Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, 26. 2. 2013 Rada VŠ ve stálém zasedání 2012 - 2014 Martin Pešl.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věcný záměr zákona v vysokých školách. Základní odlišnosti proti stávající právní úpravě.
Advertisements

Dlouhodobé záměry, výroční zprávy a hodnocení činnosti F. Ježek Komise pro strategie a rozvoj 15. června 2006.
Změny Statutu RVŠ. Pozice studentského náhradníka - současný stav členství – náhradník není členem Rady Čl. I. Členové Rady a) Do Rady může každá vysoká.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 19. zasedání předsednictva RVŠ, 18. září 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Daniel Thibaud.
Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 1 Projekt „Hodnocení kvality vysokých škol“ Sněm RVŠ Praha, květen 2005.
1.1. Úvaha MŠMT o předpokladech udržitelnosti soukromé vysoké školy
VÝVOJ POLITIKY ZAJIŠŤOVÁNÍ KVALITY VYSOKÉHO ŠKOLSTVÍ
Novela zákona o vysokých školách RVŠ 2014 Praha,
RVŠ Výsledky připomínkového řízení - zákon č. 130/2002 Sb. Zpracovala : B. Tremlová.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 17. zasedání předsednictva RVŠ Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 18. zasedání předsednictva RVŠ, 19. června 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Daniel Thibaud.
, předsednictvo RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: Ing. J. Fischer, doc. B. Tremlová,
Rámec kvalifikací VŠ vzdělávání Tomáš Fliegl, Odbor VŠ, MŠMT
Bílá kniha terciárního vzdělávání stav, otázky a postup RVŠ František Ježek Rada vysokých škol Fakulta aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Materiály pro sněm RVŠ František Ježek 20. května 2004.
Komise pro strategii a rozvoj - Strategický rámec VŠ politiky / shrnutí Inovační strategie (+analýza) / shrnutí doc. Kebo - Pracovní návrh VZ zákona.
Kvalita ve vzdělávání. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy) se rozumí žádoucí (optimální) úroveň.
Věcný záměr zákona o vysokých školách - výstup z jednání legislativní komise JUDr. Marek Hodulík Sněm RVŠ,
Novela VŠ zákona - jednání komisí Pavel Popela, Marek Hodulík KpSaR a LK RVŠ 3. jednání sněmu RVŠ, 22. listopadu 2012.
Návrh věcného záměru zákona o vysokých školách připravil P. Popela s M. Hodulíkem, V. Čechákem, P. Ripkou podle podkladů členů a náhradníků RVŠ v pracovní.
3. zasedání předsednictva Rady vysokých škol Praha, 16. března 2006 Česká konference rektorů Prof. Ing. Petr Sáha, CSc.
Sněmovní tisk 1046 Legislativní komise RVŠ. Sněmovní tisk 1046 Sněmovní tisk 746/3 Obsah: –řešení ubytovacích stipendií pro studenty soukromých vysokých.
Ekonomické informace 8. zasedání Sněmu RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
Věcné záměry zákonů o vysokých školách a finanční pomoci - úvodní rekapitulace připravili P. Popela a M. Hodulík pro sněm RVŠ
Informace o stavu Reformy výzkumu, vývoje a inovací v ČR František Ježek, Vladimír Haasz Rada vysokých škol Duben 2008.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 9. sněm RVŠ, 20. listopadu 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Daniel Thibaud.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 5. schůze P RVŠ Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Ján Říha.
Zpráva o činnosti předsednictva 9. zasedání předsednictva RVŠ, Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
P RVŠ1 Zhodnocení činnosti Předsednictva RVŠ v r
1 Rozhodování o vysokých školách MVD023K Rozhodovací procesy na úrovni vysokých škol.
Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl, Martin Vrubel.
Novela VŠ zákona - jednání komisí RVŠ a MŠMT Pavel Popela, Marek Hodulík 11. Předsednictvo Rady VŠ, 18.dubna 2013.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 13. zasedání předsednictva RVŠ, Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
Sněm RVŠ - bod 4.1 RVŠ Sněm RVŠ - bod 4.2 Základní informace: Bilanční a hodnotící zpráva RVŠ za funkční období
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období květen - listopad 2008 (3 řádná zasedání: , a )
Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období květen 2011 – listopad 2011 (3 řádná zasedání: , a )
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období červen – listopad 2009 (3 řádná zasedání: , a )
, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek,
Novela VŠ zákona - jednání komisí RVŠ a MŠMT Pavel Popela, Marek Hodulík KpSaR a LK RVŠ 9. zasedání P RVŠ, 17. ledna 2013.
Plénum ČKR1 Priority RVŠ Teze programového prohlášení Rady vysokých škol.
Novela VŠ zákona - shrnutí Marek Hodulík, Jakub Fischer, Pavel Popela P RVŠ, 16. dubna 2015.
Sněm RVŠ1 2. zasedání sněmu Rady vysokých škol 18. května 2006.
Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl.
Novela VŠ zákona - jednání komisí RVŠ a MŠMT Jakub Fischer, Pavel Popela, Marek Hodulík 4. sněm Rady VŠ, 21. února 2013.
Rada VŠ - poznámky Josef Stráský
Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl.
Terciární vzdělávání Přednáška do předmětu Ekonomika školství
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Legislativa..(zákon o vysokých školách, školský zákon), vnitřní.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
K vývoji aktivit v organizaci výzkumu se zaměřením na hodnocení výsledků Odborná skupina Organizace výzkumu ČFS JČMF Akademické fórum XI – 11. březen 2010.
Terciárne vzdelávanie 8. listopadu 2004 KVE Prednáška č. 6.
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat Tisková konference MŠMT 9. dubna
Personální politika na vysokých školách v České republice Jiří Nantl CEITEC Brno, 26. Bbřezna 2015.
1 Zajišťování kvality a vnitřní hodnocení kvality Praha, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha 1- Malá.
Reforma terciárního vzdělávání Příprava zákona Tisková konference MŠMT 5. března 2009.
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství a další aktuální témata Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím.
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím novely zákona č.
Hodnocení kvality vysokých škol, Telč Cesta MU k institucionální akreditaci.
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
Systém zajišťování kvality na UK
Zajištění kvality studijních programů
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
prof. Ing. Vojtech Dirner, CSc.
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Martin Pešl, Martin Vrubel
Příprava studijního programu
Informační schůzka pro zájemce o doktorské studium
10/17/10 Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl 1.
Institucionální akreditace
Transkript prezentace:

Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl

sněm RVŠ Věcný záměr zákona o VŠ -jednání plánováno MŠMT jako jednání o kapitolách - každý týden jedna kapitola, následně uzavření diskuze nad kapitolou a v lednu ukončení diskuze -začátkem roku příprava paragrafového znění Zpráva o činnosti RVŠ

legislativní komise RVŠ Věcný záměr zákona o VŠ -studijní programy profesní x akademické x výzkumné definice „standardu“, návaznost na Q-rámec - JAMU -hodnocení kvality a institucionální akreditace -provázání státní zkoušky a „výstupu z učení“ -rozvoj kontraktového financování – stabilita + výhled x MF -zjednodušení administrtivy VŠ – MŠMT (duplicity) Zpráva o činnosti RVŠ

legislativní komise RVŠ Věcný záměr zákona o VŠ -autonomie VŠ - personální - rozhodování o funkčních prof/doc místech - profesoři / docenti (se slabým výkonem) budou hodnoceni (jako překážka) v akreditačním řízení - vazba habilitací na funkční DSP program Zpráva o činnosti RVŠ

sněm RVŠ Věcný záměr zákona o VŠ -autonomie VŠ - personální -navazující na předchozí „Funkční“ profesor a docent -nadále proces habilitací (H) -umožňuje ucházet se o jasně dané místo -za dojednávaných podmínek však možno i bez H Zpráva o činnosti RVŠ

legislativní komise RVŠ Věcný záměr zákona o VŠ -autonomie VŠ - organizační – mnoho „drobných“ změn - změny v AS možné uvolněním pravidel - správní rada jednající nad dokumenty „po“ AS Zpráva o činnosti RVŠ

Připomínky RVŠ - Zapojení reprezentací do tvorby a schvalování standardů - Zapojení reprezentací do schvalování členů databáze odborníků (schvalování, nikoli jen veto) a časové omezení mandátu členů uvedených v databázi NAA - Vstup reprezentace do tvorby seznamu oblastí vzdělávání

Připomínky RVŠ - Vyřešit zodpovědnost členů NAA za přijatá rozhodnutí a možnost odvolávání členů NAA. - Zajištění průhlednosti, předvídatelnosti a stability akreditačních procesů již v paragrafovém znění. - Důsledné sledování výkonů celých pracovišť, nejen počtu docentů a profesorů a jejich výkonů, pro účely akreditace

Připomínky RVŠ - Ustanovit povinnost existence samosprávného orgánu typu AS na všech typech VŠ - Zachování samosprávných pravomocí fakult - Participaci reprezentací na tvorbě podzákonných předpisů

Umožní jednotlivé profily nestrukturované magisterské studium? Kde se projeví profilace ve výstupech ze studia – v diplomech, nebo dodatcích k diplomům? Jak budou vypadat akreditace oblastí vzdělávání? Budou akreditovány oblasti v jednotlivých profilech, nebo bude profilace řešena jinak, a pokud jinak, jak? Co se bude odehrávat v případě, že rektor ani AS univerzity nesouhlasí návrhem AS fakulty na jmenování děkana? Jak bude řešeno ustavování a odvolávání členů správní rady? Jaká je podrobnější představa vnitřního akreditačního procesu? Jaká je ředstava o možnostech součinnosti vnitřní akreditační autority, rektora, vědecké rady a akademického senátu? Jak hodlá MŠMT řešit možnosti odebírání titulů v novele? Hodlá MŠMT řešit disciplinární pravomoc VŠ vůči akademickým pracovníkům? Bude řešena specifičnost práce akademického pracovníka výjimkami ze Zákoníku práce? Kdo je akademickým pracovníkem – ten kdo projde výběrovým řízením bez ohledu na formu vztahu? Kdy budou k dispozici přislíbené podrobnější podklady a příklady ke kontraktovému financování? Jak je upřesněna problematika zveřejňování kvalifikačních prací?

