Mechanika I. Druhý pohybový zákon VY_32_INOVACE_10-14.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zákon zachování hybnosti - příklady
Advertisements

Pohybová (kinetická) energie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_720.
VY_32_INOVACE_10-15 Mechanika I. Třetí pohybový zákon.
Inerciální a neinerciální vztažné soustavy
Rovnoměrně zrychlený pohyb – test 2
C) Dynamika Dynamika je část mechaniky, která se zabývá vztahem síly a pohybu 2. Newtonův pohybový zákon zrychlení tělesa je přímo úměrné síle, která jej.
HYBNOST HMOTNÉHO BODU Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Mgr. Luboš Káňa Gymnázium Sušice kvinta osmiletého.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_717.
Těžiště, rovnovážná poloha
Dynamika hmotného bodu
Posuvné účinky síly Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2011 VY_32_INOVACE_FY_11.
Pohybová energie tuhého tělesa
Vzájemné působení těles
Dynamika Síla a její účinky na těleso Newtonovy pohybové zákony
Smykové tření, valivý odpor
Mechanika I. Rovnoměrně zrychlený pohyb VY_32_INOVACE_10-06.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_11-06 Mechanika II. Gravitační pole.
Mechanika I. Dynamika– test 4 VY_32_INOVACE_10-20.
Pavlína Valtrová, 3. C. Každá dvě tělesa se vzájemně přitahují stejně velkými gravitačními silami opačného směru. Velikost gravitační síly F g pro dvě.
Rovnoměrný pohyb – test 1
4.Dynamika.
Proudění kapalin a plynů
Pokatilov Gleb Fyzikální vektory část b) Brambory.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Rovnoměrný pohyb po kružnici 2
Gravitace.
Mechanika II. Tlak vyvolaný tíhovou silou VY_32_INOVACE_11-18.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Dostředivá a odstředivá síla
Skládání a rozkládání sil
VY_32_INOVACE_11-01 Mechanika II. Mechanická práce.
VY_32_INOVACE_11-07 Mechanika II. Tíhová síla.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Mgr. Luboš Káňa Gymnázium Sušice kvinta osmiletého studia a první.
Mechanika I - Kinematika
Mechanika II. Výkon VY_32_INOVACE_ V praxi není důležitá pouze velikost vykonané práce, ale také doba, za kterou byla práce vykonána.
Pohyby v centrálním gravitačním poli Slunce, Keplerovy zákony
VY_32_INOVACE_11-02 Mechanika II. Kinetická energie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_31.
Mechanika II. Tlak VY_32_INOVACE_ Tlak v tekutinách Kapaliny a plyny nazýváme společným názvem tekutiny. Tlak je fyzikální veličina, která popisuje.
Mechanika I. Rovnoměrný pohyb po kružnici VY_32_INOVACE_10-10.
Tuhé těleso, moment síly
Rychlost, rozdělení pohybů
VY_32_INOVACE_10-03 Mechanika I. Rovnoměrný pohyb.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Rovnoměrný pohyb příklady
VY_32_INOVACE_10-09 Mechanika I. Skládání pohybů.
VY_32_INOVACE_11-11 Mechanika II. Gravitační pole – test.
VÝKON A PŘÍKON.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_713.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Dynamika bodu. dynamika hmotného bodu, pohybová rovnice,
NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY I.
VEKTORY.
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Impuls síly.
Fyzika I-2016, přednáška Dynamika hmotného bodu … Newtonovy zákony Použití druhého pohybového zákona Práce, výkon Kinetická energie Zákon zachování.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je potřeba na všech obrázcích?
9. Dynamika – hybnost, tření, tíhová a tlaková síla
ZÁKON SÍLY. ZÁKON SÍLY ? Umíš odpovědět Jaký vliv má síla na pohyb tělesa Na čem závisí změna rychlosti Ovlivňuje změnu rychlosti tělesa jeho hmotnost.
Technická mechanika – Skládání sil
Rovnoměrný pohyb po kružnici
MECHANIKA.
Maminka začne roztlačovat kočárek, který je v klidu na vodorovné podlaze. Tlačí ho stálou silou o velikosti 9 Newtonů, která má také vodorovný směr. Za.
Hybnost, zákon zachování hybnosti
1. Newtonův pohybový zákon – Zákon síly
Transkript prezentace:

Mechanika I. Druhý pohybový zákon VY_32_INOVACE_10-14

Zrychlení závisí na působící síle.

Zrychlení závisí na hmotnosti tělesa.

Druhý pohybový zákon – zákon síly Směr zrychlení je stejný jako směr působící síly.

Příklad: Vůz, jehož hmotnost je 600 kg a je původně v klidu, je tažen silou 30 N. Za jakou dobu dosáhne rychlosti 2,0 m/s? m = 600 kg, F = 30 N, v = 2,0 m/s, t = ? s

Hybnost hmotného bodu Pro vyjádření pohybového stavu tělesa v dynamice je důležitá rychlost tělesa a také jeho hmotnost. Pohybový stav popisujeme fyzikální veličinou hybnost. Jednotka: kg ∙ m ∙ s -1 Směr je stejný jako směr rychlosti.

Příklad: Jakou hybnost má běžec o hmotnosti 80 kg pohybující se rychlostí 5 m/s? m = 80 kg, v = 5 m/s, p = ? kg ∙ m ∙ s -1 Příklad: Jakou hybnost má 9 mm kulka o hmotnosti 8 g vystřelená rychlostí 350 m/s? m = 0,008 kg, v = 350 m/s, p = ? kg ∙ m ∙ s -1

Změna hybnosti Jiné vyjádření druhého pohybového zákona: Součin F∙∆t je impuls síly a vyjadřuje časový účinek síly (jednotka N∙s)

Příklad: Tenisový míč o hmotnosti 60 g dopadl kolmo na stěnu rychlostí 16 m/s a odrazil se rychlostí 12 m/s. Náraz trval 0,005 s. Jak velká síla působila na míček? m = 0,06 kg, v 1 = 16 m/s, v 2 = 12 m/s, ∆t = 0,005 s, F = ? N p1p1 p2p2 ∆p = p 2 – p 1 = p 2 + (-p 1 ) - p 1 ∆p

Autor obrázků: Alan Pieczonka Zdroj klipartů: MS Office

Děkujeme za pozornost. Autor DUM: Mgr. Alan Pieczonka