Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu harmonogram projektu nástin přístupu k řešení v oblasti evidence majetku - Pavel Trhoň, T-Mapy nástin přístupu k řešení v oblasti KDB - Miroslav Dvořák - MARBES CONSULTING závěr
Organizace projektu Vladimír Kvarda Projektový tým a zodpovědnosti Krajský úřad Vysočina
cíl prezentace Organizace projektového týmu Zodpovědnosti jednotlivých rolí Složení projektového týmu Pravidla termínů, vedení a zapisování schůzek Harmonogram
Informační systém Technologie Lidé Procesy
Rizikové faktory Cíle projektu nejsou (přesně) definované Cíle nejsou stejně chápány Nelze hodnotit postup projektu Nejsou jasně definovány priority
Rizikové faktory Nejsou jasně stanoveny kompetence a pravidla komunikace Projekt je příliš rozsáhlý Projektový tým neví, co dělat Projektový tým neví, jak to udělat atd.
Definice projektu Účel a cíle projektu Předpoklady, počáteční a cílový stav Výstupy projektu Rozsah projektu Způsob implementace systému Plán projektu Vazba na jiné projekty Organizace, role a zodpovědnost Způsob práce na projektu
Struktura projektového týmu Řídící výbor Vedení projektu Administrátor projektu Člen 1 - garant projektu Člen Technický / Realizační tým Garant projektu Tým změnového řízení Tým kontroly kvality Realizační tým dodavatele Realizační tým zákazníka
Struktura schůzek Schůzky řídícího výboru (ŘV) –Pro zásadní akceptační testy –Pro změnová řízení –Operativně pro řešení nenadálých událostí neřešitelných VP –Pro ukončení projektu Schůzky vedení projektu –Pravidelně každý týden –Akceptační testy –Po jednání ŘV –Schůzky potvrzované min. dva dny předem Jednání realizačních týmů –Operativně dle potřeby –Plánované minimálně 3 pracovní dny dopředu –Svolávají VP - čas, téma, příprava,účastníci
Řídící výbor Řídící výbor je grémium, vytvořené na období trvání projektu. Tvoří jej členové vrcholového vedení zákazníka i dodavatele. Schází se na pravidelných schůzkách, kde jej vedení projektu informuje o stavu a průběhu prací na projektu.
Garant projektu Garant projektu je člen vrcholového vedení klienta, který celý projekt implementace systému iniciuje a v počátečních etapách, kdy se projekt zajišťuje a plánuje, jej také zaštiťuje.
Řídící výbor
Schůzka ŘV Zhodnocení stavu celého projektu Kontrola dle plánu projektu Identifikace a řešení rizikových oblastí Identifikace a řešení změn Plán dalších aktivit Eskalace cílů a usnesení na VP Odsouhlasený zápis
Vedení projektu Vedení projektu: –vedoucí projektu zákazníka –vedoucí projektu dodavatele –administrátor projektu Hlavním úkolem vedoucího projektu dodavatele je především každodenní metodická pomoc vedoucímu projektu zákazníka.
Vedení projektu
Průběh schůzek VP Program Kontrola uložených úkolů, harmonogramu projektu Projednání daných témat, … Definice rozhodnutí Uložení úkolů a opatření na další období –Termín –Odpovědná osoba Termín a téma příštího jednání Oboustranně odsouhlasený zápis
Vedoucí projektu - úloha zpracovávat a udržovat plán projektu přidělovat zdroje jednotlivým úkolům plánovat rozpočet projektu a kontrolovat dodržování jeho čerpání řídit a kontrolovat všechny činnosti, týkající se projektu provádět změnová řízení zajišťovat, aby byly všechny úkoly správně rozděleny a pochopeny organizovat a sledovat všechna školení a cvičení informovat Řídící výbor o průběhu a stavu projektu formulovat požadavky na modifikace a rozšíření systému koordinovat práci na všech výstupech, vznikajících během projektu
Realizační týmy
Kontakty na členy projektového týmu
Harmonogram
Dotazy 13.listopadu 2002