Gymnázium prof. Jana Patočky Jindřišská 36 110 00 Praha 1 „Praha & EU: Investujeme do vaší.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pro začátek něco lehčího
Advertisements

MS ACCESS - DOTAZY DATABÁZOVÉ SYSTÉMY.
Programování v C jazyku - SEMINÁŘ
Počítače a programování 1 Přednáška 13 Jiří Šebesta.
Programování 2 Cvičení 5.
1 Vnitřní řazení s využitím dynamických struktur Tvorba spojového seznamu je vcelku triviální záležitostí: a)Vytvořím prázdný seznam příkazem LIST:=nil.
Visual Basic POLE. 2 POLE Pole - je řada prvků označených indexem Například: řada čísel, které spolu nějak souvisejí řada známek jednoho studenta řada.
DATOVÝ TYP POLE.
Strukturované datové typy
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá pole řetězec debugr.
PHP PHP – základy syntaxe (část 1) - 03 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Standardní knihovní funkce pro práci se soubory 13 Verze
Jednoduché datové typy
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - dotazy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Operátory (2. část) 4 Verze
Excel – vzorce.
C# - pointery Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jemný úvod do MATLABu © Leonard Walletzký, ESF MU, 2000.
PHP PHP – základy syntaxe (část 2) - 04 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
DEKLARACE PROMĚNNÝCH A KONSTANT
Současný svět Projekt č. CZ /3. 1
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Ukazatele a pole 10 Verze
Proměnné v PHP Každý programovací jazyk pracuje s nějakými hodnotami. To, do čeho se tyto hodnoty ukládají, se nazývá proměnné. Každý programovací jazyk.
Cvičení.
Proměnná typu "pole" Mezi proměnné typu "pole" patří všechny superglobální proměnné. Mezi proměnné typu "pole" patří všechny superglobální proměnné. To.
VISUAL BASIC PRALG.
Obsah: Výpočty Vzorce, Funkce
Odkaz (reference)‏ Skalární proměnná, která obsahuje adresu jiné proměnné Adresa je místo v paměti počítače, kam se ukládají data. Odkaz je skalární proměnná,
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Práce se šablonami v MS Word 2007
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_06.
10. Dynamické proměnné Dynamická proměnná se nezavádí deklarací proměnných, ale vzniká za běhu programu provedením speciálního příkazu. Nemá přidělen žádný.
PHP Vytváření formuláře.
Jak sestavit referát „Kuchařka“ pro žáky.
Gymnázium prof. Jana Patočky Jindřišská Praha 1 „Praha & EU: Investujeme do vaší.
Ukazatele BI-PA1 Programování a algoritmizace 1, ZS Katedra teoretické informatiky © Miroslav Balík Fakulta informačních technologií České vysoké.
Shrnutí Chceme–li připojit PC k Internetu musíme: 1.Zadat adresu DNS serveru (začne pracovat převod IP adresa  symbolické jméno), prakticky začne fungovat.
Spojování řetězců Spojování řetězců Pro spojování řetězců se používá operátor Pro spojování řetězců se používá operátor. (tečka). V jiných jazycích se.
Práce s řetězci Řetězec je libovolný text nebo libovolná skupina znaků. Řetězec se také označuje jako string. Činnosti prováděné s řetězci: Počítání znaků.
STRING A UKAZATELE. Co to je řetězec? Řetězec v Javě je samostatný objekt. Je konstantní, co znamená, že jednou vytvořený řetězec nelze změnit. Chceme-li.
Počítače a programování 1 7.přednáška. Základy Pole ve třídách a metodách Pole Arrays.
ABSOLUTNÍ HODNOTAmotivace Co znamenají zápisy: AB úsečka AB  AB  délka (velikost) délka (velikost) úsečky AB vzdálenost bodu A od bodu B Absolutní hodnotu.
OSNOVA: a) Ukazatel b) Pole a ukazatel c) Pole ukazatelů d) Příklady Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače a programování 1 pro.
Ukazatele, řetězce Přednáška č. 3. Ukazatele  Ukazatel (pointer) – typ o velikosti 4 bajty (v 32bit. systémech) pro uložení adresy objektu na který ukazuje.
ZÁKLADNÍ POJMY. ZDROJOVÝ TEXT PROGRAMU Tvoří: klíčová slova komentáře identifikátory.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
Podprogramy (subroutines) Pojmenované kousky programu, které –tvoří logicky ucelené části –se v programu opakují Jsou zapsány na jednom místě a v případě.
IB111 Práce se soubory Správa paměti. Práce se soubory v Pythonu Soubor musíme „otevřít“ Poté s ním pracujeme –Čteme a/nebo zapisujeme Nakonec musíme.
Úvod do programování2 Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák Web: xjv.webnode.cz.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Programování KONSTANTY, ČTENÍ PO JEDNOM ZNAKU GETCHAR() FORMÁTOVANÝ VÝSTUP POMOCÍ PRINTF, VÝVOJOVÉ DIAGRAMY, CYKLY.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Datové typy a operátory Základní programové.
Programování OPERÁTOR SIZEOF, FUNKCE, POLE JAKO PARAMETRY FUNKCÍ ERIK KRÁL.
Kartézský součin Binární relace
Programování ENUM, SWITCH,pole jednorozměrná a vícerozměrná, deklarace, inicializace, kopírování, porovnání Erik Král.
Definiční obor a obor hodnot
C# konzole – Vstup a výstup
Inf Tabulkový procesor
Vzorové řešení zápočtového testu
Programování v jazyce C++
Funkce výstupu (2) Funkce printf: deklarována v: stdio.h
Řetězce (24) Funkce strchr: deklarována v: string.h
Dynamické proměnné (1) Proměnné, jejichž počet a (nebo) velikost pa-měti využívané těmito proměnnými se v prů-běhu programu mění Dynamické proměnné lze.
Oblast platnosti identifikátoru (1)
Typ pole (1) Proměnná typu pole představuje kolekci proměnných stejného datového typu, které mohou být označovány společným jménem (identifikátorem) Pole.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Typ ukazatel (1) Proměnné typu ukazatel (pointer) uchovávají paměťovou adresu Hodnota ukazatele říká, kde (na jaké adrese) se v paměti nachází nějaký objekt.
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Transkript prezentace:

