CZ.04.3.07/4.2.01.1/0051 Regionální centrum pro podporu výuky a výzkumu v oblasti medicínských obrazových a klinických dat Žadatel FTNsP, MU Brno, DCB,Tatramed.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
Advertisements

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Projekt č Dlouhán Michal Šperling Vedoucí projektu PROJEKT Č. 10 – DLOUHÁN DLOUHODOBÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM „ŘÍZENÍ ŽIVOTNÍHO CYKLU VÝVOJE SOFTWARE.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
CZ / / Interaktivní portál pro řízení a sdílení znalostí Česká zemědělská univerzita v Praze ČMA, AMSP, ICN, Epax Ludmila Dömeová,
Projekty prohlubování vzdělávání lékařů a nelékařů Konference „Podpora vzdělávání zdravotnických pracovníků z fondů Evropské unie“ Hotel ILF
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
CZ / /0390 Posílení role Odborového svazu KOVO při zvyšování adaptability jeho členů Příjemce dotace: OBSLUŽNÁ SPOLEČNOST,a.s. Partner: Odborový.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
CZ / Podpora konkurenceschopnosti a adaptability MSP prostřednictvím systematického modulového vzdělávání a poradenství Středisko služeb.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.2
Přínosy projektu „Vybudování jádra a realizace systému vzdělávání pro Středisko informací a vzdělávání v elektronickém zdravotnictví“ CZ.2.17 /
CZ / /0048 Centrum pro transfer technologií Technologické centrum AV ČR SSŠ AV ČR, VŠE, VŠCHT, ÚPV, ZeNTIVA, a.s., ČKD Nové Energo, a.s.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Konference Inovace ve vzdělávání a vzdělávání o inovacích Praha, 6. prosince 2007 CZ / /0001 Optimalizce plánování letů ESF – JPD 3 Grantové.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
CITT Praha – Akademie kosmických technologií oblast Galileo, GMES
CZ / /0397 SPECIALIZOVANÉ PORADENSKÉ A INFORMAČNÍ CENTRUM PODPORUJÍCÍ ZAVÁDĚNÍ ICT DO PRAXE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ.
Zvyšování znalostí v oblasti nových diagnostických metod a biotechnologií Konference Inovace ve vzdělávání – vzdělávání o inovacích Praha, 6. prosince.
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
Projekt CZ / /0052 Komplexní program Univerzity Karlovy v Praze pro vzdělávání v řízení přenosu znalostí a výchovu v inovačním podnikání.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
CZ / /0007 Pražské centrum transferu znalostí při ČVUT ČVUT v Praze, Fakulta elektrotechnická Partner: Česká společnost pro kybernetiku a.
CZ / /0045 Centrum podpory talentů České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Agentura VEREMA, RLC, SofCon, WAGO, BAEL.
Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR Číslo projektu – CZ /0024 Zřízení vzdělávacího střediska zařazeného do sítě Science.
Podpora rozběhu inovačně orientovaných podnikatelských aktivit, podpora inovací Podpora rozběhu inovačně orientovaných podnikatelských aktivit, podpora.
Projekt SROP 3.3 – „Posílení kapacity místních a regionálních orgánů při plánování a realizaci programů v Karlovarském kraji“ Pedagogické a vzdělávací.
0385 – Poradenské centrum pro podporu implementace opensource software Institut pro informační společnost, o.s. Lukáš Ligas,
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Společné zařízení Centra pro otázky životního prostředí UK, Fakulty humanitních studií UK, Fakulty sociálních.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
CZ / /0022 – Lidské zdroje a inovativní postupy pro dentální implantologickou praxi LASAK, spol. s r.o., 1.LF UK, VŠCHT Kontakt: Jan Riedl,
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
CZ / /0012 Zavedení nových technologií a postupů do praxe Milan Havel ČVUT, SZZPLS Milan Havel, tel
1 Ing. Krajíček Jan Jak dál v zapojení odborníků z praxe Jak dál v zapojení odborníků z praxe Mezinárodní odborný seminář PRAXE A.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Kvalita v českém zdravotnictví
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Pražské analytické centrum inovací CZ / /0002 Kontaktní osoba Karel Volka ESF – JPD 3 Grantové.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
CZ / /0395 EuroChamber Praha Žadatel:Hospodářská komora hlavního města Prahy Partner: ČBL Komora Kontaktní osoba: Jan Hauser, tel:
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Multimediální podpora výuky klinických oborů RITM a MEFANET: Přehled aktivit a návrh meziuniverzitní spolupráce při vytváření vzdělávací sítě lékařských.
Změny na trhu práce?.
ESF – JPD3 Grantové schéma 4
Transkript prezentace:

