1. Co upravuje?  Předpoklady pro výkon PP  Pracovní dobu PP  Další vzdělávání  Kariérní systém Na koho se vztahuje?  PP škol a ŠZ zapsaných v rejstříku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Způsobilost k výkonu povolání
Advertisements

Kurz pro výchovné poradce Právní rámec výkonu poradenské činnosti
Strukturované učení PROJEKT EU
Mgr. Věra Michalová manažerka kurzů CCV PF UJEP
Specializační vzdělávací program
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství Právní předpisy upravující činnosti zdravotnických a pedagogických pracovníků.
Výchovní poradci Brno 7. a 8. dubna 2010.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Teleworking Projekt Cristal. 3 základní okruhy problému  Jak postavit pracovní smlouvu  Rozvržení pracovní doby  Odpovědnostní vztahy.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Legislativa a ICT STRUČNÝ PŘEHLED PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ neboli právní východiska pro ICTK.
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
Nabídka základním školám MSK v roce 2006 Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace.
STANDARD STUDIA k výkonu specializovaných činností Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Implementace flexicurity v ČR Projekt "Implementace přístupů k flexicurity v malých a středních podnicích (MSP) v podmínkách ČR s využitím zahraniční spolupráce",
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Vzdělávací institut Středočeského kraje Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků V Kolonii 1804, Nymburk visk.cz.
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Vzdělávání sociálních pracovníků
Organizace s celostátní působností v oblasti dalšího vzdělávaní pedagogických pracovníků a.Plnění priorit vzdělávací politiky státu b.Reakce na aktuální.
PLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Financování regionálního školství
Odměňování pedagogických pracovníků
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management P4P4 Vyhláška č. 48/ 2005 o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Právní postavení zaměstnanců v institucích EU Referát na konferenci „ČR po rozšíření EU – personálně informatické souvislosti a dopady“ 13. – 14. září.
ASPŠ Novela zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Úřad práce České republiky Krajská pobočka v Ústí nad Labem Dvořákova 1609/18 Ústí nad Labem-centrum Ústí nad Labem
Národní institut pro další vzdělávání Příspěvková organizace přímo řízená MŠMT Působnost v celé České republice Státní garance DVPP.
Pracovní porada krajských školských koordinátorů prevence, metodiků prevence a MŠMT.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
Mgr. Věra Michalová manažerka kurzů CCV PF UJEP 2015
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem Mgr. Věra Michalová manažerka kurzů CCV PF UJEP 2016.
Další vzdělávání v sociálních službách Potřeba nebo netřeba?
1 Novela zákona o pedagogických pracovnících. 2 Hlavní cíle změn Zvýšit prostupnost kvalifikací pro jednotlivé druhy a stupně škol Zrušení některých zbytečných.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Odpovědnost za škodu ve.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 25. – 26. září 2014.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
MŠMT červen Základní údaje o projektu Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Prioritní osy 4a Systémový rámec celoživotního.
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
Kariérní systém v procesu legislativních změn
Porada s řediteli škol a školských zařízení
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Právní aspekty výkonu Fyzioterapie
PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI
Liberecký inspektorát ČŠI
Normativní financování vztahy a souvislosti
PHmax ve středním vzdělávání
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Právo, Účetnictví, Webový design a grafika, Ekonomika a mezinárodní obchod, PÍSEMNÁ A ELEKTR. KOMUNIKACE, Reklamní a marketingová komunikace, Právo Evropské.
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Podpora výchovných poradců 2018
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Transkript prezentace:

1

Co upravuje?  Předpoklady pro výkon PP  Pracovní dobu PP  Další vzdělávání  Kariérní systém Na koho se vztahuje?  PP škol a ŠZ zapsaných v rejstříku Š,ŠZ 2

 Učitel  pedagog v zařízení DVPP  Vychovatel  speciální pedagog  psycholog  pedagog volného času  asistent pedagoga  trenér  vedoucí PP Kdo je PP?  Vykonává přímou pedagogickou činnost  Je zaměstnancem 3

 Je plně způsobilý k právním úkonům  Má odbornou kvalifikaci pro přímou ped. činnost  Je bezúhonný  Je zdravotně způsobilý  Prokázal znalost ČJ není-li stanoveno jinak 4

 Učitel prvního stupně ZŠ  Učitel druhého stupně ZŠ  Učitel všeobecně vzdělávacích předmětů SŠ  Učitel odborných předmětů SŠ  Učitel praktického vyučování  Učitel odborného výcviku 5

 Přímá pedagogická činnost  Práce související s přímou pedagogickou činností  Povinnost být na pracovišti v době:  stanovené rozvrhem jeho přímé pedag. činnosti  stanovené rozvrhem jeho dohledu nad žáky  zastupování jiného ped. pracovníka  v případech, které stanoví v souladu se ZP zaměstnavatel 6

 Nárok na školní rok, náhrada platu  Krácení  Rozhoduje ředitel  Pouze v době, kdy tomu nebrání vážné provozní důvody (přímá výuka je chápána jako vážný provozní důvod)  Nevyčerpané zaniká 7

 Vykonává v pracovní době, kterou si sám rozvrhuje  Na místě, které si sám určí  Náklady se nepovažují za náklady vzniklé v souvislosti s výkonem práce, hradí si je zaměstnanec, není-li stanoveno jinak 8

 Týdenní rozsah stanoví ŘŠ na období šk. vyučování, příp. pololetí  Státní školy – prováděcí právní předpis, „kratší úvazky“  NÚH – ŘŠ může nejvýše 4 hodiny nařídit, ostatní dohodnout – nelze u PP s kratší prac. dobou!  Příplatek za NÚH - nárok 9

 DVPP – definováno v ZPP – musí být akreditováno MŠMT jako DVPP  DVPP  Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů  Studium ke splnění dalších kvalifikačních předpokladů  Studium k prohlubování odborné kvalifikace 10

 Studium pro vedoucí PP – tzv. FS II (nepovinné)  Studium pro výchovné poradce  Studium k výkonu specializ. činností:  Koordinace v oblasti ICT  Tvorba a následná koordinace ŠVP  Prevence soc. patolog. jevů  EVVO  Prostorová orientace zrakově postižených 11

 Kariérní stupeň  Popis činnosíi, odborná kvalifikace, další kvalifikační předpoklady, systém hodnocení  Zařazení PP do vyššího kariérního stupně je dáno:  Výkonem činností  Specializovaných nebo metodických,…  Řídících  Plněním odborné kvalifikace, též u činností stanovených MŠMT také plněním dalších kvalifikačních předpokladů (ped. praxe, osvědčení) 12

 Činnost PP může vykonávat fyz. osoba při neplnění kvalifikačních předpokladů:  K 1. lednu 2005 dosáhla 50 let věku a dlouhodobým výkonem přímé ped. činnosti na konkrétním druhu nebo typu školy prokázali schopnost výkonu požadované činnosti - nejméně 15 let(rozhoduje o „prominutí“ ředitel, není automatické)  Do konce roku 2014 zahájí studium, kterým odbornou kvalifikaci získá 13