Gymnázium prof. Jana Patočky Jindřišská Praha „Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti“

Jazyk C Pointery (ukazatelé) Pravidlo: identifikátor proměnné typu pointer bude vždy začínat na p_ a pokračovat jménem proměnné, na kterou ukazuje (abychom se v tom ještě někdy vyznali) hodnota: 25 symbolická adresa: p_i absolutní adresa: 87 hodnota: 18 symbolická adresa: *p_i absolutní adresa: 25 Základní operátory pro práci s pointery: & - referenční operátor * - dereferenční operátor Obrázek znamená toto: „na adrese p_i (87) je uložena informace, kde hledat něco dalšího: na adrese 25, kde je uloženo číslo 18“ Pokud se tímto způsobem budete chtít rovnou podívat, kam ukazuje pointer, napíšete *p_i. To znamená: „chci vidět to, co je uloženo na adrese, která je hodnotou pointeru p_i“

Jazyk C Pointery (ukazatelé) Je zadáno: int *p_i, i ; /* tzn. obsahem pointeru p_i je adresa proměnné i */ jak to lze naplnit: buď:přímo při definici: int i, *p_i = &i ; /* *p_i zde není dereference, ale definice typu pointer */ nebo nadvakrát: int i, *p_i ; p_i = &i ;

Jazyk C Pointery (ukazatelé) Pointer je možno naplnit vlastním přiřazením. Například: p_i = k+1 ; To ale vyžaduje už hodně hlubokou znalost problematiky, v praxi se to moc nepoužívá a pro osoby bez dokonalé znalosti problematiky nedoporučuje. Obvykle se hodnota (alespoň výchozí) pointeru získá referencí z existující proměnné: int i, *p_i ; p_i=&i ; Pak je možno pointer číselně modifikovat: int pole[10], *p_pole ; p_pole=&pole[0] ; Pak * p_pole+3 je totéž jako pole[3] Příklad: pointer_pole.c

Jazyk C Pointery (ukazatelé) Při definici je nutno dbát na to, aby pointer byl stejného typu jako proměnná, na kterou odkazuje. Jen tak je možno pointery správně modifikovat. Příklad 1: pointer odkazuje na první prvek pole typu int: int i, pole[10], *p_pole ; p_pole=&pole[0] ; Příklad 2: pointer odkazuje na začátek znakového řetězce: char pole[10], *p_pole ; p_pole=&pole[0] ; Ukázka v programu: pointer_char.c