Aktivity v oblasti cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Advertisements

Zpracoval: Rastislav Steranka
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
Setkání informačních center Zlínského kraje Kroměříž
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
Konference NOVÁ GENERACE TURISTICKÉHO ZNAČENÍ ANEB TURISTICKÉ STEZKY DO MOBILU Rámcový projekt Životní prostředí v Praze a volný čas – V Praze za přírodou.
P REZENTACE MAS K RÁLOVSKÉ STEZKY O. P. S. Cestovní ruch a formy podpory Chotěboř
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Oddělení cestovního ruchu
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
TRNKOVÁ STEZKA Představení projektu. Trnková stezka obecně Předmětem projektu je rozvoj a propagace „Trnkové stezky“, specifického turistického produktu,
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Volnočasové projekty a EU financování
Název prezentace Moravskoslezský kraj - kraj plný zážitků ? Konference Ostrava
Destinační management TO Jeseníky-východ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
OBLAST 5: KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH A UDRŽITELNÝ ROZVOJ KULTURY Ing. Zdeněk Urbanovský Centrála cestovního ruchu Východní Moravy EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA.
Obnova a využití klášterních komplexů Plasy a Kladruby
Interreg IIIA Česká republika–Polsko Olomouc, Hotel Flóra Závěrečný seminář Seminář je spolufinancován EU.
Prezentace turistické oblasti
PROJEKTY A AKTIVITY MAS ZPRAVODAJ Připravujeme pravidelné vydávání Zpravodaje Zpravodaj bude informačním materiálem o činnosti organizace, o inspirativních.
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Smlouva o spolupráci mezi regiony Vysočina a Champagne-Ardenne Podpis Témata spolupráce: –cestovní ruch, rozvoj venkova a měst, –hospodářský.
Moravskoslezský kraj Jana Němcová
Stezka technických atraktivit
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Ostrava – co jsme udělali, co chystáme pro návštěvníky? Odbor ekonomického rozvoje Ing. Helena Ochmanská Statutární město Ostrava odbor ekonomického.
Regionální konference v MSK
Destinační management TO Těšínské Slezsko
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
Jana Kočová Jana Vítková.  Přilákání turistů do města  Karta zlevní pobyt turistům  Rozšíří možnosti pobytu  Zvedne návštěvnost památek.
Turistická sezona, cestovní ruch a služby ve Středočeském kraji Ing. Miloš Petera, hejtman Středočeského kraje.
Projekty destinačního managementu v Moravskoslezském kraji - od turistické oblasti po region Ing. Richard Žabka, Agentura pro regionální rozvoj, a.s. 1.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
 založeno v r jako sdružení měst a obcí  31 členských obcí + 4 nově přistupující  zajišťuje tzv. DESTINAČNÍ MANAGEMENT turistické oblasti OCR.
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Vznik a vývoj TIC a jejich podpory v Moravskoslezském kraji Ing. Petra Papoušková
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Projekty realizované ROP SM krajem a ORP Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
Evaluační aktivity Olomouckého kraje ve vztahu k vyhodnocení ROP SM Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Sdružení Český ráj. 2 Projektové záměry Regionální projektové záměry pro období : Marketingové a koordinační aktivity v CR Rozvoj doplňkové infrastruktury.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Vysočina Tourism, příspěvková organizace Představení organizace, projekty, aktivity, spolupráce s TIC Tomáš Čihák, Vysočina Tourism Jihlava,
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
Setkání informačních center Zlínského kraje Valašské Klobouky
 Multimediální prezentace  Portály  Film  Spoty  Propagační materiály  Veletrhy, prezentační akce  Printová prezentace  Křehká krása, vybroušená.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Těšínské Slezsko Region Card prioritní nástroj marketingu a spolupráce v destinaci Petr Kolčárek destinační manažer turistické oblasti Těšínské Slezsko.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
ADONIS – ZO ČSOP projekty v cestovním ruchu , Dolní Kounice.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Podpora obcí s rozšířenou působností z ROP Střední Morava v programovém období Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
statutární náměstkyně hejtmana
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Transkript prezentace:

Aktivity v oblasti cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji Odbor regionálního rozvoje, cestovního ruchu a kultury

