Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Podmínky používání prezentace
Advertisements

Fyzika – přírodní věda (z řečtiny)
M e c h a n i k a Václav Havel, katedra obecné fyziky ZČU v plzni.
Úvod do fyziky (pokračování)
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Co a jak měříme?
01 Úvodní pojmy Mgr. Ladislav Dvořák PdF MU, Brno.
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_FYZIKALNI.
MĚŘENÍ HUSTOTY.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
1 ÚVOD.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
FYZIKA 1 Obsah a metody fyziky 1.1 O čem fyzika pojednává
A) Úvod do fyziky původ slova Fyzika: z řečtiny, physikos = přírodní
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Úvod do fyziky původ slova Fyzika: z řečtiny, physikos = přírodní
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Digitální učební materiál
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Anotace
Měření fyzikálních veličin
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Fyzikální veličiny.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Fyzikální veličiny a jejich jednotky v soustavě SI
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Fyzikální veličiny LC.
Základní chemické pojmy
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Úvod do učiva Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-001 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Objemové jednotky a jejich převody
FYZIKÁLNÍ VELIČINY A PŘEVODY JEDNOTEK
VY_32_INOVACE_
Hustota a její měření.
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výukový materiál pro 7.ročník
Jednotky času.
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Září 2012 Ročník 6.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Fyzikální veličiny LC.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
FYZIKA Čím se budeme další čtyři roky zabývat?
PaedDr. Jozef Beňuška
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
Převody jednotek – shrnutí, procvičení
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Transkript prezentace:

Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK

F Y Z I K A její název pochází z řeckého slova physis, což znamená příroda. Je jednou z přírodních věd, zabývá se velkým množstvím dějů, které člověk zkoumá a hledá jejich příčiny. Mezi hlavní pracovní metody patří: 1) pozorování 2) pokus 3) měření Během staletí lidé odhalili fyzikální zákony, které vysvětlují jevy v přírodě.

Porovnávání a měření Vlastnosti a stavy těles lze číselně hodnotit na základě fyzikálního měření. Fyzikální vlastnosti, které můžeme nějakým způsobem měřit se nazývají fyzikální veličiny. Mezi základní fyzikální veličiny patří: délka, objem, hmotnost, hustota, teplota, čas, tlak, rychlost, síla, ... . Měřit znamená porovnávat s dohodnutou jednotkou.

Abychom mohli výsledky jednotlivých měření porovnávat, je třeba při každém měření udávat vedle číselné hodnoty i takzvané měřící jednotky. Správný zápis výsledku fyzikálního měření: d = 11 cm Fyzikální veličina Měřící jednotka Číselná hodnota

Soustava fyzikálních jednotek a veličin - SI Základní například – délka = metr hmotnost = kilogram čas = sekunda Vedlejší například – délka = centimetr, decimetr čas = minuta, hodina Odvozené například – objem = metr krychlový rychlost = kilometr za hodinu Násobné a dílčí (mocniny 10) například mega, tera, nano, piko

Definice základních jednotek

Jsou to vlastnosti, které nejde změřit. Mezi fyzikální veličiny nepatří například tvar, krása, vůně, zda lze těleso zelektrovat či zmagnetovat, … Jsou to vlastnosti, které nejde změřit. Fyzikální veličiny podrobněji

Pamatuj, že platí staré přísloví: Dvakrát měř a jednou řež !!!