Bakalář přírodních věd 6 semestrů Bakalář technických věd 8 semestrů Inteligentní budovy Provoz jaderných energet. zařízení Master of Automotive Engineerig Průmyslový design Strojírenství 6 semestrů A/B Navazující magisterské studium 4 semestry PŘIJÍMACÍZKOUŠKY Zájemci mimo FS Zájemci mimo FS Vyrovnávací CŽV Společný 1. ročník – vyučovaný na úrovni A i B Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě Vyrovnávací CŽV
Výroba a ekonomika ve strojírenství obory:Technologie, materiály a ekonomika strojírenství (do budoucna možnost doplnění o další 3-leté obory) Teoretický základ strojního inženýrství bezoborové studium (myšleno jako vstupní program pro navazující magisterské studium) Schváleno AK MŠMT ČR IX/2009 Výroba a ekonomika ve strojírenství obory:Technologie, materiály a ekonomika strojírenství (do budoucna možnost doplnění o další 3-leté obory) Teoretický základ strojního inženýrství bezoborové studium (myšleno jako vstupní program pro navazující magisterské studium) Schváleno AK MŠMT ČR IX/2009
„Bakalář technických věd“ obory:Technika životního prostředí Informační a automatizační technika Konstruktér a výpočtář Energeticka a procesní technika Neschváleno AK MŠMT ČR VI/2009 (proběhne „dohadovací“ řízení) „Bakalář technických věd“ obory:Technika životního prostředí Informační a automatizační technika Konstruktér a výpočtář Energeticka a procesní technika Neschváleno AK MŠMT ČR VI/2009 (proběhne „dohadovací“ řízení)
Strojní inženýrství dělení na základní 3 až 4 obory, které se v případě dostatečného zájmu studentů budou dále větvit na obvyklé strojírenské obory Připravováno k akreditaci Strojní inženýrství dělení na základní 3 až 4 obory, které se v případě dostatečného zájmu studentů budou dále větvit na obvyklé strojírenské obory Připravováno k akreditaci
Okrajové podmínky: Existence mnoha „strojních“ VŠ
Okrajové podmínky: Existence mnoha „strojních“ VŠ Snížení počtu dětí Existence mnoha „strojních“ VŠ Snížení počtu dětí Zdroj: ČSÚ 2015/16
Okrajové podmínky: 2001 bylo 9% 2008 je 15% populace vysokoškoláků (OECD 33%) Aktualizace koncepce reformy vysokého školství, MŠMT, asi 18% populace 2006 asi 35% populace 2010 až 42% populace 2015 až 50% populace % 35% 50% 42% Existence mnoha „strojních“ VŠ Snížení počtu dětí Zvýšení procenta vysokoškoláků Existence mnoha „strojních“ VŠ Snížení počtu dětí Zvýšení procenta vysokoškoláků IQ
Okrajové podmínky: Existence mnoha „strojních“ VŠ Snížení počtu dětí Zvýšení procenta vysokoškoláků Klesající počty studentů na technických vysokých školách Existence mnoha „strojních“ VŠ Snížení počtu dětí Zvýšení procenta vysokoškoláků Klesající počty studentů na technických vysokých školách rok
Délka studia: 5 resp. 5,5 roku trvající magistr 4 roky trvající bakalář 2 roky trvající navazující magistr 5 resp. 5,5 roku trvající magistr 4 roky trvající bakalář 2 roky trvající navazující magistr 6. r. 5. r. 4. r. 3. r. 2. r. 1. r. cca 350 absolventů cca 250 absolventů cca 200 absolventů
Délka studia: 5 resp. 5,5 roku trvající magistr 4 roky trvající bakalář 2 roky trvající navazující magistr zkrácení bakaláře na 3 roky 5 resp. 5,5 roku trvající magistr 4 roky trvající bakalář 2 roky trvající navazující magistr zkrácení bakaláře na 3 roky 6. r. 5. r. 4. r. 3. r. 2. r. 1. r. cca 200 absolventů B B TMES 200 až 400 studentů
Délka studia: 5 resp. 5,5 roku trvající magistr 4 roky trvající bakalář 2 roky trvající navazující magistr zkrácení bakaláře na 3 roky 5 resp. 5,5 roku trvající magistr 4 roky trvající bakalář 2 roky trvající navazující magistr zkrácení bakaláře na 3 roky 6. r. 5. r. 4. r. 3. r. 2. r. 1. r. cca 200 absolventů B B 3-leté obory TMES,... obory dle ČKAIT 4-leté obory TŽP, EPT, IAT,... TMES
Profil absolventa: základní bod tvorby oboru musí odpovídat aktuálnímu stavu musí odpovídat možnostem musí odpovídat požadavkům musí korespondovat s ostatními základní bod tvorby oboru musí odpovídat aktuálnímu stavu musí odpovídat možnostem musí odpovídat požadavkům musí korespondovat s ostatními Návrh předmětů: vychází z profilu absolventa předměty teoretického základu - vycházejí z úrovně předchozích znalostí předměty oborové - vycházejí z úrovně předchozích znalostí - vycházejí z konkrétního stavu poznání - vycházejí z požadavků praxe - vycházejí z personálních možností vychází z profilu absolventa předměty teoretického základu - vycházejí z úrovně předchozích znalostí předměty oborové - vycházejí z úrovně předchozích znalostí - vycházejí z konkrétního stavu poznání - vycházejí z požadavků praxe - vycházejí z personálních možností