Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vektorová grafika Říjen Ing. J. Šanovec.
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Počítačová grafika.
Rastrová a vektorová grafika
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Vývoj počítačové grafiky
Grafika Rastrová X Vektorová.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Vývoj počítačové grafiky
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Počítačová grafika, prezentace
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf08
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Počítačová grafika.
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Počítačové zobrazování. Vektor Křivky Malá velikost souboru Při zvětšení zůstává kvalita.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Lotus NotesJiří Beran Počítačová grafika. Lotus NotesJiří Beran Základní dělení počítačové grafiky: 1) Vektorová grafika – obrázek bereme jako množinu.
GRAFIKA.
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 1.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VEKTOROVÁ GRAFIKA Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky,
Počítačová grafika a prezentace
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
GRAFIKA úvod.
Počítačová grafika.
Vektorová grafika.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Bitmapová (rastrová) grafika
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafické programy - opakování
Základní pojmy z počítačové grafiky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
GRAFIKA.
Převod objektů mezi formáty
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková organizace. Materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK 1.5 – EU peníze středním školám, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ září 2012VY_32_INOVACE_160101_Uvod_do_pocitacove_grafiky_DUM

prudký vývoj od 70. let 20. století (Historie počítačů)Historie počítačů CAD (Computer Aided Design and Manufacturing ) dnes zasahuje do mnoha oblastí ( zpracování textu, obrázků, fotografií, videa, tvorba animací, filmových triků) navrhování čehokoliv - návrhy, projekty a konstrukce nových výrobků.

Oblast DTP (Desk Top Publishing ) - zahrnuje programy určené pro grafické zpracování novin, časopisů a knih. DTP je zvlášť náročné na kvalitu výstupu grafické informace. grafika na internetu modelování virtuální reality simulace reálných dějů atd.

Dělení je podle prostoru, ve kterém pracujeme. 2D grafiku – grafiku zpracovávanou ve dvourozměrném prostředí, která slouží pro kreslení obrázků, k úpravám fotografií, pro tvorbu jednoduchých animací a www stránek. 3D grafiku – grafiku, která slouží k modelování a vytváření prostoru s mnohem složitějšími animacemi.

Vektorová – tvořena křivkami Rastrová – tvořena body (pixely)

Vektorová grafika popisuje obrázky pomocí čar a křivek, které se nazývají vektory. Vektory mimo jiné obsahují také informace o barvě a pozici. Když vektorovou grafiku editujete, měníte vlastnosti čar a křivek, které popisují její tvar. Vektorová grafika je nezávislá na rozlišení.

Dva kotevní body – určují počátek křivky Dva kontrolní body – určují zakřivení křivky Francouzský matematik a konstruktér Pierr Béziere vyvinul matematickou metodu, jíž byl schopen popsat libovolný úsek křivky pouze za pomoci čtyř bodů. Stačí tak znát dva krajní tzv. kotevní body, jež definují danou úsečku, a dva tzv. kontrolní body určující vlastní tvar křivky. Spojnice mezi kontrolním a kotevním bodem je vlastně tečnou k výsledné křivce.

Obr.4 – rastrový objekt RASTR / BITMAPA (MNOOOOHEM MENŠÍ) PIXEL = 1 ČTVEREČEK RASTRU Na mřížku (rastr) jsou umístěny body (pixely) dané barvy

Hustota mřížky je dána veličinou ROZLIŠENÍ (resolution)= kolik pixelů se vejde do délkové jednotky. Hodnoty se udávají v DPI (dots per inch) - body na palec = bodů na 1 palec = 2,54 cm = 25,4 mm.

Rastrová grafika je ideální na popis velkého množství odstínů. Takový obrázek nabývá na velikosti řádově v megabytech. Proto se vyvinuly kompresní metody. Asi nejznámější je JPEG metoda. Komprese spočívá v tom, že oblasti obrázku s podobnými barevnými nebo jasovými hodnotami se spojí v celek. základní velikost úložného prostoru, který je nutný pro uchování rastrového obrázku, je přímo úměrná počtu pixelů a přesnosti uložení barvy každého pixelu. Čím vyšší hodnota dpi, tím jemnější obraz, ale tím také vyšší nároky na paměť.

Nevýhody: fixní množství zpracovávaných bodů (rozlišení), transformace vždy způsobuje zkreslení obrazu, zobrazení na monitoru, záleží na parametrech zobrazovací techniky / tiskárny.

TRASOVÁNÍ Ano je třeba najít v obrázku objekty stejné barvy, které lze popsat křivkou.

ANTIALISING = Jedná se o potlačení vjemu zubatosti šikmých a oblých hran rastrové grafiky. Dosahuje se přiřazením přechodových odstínů obrysovým pixelům tak, aby lépe splývaly s pozadím.

Rastrový editor Vektorový editor IrfanView Adobe Photoshop Zoner PhotoStudio Corel Photo Paint Paint Shop Pro GIMP Open Office Draw Corel Draw Zoner Callisto Adobe Illustrator Inkscape Xara Xtreme

SOFTWARE: Křížovka vytvořena ve freewarovém programu HOT POTATOES. Dostupné z: Pro vytvoření DUM byl použit Microsoft PowerPoint 2010