Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013/2014 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Martin Ryšavý.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FYZIKA NA NAŠÍ ŠKOLE ANEB FYZIKA POD LUPOU
Advertisements

Jak ovlivňuje můj život současná technika
VY_32_INOVACE_01 - ČÍM SE CHEMIE ZABÝVÁ?
Sluneční soustava Předmět: Biologie Třída: 1L
Úvod do médií PaedDr. Zdeněk Pejsar, Ph.D.. Při vytváření pojmu multimédia je vhodné vyjít ze syntaktického složení tohoto slova. Pod pojmem multi najdeme.
PŘELIDNĚNÍ ZEMĚ OBŽIVA A MIGRACE
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Český jazyk 4.ročník Skloňování podstatných jmen rodu středního a ženského (interaktivní tabule)
Dalekohledy (Učebnice strana 121 – 123)
VZNIK A VÝVOJ VESMÍRU.
Paulus Lukáš Co je to čas ?.
Proč se učíme fyziku? O čem fyzika je?
Život v extrému Vypracoval: Jakub Ševčík
Téma Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013/14 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Robert Navrátil.
Nerostné bohatství na Zemi
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013/2014 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Ivo Šmerek.
Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Martina Mohylová.
SVĚTELNÉ VLNY.
Světlo Richard Brabec.
Halančík Kadlecův Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013/14 Vyučující: Mgr. Kašpar Ludvík Jméno: Martin Kanta.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
Meteority, komety, planety
Téma Předmět: Biologie Třída: 1L
Globální Oteplování Jméno: Martin Šiška Obor: Technické lyceum
Vegetariánská piraňa Předmět : BiologieTřída : 1L Obor : Technické lyceumŠkolní rok : 2013/14 Vyučující : Mgr. Ludvík KašparJméno : Lukáš Kříž.
Informační technologie-prezentace
Velký Vesmír. Slunce v různých vlnových délkách. Čtveřice světlých útvarů v horní části jsou sluneční skvrny. V optickém oboru by byly tmavší než okolí,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Včely pro vyhledávání bomb
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Předmět: Biologie Obor: Technické lyceu Vyučující: Mgr. Kašpar Ludvík Třída: 2L Školní rok: 2014/15 Jméno: Zajonc Petr Předmět: Biologie Obor: Technické.
Zvířata ve službách armády Vypracoval: Šimon Hartmann Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.
FY_066_Vesmír_Vesmír Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Lom světla Předmět: Fyzika.
Nejodolnější živočich světa
Vypalovací mechanika Vypalovací mechanika je zařízením, které spadá do skupiny výstupních zařízení. Úkolem vypalovací mechaniky je nahrát (vypálit) data.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona III/2VY_32_INOVACE_680.
Zlato “roste” na stromech Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013/2014 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Jméno: Ondřej Moskal.
OSOBNOSTI ČÁSTICOVÉ SLOŽENÍ LÁTEK Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 283, zpracovala Marie Kupková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_165_Čas AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Vypracoval: David Pavelka Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
ZKAMENĚLINA KOMÁRA Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013 /14 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Kaláb Michal.
PREZENTACE O čtyřech letech učení fyziky na této škole očima Karla Kratochvíla & Martina Hortvíka.
Test – Vesmír a planeta Země
ROZDĚLENÍ CHEMICKÝCH PRVKŮ
Vznikem a vývojem Vesmíru se zabývá věda zvaná kosmologie Během staletí lidského poznání se pohled na Vesmír a jeho vývoj neustále mění a mění se do dnes.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 18.
Claudia Richterová 7.třída
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Vlastnosti blesku
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Problémy klasické fyziky vedoucí ke vzniku speciální teorie relativity
Kmity krystalové mříže  je nutné popisovat pomocí QM  energie tepelného pohybu je kvantovaná  je principiálně nemožné pozorovat detaily atomového a.
Velký Vesmír Nejnovější informace o vesmíru 2007.
Je možné cestovat v čase?
E INSTEINOVA RELATIVITA Pavel Stránský 21. leden Ústav částicové a jaderné fyziky Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy.
Gravitace a proč satelity nespadnou.. Co je to gravitace Gravitace je síla která drží všechno, co se nachází na povrchu Země. Udržuje pohromadě Zemi a.
Einsteinova relativita Pavel Stránský Program Černé díry a gravitační vlny Jakub Juryšek Původ hmoty a Higgsův boson Daniel Scheirich.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Spektroskopie.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Vypracoval: Tomáš Lovčinský
U3V – MFF Fyzika pro nefyziky 2016/2017 několik fotografií na závěr – 1. č á s t.
POZNÁVÁNÍ MIKROSVĚTA.
Transkript prezentace:

Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013/2014 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Martin Ryšavý

 Američtí vědci sestrojili nejpřesnější hodiny na světě.  Dvoje takové hodiny by tikaly v souladu po celou dosavadní existenci vesmíru, což je nejméně 14 miliard let.  Vědci na nich pracovali deset let.  Jsou desetkrát přesnější, než obyčejné atomové hodiny.

 Vědci ochladili atomů kovového prvku (ytterbia) na teplotu -273 °C a uchytili je do takzvané optické mřížky z laserového světla a ty udávají takt.

 Hodiny budou užitečné v mnoha oborech, přinejmenším v satelitní navigaci.  Měly by také pomoci ve vesmírných teleskopech a zeměměřičství.  Navíc můžou vydláždit cestu k dokonalým atomovým hodinám, podle kterých by se dala ověřit Einsteinova teorie relativity a některé nejzáhadnější problémy fyziky.

 extremne-podchlazenych-atomu-ytterbia x200p0.jpeg extremne-podchlazenych-atomu-ytterbia x200p0.jpeg   na-svete na-svete  hodiny-na-svete hodiny-na-svete