Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_ L
Metody výzkumu Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad jednotlivých metod marketingového výzkumu a v praktickém příkladu přiřazení vhodné metody výzkumu ke konkrétnímu problému Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka
Fáze marketingového výzkumu
Stanovení metody výzkumu předběžný výzkum (pokud je cíl formulován příliš široce, pokud chceme získat větší znalosti o problematice) moderovaná diskuze popisný výzkum (je nejpoužívanější) dotazování (anketa) pozorování kauzální výzkum (pokud chceme zjistit příčiny a následky) experiment
Stanovení metody výzkumu – úkol Přiřaďte k danému problému vhodnou metodu výzkumu (k 1 problému je možno přiřadit i více metod) Zjištění počtu aut, které projedou křižovatkou za jeden den Zjištění spokojenosti zákazníků s novým pracím práškem Zjištění, za jakou cenu je většina zákazníků ochotna koupit určité zboží pozorování moderovaná diskuze dotazování experiment
Stanovení metody výzkumu – řešení Přiřaďte k danému problému vhodnou metodu výzkumu (k 1 problému je možno přiřadit i více metod) Zjištění počtu aut, které projedou křižovatkou za jeden den Zjištění spokojenosti zákazníků s novým pracím práškem Zjištění, za jakou cenu je většina zákazníků ochotna koupit určité zboží pozorování moderovaná diskuze dotazování experiment
Zdroje Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 obrázky – kliparty sady Microsoft Office