CZ / /0051 Regionální centrum pro podporu výuky a výzkumu v oblasti medicínských obrazových a klinických dat Žadatel FTNsP, MU Brno, DCB,Tatramed Ing. Otto Dostál, CSc., LOGO zadatele Male ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.2 Spolupráce výzkumných a vývojových pracovišť s podnikatelskou sférou, podpora inovací

2 1 Zdůvodnění projektu Databáze digitálních medicínských obrazových dat jednotlivých zdravotnických zařízení již existují, avšak pro výuku a výzkum se v současnosti využívají v minimálním rozsahu. Odstraněním bariéry, kterou v současnosti představují identifikační údaje pacienta, přidáním možnosti kontinuálního sledování nemoci pacienta i v případě léčby v různých zdravotnických zařízeních, skýtají tyto databáze, zpřístupněné prostřednictvím dostupného portálu využívajícího možností současných technologií, obrovský potenciál využití pro výuku a výzkum a následně pro zkvalitnění léčby a snížení nákladů díky rychlé dostupnosti potřebných informací a odstranění duplicitních vyšetření. Základní vrstva řešení vybudovaná na technologii PACS bude obsahovat strukturovanou databázi anonymizovaných obrazových studií. Každá obrazová studie bude muset být v okamžiku vkládání do výukové databáze opatřena vhodnými klíčovými slovy, které umožní její pozdější snadné vyhledávání při tvorbě nadstavbových aplikací. Základní vrstva bude koncipována tak, aby splňovala požadavky kompatibility se systémy pracujícími v reálném provozu. Bude vyvíjena s cílem vytvořit pro studenty prostředí, které se v zásadních aspektech neliší od reálných provozních systému. Při vývoji budou v maximální míre respektovány mezinárodní komunikační standardy tak, aby v budoucnu byla usnadněna spolupráce při obdobných aktivitách. Na základní vrstvu bude navazovat nadstavba (portál) včetně nástroju pro tvorbu:specializovaných výukových programu,problémově orientovaných případových studií (neurochirugický atlas, mamografický atlas, muskuloskeletární atlas, atlasy CNS a lymfatického systému …) s odkazy na relevantní obrazovou informaci. Další částí projektu jsou systémy doplňující k převážně obrazovým informacím PACS další faktografické informace strukturované i nestrukturované, jejichž zdrojem je nemocniční informační systém (NIS) i další zdroje dat různých typů. Tyto informace spolu s obrazovými informacemi podávají ucelený obraz o průběhu nemoci, způsobu a postupu léčby jednotlivého případu a reakci na provedené zákroky, resp. o standardních postupech při léčbě vybrané nemoci.Výstup těchto informací bude realizován prostřednictvím společného portálu. Připravované systémy jsou díky šíři záběru základem pro vybudování bezpapírové nemocnice. Je zřejmé, že výše uvedený rozsah činností se bez intervence veřejných prostředků neobejde.

