Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.9
Advertisements

Česká republika-demokratický stát
Česká republika-demokratický stát
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.8
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_541_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Česká republika – demokratický stát
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Moc zákonodárná VY_32_INOVACE_ 06 - Moc zákonodárná.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
TEST 17. POLITOLOGIE
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Vrcholné státní orgány Autor:
Schvalování zákonů v ČR
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
VY_32_INOVACE_51_12 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Moc výkonná Pavel Šuranský.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Exekutiva a justice VkO 9.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Dělba státní moci 1. Zákonodárná moc
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Parlament. Parlament je sbor, shromáždění volených či nevolených zástupců příslušné administrativní územní jednotky, ať už je to stát, svazek států, spolková.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
JÁ JAKO OBČAN ČESKÉ REPUBLIKY ZS1BP_PIV4, jaro 2015 Mgr. Kateřina Mrázková, Ph.D.
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045 Autor: Mgr. Andrea Filípková Název : VY_32_INOVACE_14/12_VLÁDA__MINISTŘI_PREZIDENT Téma: Vláda, ministři,
Volby. Politická strana – organizace, která sdružuje občany s podobnými představami o řízení státu, - strany se snaží získat co nejvíce hlasů ve volbách,
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Číslo projektu: Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice
Výchova k občanství Moc zákonodárná
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_04_Parlament ČR
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ČESKÁ REPUBLIKA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Ústavní systém České republiky
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Obor vzdělávání: H/01 mechanik opravář motorových vozidel, (ŠVP: automechanik), H/01 zedník, (ŠVP: zedník) – 2. ročník Tematická oblast: Člověk jako občan Název sady DUM: Člověk a společnost kolem něj Kód: VY_32_INOVACE_11_OBN1_08 Autor: Mgr. Jana Králová Datum tvorby: březen 2013 Anotace: Politický systém ČR – moc výkonná, zákonodárná a soudní - ověření znalostí.

ČLOVĚK JAKO OBČAN POLITICKÝ SYSTÉM ČR

Doplň následující otázky: 1. Jak je rozdělena státní moc v našem státě? a) ……………………………………… b) ……………………………………… c) ……………………………………… Co tvoří Parlament? ……………… ……… a ………

Pozorně si přečti text a rozhodni se, o jaký pojem z politického systému ČR se jedná. Svoji odpověď napiš na řádek pod text: Je hlavou státu a je volen národem na dobu 5 let. Je to ……………………………………………… Má 200 poslanců, kteří jsou jmenováni na dobu 4 let. Členem může být každý bezúhonný občan, který dosáhl věku 21 let. Je to ……………………………………………… Pracují samostatně, dohlíží na dodržování zákonů. Rozhodují o vině a vymezují tresty. Spolupracují se státním zastupitelstvím, advokáty a notáři. Jsou to ……………………………………………

Vrcholný orgán výkonné moci. Tvoří ji premiér, místopředsedové vlády a ministři. Období činnosti je 4 roky. Je to ………………………………………………… Tvoří ho 2 komory: Poslanecká sněmovna a Senát. Projednává a schvaluje zákony. Je to ………………………………………………… Má 81 senátorů, kteří jsou jmenováni na dobu 6 let. Členem může být každý bezúhonný občan, který dosáhl věku 40 let. Každé 2 roky se volí jedna třetina senátorů. Je to ………………………………………………… Dbá na dodržování Ústavy ČR. Skládá se z 15 poslanců, kteří jsou voleni na dobu 10 let. Je to …………………………………………………

Spoj šipkami, co sobě patří: soudySenát prezidentÚstavní soud vládaPoslanecká sněmovna výkonná moc zákonodárná moc soudní moc

Správné řešení: 1. a) výkonná moc b) zákonodárná moc c) soudní moc 2. Poslanecká sněmovna a Senát

Je to prezident. Je to Poslanecká sněmovna. Jsou to soudy. Je to vláda. Je to Parlament. Je to Senát. Je to Ústavní soud.

Výkonná moc: vláda, prezident Zákonodárná moc: Poslanecká sněmovna, Senát Soudní moc: soudy, Ústavní soud

Metodika: Tento DUM lze využít pro teoretické vyučování při procvičování a opakování učiva. Prezentace je nastavena tak, že vyučující potvrzuje jednotlivé kroky a může tedy doplnit vhodný komentář. Metodika: Tento DUM lze využít pro teoretické vyučování při procvičování a opakování učiva. Prezentace je nastavena tak, že vyučující potvrzuje jednotlivé kroky a může tedy doplnit vhodný komentář.