Autor: Mgr. Jana Pavlůsková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Advertisements

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
POZNÁMKY ve formátu PDF
GEOMETRICKÉ TVARY A JEJICH VELIKOST
Nepravidelné mnohoúhelníky
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Planimetrie - mnohoúhelník
ČTVEREC, OBDÉLNÍK A JEJICH OBVOD A OBSAH pro 5. ročník
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Rovinné útvary.
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
Rovinné geometrické útvary
POZNÁMKY ve formátu PDF
6_Geometrické obrazce Mnohoúhelník Lomená čára: Uzavřená lomená čára:
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Konstrukce mnohoúhelníku
Čtyřúhelníky.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Obsahy základních obrazců
VY_32_INOVACE_M.2.10_Geometrické tvary-prezentace
Rovnoběžníky VY_32_INOVACE_29
IV/ Obvody a obsahy geometrických obrazců
Autor výukového materiálu:
Úhly – grafické přenášení
ÚHLOPŘÍČKY ČTVERCE A OBDÉLNÍKA
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Obvody základních obrazců
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ KONSTRUKCE
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Konstrukce mnohoúhelníku
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_37_Čtverec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Základní geometrické rovinné útvary 3 - úhly.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_33  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Druhy a dvojice úhlů Konvexní, nekonvexní, ostrý, tupý, pravý, přímý, plný Vedlejší, vrcholové, souhlasné, střídavé VY_42_INOVACE_09_02.
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Základní konstrukce Osa úhlu.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
VY_32_INOVACE_05– Rovinné útvary, 2. ročník
VY_32_INOVACE_M6.11 Autor: Mgr. Jaroslav Korb
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Základní konstrukce Osa úhlu.
Matematika a její aplikace
Konstrukce mnohoúhelníku
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Geometrie v rovině a v prostoru Téma: Mnohoúhelníky Anotace: Definice mnohoúhelníku, konstrukce některých pravidelných mnohoúhelníků, určování obsahu.

Mnohoúhelníky

Na kterém obrázku je lomená čára. Které z lomených čar jsou uzavřené Na kterém obrázku je lomená čára? Které z lomených čar jsou uzavřené? Najdi mnohoúhelník.

Mnohoúhelník je část roviny ohraničená lomenou čárou. Mnohoúhelník je tedy PLOCHA! Mluvíme-li o n-úhelníku, jakých hodnot může nabývat n? Dokážeš určit, kolik nekonvexních úhlů může mít 5, 6, 7, …úhelník?

Pravidelný mnohoúhelník - má všechny strany stejně dlouhé má všechny vnitřní úhly stejně velké Které pravidelné n-úhelníky umíš sestrojit?

Konstrukce pravidelného šestiúhelníku

Určete obsahy mnohoúhelníků. Jak budete postupovat?

Procvičování Kolik úhlopříček má konvexní n-úhelník pro n = 3, 4, 5, 6, …? Rozdělte obdélník dvěma přímkami na dva trojúhelníky a dva pětiúhelníky.