3 2 Cílové skupiny Záměrem je poskytnout všem cílovým skupinám znalosti, které jim umožní vyrovnat se s problémy při zavádění nových informačních technologií a přispět k jejich konkurenceschopnosti. Zároveň využít znalostí specialistů z FTNsP a prostřednictvím informačních technologií tyto znalosti zprostředkovat širší lékařské veřejnosti. Praktickým lékařům umožnit rychlý přístup k výsledkům odborných vyšetření jejich pacientů ve FTNsP. Pro studenty, doktorandy a mladé vědecké pracovníky vytvořit základ systému celoživotního vzdělávání díky zpřístupnění nejnovějších vědeckých informací, léčebných postupů a technologie umožnit řízený přístup k databázi medicínských obrazových informací pro podporu výzkumných aktivit v této oblasti vytvořit v Praze základ fungujícího systému školicích center, který zajistí zvýšení úrovně výuky a výzkumu v oblasti zpracování medicínské obrazové informace. Cílové skupiny jsou motivovány nutností seznamovat se s moderními přístroji a metodami stanovování diagnóz, léčby, atd Pro jednotlivé skupiny jsou součástí výuky i seznámení se s diagnostickými pracovišti a přístroji, která jsou zdroji dat

4 3 Typy činností Realizace projektu je rozdělena do 6 aktivit a každá z nich do cca 10 subaktivit, které pokrývají následující stěžejní činnosti: příprava technologií – úprava systému PACS,aplikace „Rolap“ a „DMS“, příprava infrastruktury (počítač.učebna, servery..) ankety/dotazníková šetření pro zjištění požadavků cílových skupin příprava školicích podkladů – výběr obrazových informací, doplnění klinických informací, příprava reportů z dat NISu vlastní vzdělávání - bude realizováno formou klasických seminářů i e-learningu v kurzech s náplní: 1.Možnosti digitálního zpracování dat pro potřeby lektorů ve vybraných oblastech 2.Využití digitálního zpracování dat v oblasti onkologie,traumatologie a pneumologie s ohledem na potřeby praktických lékařů 3.Využití digitálního zpracování dat ve vybraných oblastech pro potřeby studentů bakalářského a magisterského studia 4.Využití digitálního zpracování dat ve vybraných oblastech onkologie pro potřeby postgraduálních studentů 5.Využití digitálního zpracování dat pro potřeby podpůrného technického personálu nemocnice 6.Nové technologie při zpracování medicínských obrazových informací se zaměřením na potřeby diplomované sestry 7.Nové technologie při zpracování medicínských obrazových informací se zaměřením na potřeby všeobecného zdravotního personálu 8.Využití digitálního zpracování dat pro specialisty ve vybraných oblastech

5 4 Vnitřní postupy řízení Za projekt je zodpovědná Rada projektu, která přijímá zásadní rozhodnutí, schvaluje zprávy, jmenuje manažera projektu a řídící komisi projektu. Její složení: vedoucí rady – pověřený zástupce FTNsP členové rady – pověření zástupci všech partnerů manažer projektu Provádění projektu vede Manažer projektu, který svá rozhodnutí projednává s Řídicí komisí projektu. Manažer projektu řídí tři sekce, z nichž každá má svého vedoucího, zodpovědného manažerovi projektu. Sekce se dále mohou dělit do skupin, případně podskupin, skupiny mají vedoucího, který je zodpovědný vedoucímu sekce. Řídicí komisi projektu tvoří: manažer projektu vedoucí sekcí vedoucí projektu u jednotlivých partnerů… Rada i řídicí komise se scházejí v pravidelných intervalech

6 5 Zajištění publicity Příklady zajištění publicity projektu projekt byl zahájen „snídaní s ředitelem“ spojenou s tiskovou konferencí lékařská veřejnost informována v souvislosti s dotazníkovou akcí pro zjištění požadavků cílových skupin publicita uvnitř FTNsP prostřednictvím členů „školicí sekce“ průběžná publicita prostřednictvím webu (internet, intranet, plánovaný e-learning) – viz dále