Cestovní ruch v MSK Cestovní ruch v MSK Obsah prezentace I. Projekty Moravskoslezského kraje na podporu cestovního ruchu II. Turistické cíle – postup značení III. Marketingová strategie rozvoje cestovního ruchu v MSK – aktualizace strategického dokumentu IV. Podpora subjektů a jejich činnosti V. Souhrn dalších činností v oblasti cestovního ruchu a kultury

I. Projekty na podporu cestovního ruchu Marketingová strategie v aktivitách cestovního ruchu II Kraj mnoha barev a příležitostí II Eurobeskydská lyžařská běžecká trasa Projekt Morava a Slezsko 3D model Marketing – Česko – Polsko Produkty – Moravskoslezský kraj

1) Marketingová strategie v aktivitách cestovního ruchu II = projekt propagace Moravskoslezského kraje jako celku fáze: Financování: SROP 85% + 15% MSK Byl ukončen Aktivity: Mediální kampaně v ČR CDM, Vizuální styl a obratový koncept TV spoty v ČR a zahraničí Propagační materiály… E - Marketing

1) Marketingová strategie v aktivitách cestovního ruchu II -pokračování 2. Fáze: projekt z ROP, oblast podpory 2.4. Marketing regionu Finanční objem: 60 mil. Kč (92,5% EU, 7,5% MSK) Obsah: Obrazový koncept kraje, Vizualizace značky, aktualizace CDM Mediální kampaně v ČR a zahraničí Marketingová podpora příhraničních destinací (vytvoření supplementů pro domácí a zahraniční periodika…) Prezentace v destinacích linek z OVA Mošnov E-marketing (oficiální web MSK vč. cestovního ruchu, překlad do jazykových mutací) Propagační materiály Technické vybavení letiště pro prezentaci MSK atd.

2) Kraj mnoha barev a příležitostí II SROP Období: 2006 – 30.4.2008 Objem prostředků: 6 mil Kč (4 mil. Kč EU + 2 mil. Kč MSK) Kraj mnoha barev a příležitostí II ROP, priorita 2, oblast podpory 2.2., dílčí oblast 2.2.4. Období: 2008 – 2010 Objem prostředků: 30 mil. Kč (92,5% EU + 7,5 % MSK) Kraj mnoha barev a příležitostí III Období: 2011 – 2013 event. i vyšší objem FP

2) Kraj mnoha barev a příležitostí II - pokračování Projekt předložen k 28.2.2008 v rámci 1. Výzvy ROP do oblasti podpory 2.4. Marketing regionu Pracovní skupina – složení z partnerů projektu dle turistických oblastí kraje – regionu: Letiště Ostrava, a.s., ARR Beskydy – Valašsko (Ag. B-V, BIC) Jeseníky – Euroregion Praděd Opavské Slezsko (MIC Opava – Statut.město Opava) Ostravsko (SM Ostrava + OIS, Sanatoria Klimkovice) Poodří – Moravské Kravařsko (Region Poodří) Těšínské Slezsko (SM Karviná + Lázně Darkov, Těš. Beskydy – RR rozvoje v Třinci

2) Kraj mnoha barev a příležitostí II - pokračování Obsah projektu: 1. Veletrhy (domácí a zahraniční) domácí realizace MSK zahraniční v expozici CzT 2. - 3. Propagační materiály pro CR a pro kulturu propagační předměty fotobanky multimediální propagační spoty - smyčky virtuální prohlídky významných objektů kraje

2) Kraj mnoha barev a příležitostí II - pokračování 4. Prezentace kraje domácí média, pravidelné přílohy, inzerce Prezentace MSK v TIC na Staroměstském náměstí v Praze Prezentační akce na zahraničních zastoupeních Konference cestovního ruchu v MSK

3) Eurobeskydská lyžařská magistrála Cíl: propojit trasy v Beskydách (výhledově v Jeseníkách) Program: OP Česko – Slovensko ROP 2.2.1. Partneři: Žilinský samosprávný kraj, KČT, udržovatelé tras v Beskydách, CHKO, Lesy ČR Hlavní aktivity: Vytyčení tras – LBT a cyklotras (celoroční dopad) Vyznačení trasy jednotných způsobem, informační tabule vč. map Propagační materiály a mapy, kampaně GPS, webové kamery www stránky s aktuálními informacemi putovní lyž. běžecké a cyklistické závody Vyznačení úseku - magistrála

