pozorování dynamika, přesnost, šířka, emocionální zabarvení projevuje se převládajícím typem vnímání a pozorování analytického typ syntetický typ analyticko-syntetický typ emocionální typ 1)mají sklon rozkládat vnímané předměty a jevy na části a soustředit se především na ně 2)snaha proniknout do všech podrobností a detailů 3)těžkosti s osvojením zobecňujících závěrů o vnímaných předmětech 4)(přes detaily nevidí celek) 1)odrážejí vnímané a pozorované předměty v celku 2)detailům význam nepřipisují 3)snaha pochopit základní smysl předmětů 1)předměty a jevy člení na části, ale ty vnímají v rámci celku 2)největší šance pozorovat a vnímat objektivně 1)sklon nezaměřovat se na správnost a pochopení smyslu, ale na vlastní prožívání, na své city, které u nich předměty vyvolávají 2)emocionálnost snižuje objektivitu