7

8 6 Přidaná hodnota Inovativnost, Multiplikace Přidaná hodnota financování projetu z ESF? Popis přidané hodnoty projektu Projekt rozvíjí těsnější spolupráci mezi praktickými lékaři a FTNsP. FTNsP si uvědomuje důležitost rozvoje vztahù s praktickými lékaři a tím i podpory primární sféry zdravotnictví, která považuje prevenci za stěžejní bod při rozvoji kvalit služeb o pacienta. Projekt také posiluje kokurenční postavení FTNsP na trhu zdravotnických služeb ve Středočeském kraji. V čem je projekt inovativní? Projekt podporuje rozvoj schopností ve využívání nových technologií v oblasti zdravotnictví. Další výhodou je, že projekt zpřístupňuje data, která zefektivňují práci odborníkùm z praxe a současně zvyšují odbornost studentù i praktikù v oblasti medicíny a zdravotnictví. Výsledky projektu a vyvinutý systém lze následně aplikovat v každé fakultní nemocnici v České republice Multiplikační efekty projektu? Popis multiplikačních efektů (přenos zkušeností, zveřejnění metodiky RLZ, nová organizace, nová „struktura“ řízení, příprava nových podnikatelských projektů, získání nové finanční podpory, nový domácí/zahraniční networking….

9 7 Udržitelnost činností Synergie a návaznost projektů Udržitelnost činností projektu? Popis pokračování činností po skončení podpory - Výsledky projektu budou využívány pro celoživotní vzdělávání lékařù, systém bude nadále rozvíjen ve směru doplňování databází obrazových i klinických dat, využití nových technických prostředkù. Jeho provoz bude po skončení podpory ze strany EU a ESF podporován ze zdrojů FTNsP. Jedna z dalších příležitostí pro finanční podporu projektu leží ve zpoplatnění možnosti využívání tohoto systému. Zpoplatnění by se týkalo postgraduálních studentù a odborníků z praxe Synergie a návaznost projektu? Vzhledem ke skutečnosti, že samotný projekt vznikl v návaznosti na další projekty, lze očekávat, že výsledky projektu se využijí při přípravě dalších návazných grantů a to jak domácích, tak i mezinárodních. Z toho plyne i zájem podílet se na dalších projektech RLZ v oblasti inovaci

10 8 Výstupy a Výsledky Výstupy (podpořené osoby / organizace) Výsledky (inovované produkty) Hlavní inovované produkty - dostupnost metodik i vlastních produktů (plná, částečná, podmínky)? Výchozí hodnota Plánovaná hodnota Současný stav PODPOŘENÉ OSOBY ORGANIZACE09301 PRODUKTY173

11 9 Další výstupy/výsledky Horizontální témata, Partnerství Další výstupy/výsledky projektu? Změny pravomocí a řízení, networking, patenty, klastry, připravené/úspěšné TT, nové SOP a pod. Horizontální témata? Podpora horizontálních témat –Gender - Projekt má s ohledem na vysoké procento žen jak mezi studujícími, tak i praktickými lékaři, na něž bude zaměřeno vzdělávání, pozitivní dopad na rovné příležitosti žen a mužù –Informační společnost - Projekt rozvíjí nové přístupy ke vzdělávání a zpřístupňuje prostřednictvím webových stránek širší využívání informačních technologií, zejména praktickými lékaři při respektování jejich specifických potřeb –Rozvoj místních iniciativ - Projekt má vliv na rozvoj místních iniciativ tím, že důraz je kladen na zlepšení zdravotního stavu obyvatelstva cestou rozvoje podpory zdraví na úrovni městských částí –Udržitelný rozvoj - Projekt přispívá k zajišťování rovnováhy mezi třemi základními rozměry: sociálním, environmentálním a ekonomickým. Klade dùraz na aspekty aktivního řízení kvality, rozvoj poznání a především pak takový rozvoj zdravotnického systému, který sleduje zvýšení hodnoty poskytované za vynaložené finanční prostředky Partnerství? nova partnerství, „nadstandardní“ partnerství (nad rámec projektu), nové myšlenky, změny v řízení organizací, změny předpisů, lobbying)

12 10 Doporučení pro další programovací období Pokud možno zjednodušit výkaznictví

13

14 Obr1. DMS – systém pro evidenci elektronických dokumentů

15 Obr.4. Obrazové informace v DMS