4) Marketing – Česko – Polsko (vize) Cíl: podpora propagace cestovního ruchu v MSK pro polského turistu Program: OP Česko - Polsko Partneři: v jednání Obsah: Mediální kampaň Specializované přílohy, pravidelná inzerce Prezentace na vybraných akcích, informačních centrech… Polské veletrhy cestovního ruchu Propagační materiály Produkty Statistická šetření spokojenosti, návštěvnosti

5) Produkty – Moravskoslezský kraj (vize) Cestovní ruch v MSK Cestovní ruch v MSK 5) Produkty – Moravskoslezský kraj (vize) Cíl: podpora prodeje pobytů v Moravskoslezském kraji Program: ROP, dílčí oblast podpory: 2.2.4. Organizace a kooperace v cestovním ruchu Partneři: zástupci TO v kraji, cestovní kanceláře Obsah: komplexní akce od kontaktování touroperátorů či CK v zahraničí a ČR, přes famtripy, až po realizaci katalogu produktů připravených k prodeji ve vybraných zemích či ČR – měřitelnost výsledků Role předkladatele: realizace nejnákladnější části přípravy pobytových produktů jako: kontaktní jednání, propagace, famtripy, příprava katalogů, jejich tisk a distribuce. Prodej pouze přes cestovní kancelář (-e) Zatím ve fázi jednání a příprav

6) Projekt Morava a Slezsko Cestovní ruch v MSK Cestovní ruch v MSK 6) Projekt Morava a Slezsko Projekt Morava a Slezsko: společný mezikrajský projekt 4 moravských krajů MSK, OLK, ZLK, JMK běží od r. 2004 Bylo realizováno: TOP Ski Morava a Slezsko, Na kole Moravou a Slezskem, Nej z Moravy a Slezska, Průvodce po nejkrásnějších trasách MaS, společná prezentace na veletrzích, tiskové konference V roce 2008: pokračování „Putování za chutěmi a tradicemi Moravy a Slezska“ Moravská Jantarová stezka Evropská Jantarová stezka

7) Moravskoslezský kraj ve 3D MODELu ortofotomapy Cestovní ruch v MSK Cestovní ruch v MSK 7) Moravskoslezský kraj ve 3D MODELu ortofotomapy Program: SROP Cíl: vybudování geografického informačního systému 3D model ortofotomapy Moravskoslezského kraje, který bude sloužit a slouží k propagaci turistického potenciálu celého kraje (DVD na stánku) Jedinečný projekt je účelově zaměřen na propagaci cyklostezek, podporu lázeňství propagaci vybraných lokalit a turisticky atraktivních míst (muzeí, kulturních památek, hotelů, lyžařských areálů, turistických center apod.). prostorová prezentace je k dispozici zájemcům na webových stránkách kraje a vybraných informačních centrech Odkaz: http://www.kr-moravskoslezsky.cz/mapy_3d.html

II. Turistické cíle – Hnědé cedule Cestovní ruch v MSK Cestovní ruch v MSK II. Turistické cíle – Hnědé cedule Značení kulturních cílů – HNĚDÉ CEDULE Pokračování projektu KOTIS od roku 2004 (Intereg) Postupné značení dalších cílů (každoročně) Dálnice, silnice I., II., III. třídy a rychlostní silnice Příprava projektové dokumentace k dalším cílům – letos přednostně k objektům ve vlastnictví kraje v oblasti kultury Zahájení schvalovacího procesu pro vyznačení cílů na již zprovozněných úsecích dálnice a rychlostní silnice

III. Marketingová strategie rozvoje cestovního ruchu - aktualizace Cestovní ruch v MSK Cestovní ruch v MSK III. Marketingová strategie rozvoje cestovního ruchu - aktualizace Marketingová strategie z roku 2002 – 2004 Marketingová strategie z roku 2005 – 2008 Marketingová strategie: Příprava VZ na aktualizaci dokumentu pro léta 2008 – 2013 (2015) Hlavní cíle: Aktualizace rajonizace ČR (ve vztahu k TR SMaS) Ujasnění území a jeho názvu Otázka DM, pracovního týmu v CR apod. Analýza CR z hlediska území TO, ale i z hlediska typů CR (zimní, letní, lázeňství, kongresový a incentivní, cyklo, vodáctví, dále vzdělávání v CR apod.) Otázka produktů a jejich prodeje Termín: 5 – 12/2008