Umožní jednotlivé profily nestrukturované magisterské studium? Kde se projeví profilace ve výstupech ze studia – v diplomech, nebo dodatcích k diplomům? Jak budou vypadat akreditace oblastí vzdělávání? Budou akreditovány oblasti v jednotlivých profilech, nebo bude profilace řešena jinak, a pokud jinak, jak? Co se bude odehrávat v případě, že rektor ani AS univerzity nesouhlasí návrhem AS fakulty na jmenování děkana? Jak bude řešeno ustavování a odvolávání členů správní rady? Jaká je podrobnější představa vnitřního akreditačního procesu? Jaká je představa o možnostech součinnosti vnitřní akreditační autority, rektora, vědecké rady a akademického senátu? Jak hodlá MŠMT řešit možnosti odebírání titulů v novele? Hodlá MŠMT řešit disciplinární pravomoc VŠ vůči akademickým pracovníkům? Bude řešena specifičnost práce akademického pracovníka výjimkami ze Zákoníku práce? Kdo je akademickým pracovníkem – ten kdo projde výběrovým řízením bez ohledu na formu vztahu? Kdy budou k dispozici přislíbené podrobnější podklady a příklady ke kontraktovému financování? Jak je upřesněna problematika zveřejňování kvalifikačních prací?

Umožní jednotlivé profily nestrukturované magisterské studium? Kde se projeví profilace ve výstupech ze studia – v diplomech, nebo dodatcích k diplomům? Jak budou vypadat akreditace oblastí vzdělávání? Budou akreditovány oblasti v jednotlivých profilech, nebo bude profilace řešena jinak, a pokud jinak, jak? Co se bude odehrávat v případě, že rektor ani AS univerzity nesouhlasí návrhem AS fakulty na jmenování děkana? Jak bude řešeno ustavování a odvolávání členů správní rady? Jaká je podrobnější představa vnitřního akreditačního procesu? Jaká je ředstava o možnostech součinnosti vnitřní akreditační autority, rektora, vědecké rady a akademického senátu? Jak hodlá MŠMT řešit možnosti odebírání titulů v novele? Hodlá MŠMT řešit disciplinární pravomoc VŠ vůči akademickým pracovníkům? Bude řešena specifičnost práce akademického pracovníka výjimkami ze Zákoníku práce? Kdo je akademickým pracovníkem – ten kdo projde výběrovým řízením bez ohledu na formu vztahu? Kdy budou k dispozici přislíbené podrobnější podklady a příklady ke kontraktovému financování? Jak je upřesněna problematika zveřejňování kvalifikačních prací?

Umožní jednotlivé profily nestrukturované magisterské studium? Kde se projeví profilace ve výstupech ze studia – v diplomech, nebo dodatcích k diplomům? Jak budou vypadat akreditace oblastí vzdělávání? Budou akreditovány oblasti v jednotlivých profilech, nebo bude profilace řešena jinak, a pokud jinak, jak? Co se bude odehrávat v případě, že rektor ani AS univerzity nesouhlasí návrhem AS fakulty na jmenování děkana? Jak bude řešeno ustavování a odvolávání členů správní rady? Jaká je podrobnější představa vnitřního akreditačního procesu? Jaká je ředstava o možnostech součinnosti vnitřní akreditační autority, rektora, vědecké rady a akademického senátu? Jak hodlá MŠMT řešit možnosti odebírání titulů v novele? Hodlá MŠMT řešit disciplinární pravomoc VŠ vůči akademickým pracovníkům? Bude řešena specifičnost práce akademického pracovníka výjimkami ze Zákoníku práce? Kdo je akademickým pracovníkem – ten kdo projde výběrovým řízením bez ohledu na formu vztahu? Kdy budou k dispozici přislíbené podrobnější podklady a příklady ke kontraktovému financování? Jak je upřesněna problematika zveřejňování kvalifikačních prací?

Další možný postup Aktualizovaný katalog (koncem února) Paragrafové znění (březen) Jednání komisí a P RVŠ (březen) Mimořádný sněm RVŠ (možnost) Vnitřní připomínkové řízení Vnější připomínkové řízení Novela do vlády (květen) …

Rada VŠ pro akademický senát LFMU ;