III. Marketingová strategie rozvoje cestovního ruchu - aktualizace Cestovní ruch v MSK Cestovní ruch v MSK III. Marketingová strategie rozvoje cestovního ruchu - aktualizace Klíčová zjištění: Výzkumy pro Moravskoslezský kraj byly realizovány ve 13 zemích Evropy (GB, BE, SW, DE, FI, FR, NL, LI, LO, PL, SR, UKR, RU), v každé zemi bylo dotázáno 500 respondentů Unikátnost Moravskoslezského kraje spočívá v těchto specificích: - krásná a divoká příroda (CHKO a další prvky) - svébytná architektura a památky - aktivní dovolená a relax - zábava, kultura a noční život - industriální památky

III. Marketingová strategie rozvoje cestovního ruchu - aktualizace Cestovní ruch v MSK Cestovní ruch v MSK III. Marketingová strategie rozvoje cestovního ruchu - aktualizace Dílčí výstupy z průzkumů: Hlavní trendy v CR: Přesunutí hlavní pozornosti na nabídku přes internet (61% prodeje ubytování se děje přes internet) Zásadní změna pohledu na balíčky – zákazníci si je chtějí tvořit sami, vybírat z různých komponentů, přes internet

Měřitelné výsledky našich aktivit Cestovní ruch v MSK Cestovní ruch v MSK Měřitelné výsledky našich aktivit Počet příjezdů hostů – srovnání 2006/2007 absolutně Index 2007/2006 Počet příjezdů hostů osoby 643 948 105,7 Z toho nerezidenti 132 223 117,4 2. Vývoj v roce 2008 – hosté v kraji Zdroj: ČSÚ, vybrané ukazatele vývoje hospodářství v MRK v roce 2007 1. Čtvrtletí 2008 Index 1.Q 2008/1.Q 2007 celkem nerezidenti rezidenti 157 914 29 112 128 802 110,7 112,8 110,3 2. Čtvrtletí 2008 Index 2.Q 2008/2.Q 2007 169 542 38 656 130 886 102,8 109,6 100,9

IV. Podpora subjektů a jejich činnosti Cestovní ruch v MSK Cestovní ruch v MSK IV. Podpora subjektů a jejich činnosti Podpora subjektů a individuálních projektů v MSK: KČT (značení a jeho údržba) DMMS (činnost) - KLACR Individuální dotace (události, akce apod.)

Cestovní ruch v MSK Cestovní ruch v MSK V. Souhrn dalších činností v oblasti CR a kultury v roce 2008 a plán pro rok 2009 Dále: Dotační programy: Obnova kulturních památek v MSK Podpora kulturních akcí v MSK Program Muzejnictví (pro PO MSK) Podpora profesionálních divadel a orchestru v MSK Regionální funkce knihoven Další akce: Podpora kulturních akcí krajského a nadreg.významu Krajský plán vyrovnávání příležitostí Obnova památek v MSK

Cestovní ruch v MSK Cestovní ruch v MSK V. Souhrn dalších činností v oblasti CR a kultury v roce 2008 a plán pro rok 2009 Marketingové aktivity v oblasti kultury a CR: Jednotné označení kulturních organizací MSK Jednotné infobody v muzeích, galeriích, TIC Soutěže na podporu informovanosti o obnově památek v MSK Soutěže v oblasti CR na podporu určitých typů CR apod. Projekty v oblasti kultury z EU fondů Archeopark II. etapa Druhá scéna Těšínského divadla Novostavba Moravskoslezské vědecké knihovny Rekonstrukce Galerie výtvarného umění v Ostravě Revitalizace hradu Hukvaldy Společné přeshraniční projekty

vedoucí oddělení cestovního ruchu a kultury Děkuji za pozornost Ing. Petra Papoušková vedoucí oddělení cestovního ruchu a kultury tel.: 00420 595 622 247 petra.papouskova@kr-moravskoslezsky.cz